Auteur Topic: raam gaat niet meer omhoog!  (gelezen 9728 keer)

Anonymous

• Gast
raam gaat niet meer omhoog!
« Gepost op: januari 04, 2004, 13:20:36 »
hallo,
ik heb een probleempje met mn auto, mn raam gaat niet meer omhoog, het is een electrisch raam. het is nu niet zo erg omdat het toch veelst te koud is om mn raam omlaag te doen. maar het is toch fijn als het gewoon werkt, heeft een van jullie een idee wat het kan zijn?
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: januari 04, 2004, 14:03:46 »
heb je je deur al open gemaakt? gewoon je bekleding er af maken (ik weet dat dat bij een P7 gewoon vatgeklikt zit, dus ik denk bij P8 ook...) gewoon eerst ff alles losschroeven wat je ziet (handgreep en zo) en dan losklikken...

doe t wel voorzichtig!!!!

misscihen zit er ergens een stekkertje los, of een draadbreuk of zo, ik heb zelf een P7, maar toen ik ruzie had met mn raam heb ik m open gemaakt en was er wel te zien hoe of wat.... maak s open en wie weet...

iig succes!!

Joeri

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: januari 04, 2004, 18:47:17 »
he bedankt voor je reactie, ik hoor mn raammotor nog draaien, dus het zal geen draadbreuk of electrische storing zijn denk ik.
maar ga morgen maar even het paneel er af halen dan.
het is trouwens een p8 maar dat zal niet echt verschillen

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: januari 04, 2004, 19:12:31 »
t grote verschil is dat IK nog moet draaien om mn raam omhoog en/of naar beneden te krijgen  ;)

maar ja, de starlet is toch duplo voor 18+, dus ik denk dat je er wel uit komt :)

succes

en dat je je motortje nog hoort, betekent dat de aansturing knopje ->motortje werkt, dus zit t ergens fout tussen motortje en raamaansturing... waar je motortje zit weet ik niet (ik heb geen electr ramen) maar daartussen moet je dus zoeken naar mijn idee..

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: januari 04, 2004, 21:06:35 »
Bij de eerste bouwjaren '91 en '92 van de SI zijn de raammotors nog al storingsgevoelig, dit komt door vocht wat door het raamrubber aan de buitenkant kan door lekken. De rubberstrippen worden na loop van tijd poreus en gaan lekken. Hierdoor kunnen contactenpunten gaan oxideren en de as waarop de motor loopt gaat hierdoor roesten. Heb zelf al beide motoren zowel links als rechts al moeten vervangen. Kosten zijn +/- 100 euro. Revisie van de bestaande motor is ook een optie kost namelijk hetzelfde.

Heb eventueel nog een motor liggen. Weet alleen niet of hij voor links of rechts is.

Jeroen

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: januari 04, 2004, 22:19:35 »
ik ga m eerst wel uit elkaar halen, als die dan kapot is zal ik aan een nieuwe moeten. je hoort dan wel van me als ik een raam motor nodig heb, het is trouwens rechts.

Anonymous

• Gast
raam doet nog wel
« Reactie #6 Gepost op: januari 05, 2004, 20:36:48 »
Ik heb ook een si en mijn ramen gaan nog wel open en dicht maar omoog wel een beetje langzaam,ook zijn de rubbers een beetje rot,
Kan je gewoon rubbers halen? Bij zo een ruitenboer zeiden ze dat ze het niet hadden. Heeft iemand ene tip voor mij want voorkomen is beter dan genezen.

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #7 Gepost op: januari 13, 2004, 19:57:45 »
vaseline spray voor je rubbers, anders teflonspray, dit werkt allebei wel goed om je rubbers te smeren,
heb vandaag maar mn deur uit elkaar gehaald, de raam motor en alles er uitgehaald, alle roest in de geleiders weggehaald en alles opnieuw ingevet. maar nog steeds geen beter resultaat. ik denk dat het tandwieltje over de ander heen gaat bij zwaardere belasting. zal dus een nieuwe moeten nemen. het is de rechter deur, dus als iemand mij blij kan maken, in de tussen tijd haal ik de motor denk maar uit elkaar en kijk of ik daar wat kan vinden.

groeten

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #8 Gepost op: januari 14, 2004, 09:34:29 »
Hallo,

heb je de tandwieltjes al nagekeken van het motortje e.d. want als die versleten of afgeknapt zijn.. kun je inderdaad het motortje nog wel horen maar dan doet ie natuurlijk nix.... :D

Nog beter dan vaseline is vochtafstotende spray. Dat voorkomt aanslag op de stroompunten. Werkt goed!!! maar is wel duur ...

Suc6 ermee !!!

Greets
martijn
starlet maniac

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #9 Gepost op: januari 14, 2004, 13:14:38 »
dat is echt heel gemakkelijk zelf te doen..
heb ik ook gedaan bij mn Si, motortje eruit, roest weggehaald, koolborstels licht opgeschuurd en de contactpunten schoongemaakt IN de motor. dat ding draait weer als een tiet nu :-)

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #10 Gepost op: januari 24, 2004, 17:36:20 »
Heb ff gekeken heb alleen nog een motor voor een linker portier (bestuurderszijde). Het is een motor van een Gtsi van 1995.

Jeroen

Offline Red Hot

• SCH forum member
  • **
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
motor
« Reactie #11 Gepost op: januari 31, 2004, 17:33:07 »
Het raam aan de bestuurders zijde van mijn P8 SI gaat ook niet meer naar beneden. Hij doet helemaal niks meer. maar zoals ik hierboven lees is dit gewoon op te lossen door schoon te maken en te schuren. Zou je er hierna weer jaren tegenaan kunnen of moet je toch nog iets tegen het vocht in je deur doen?
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Red Hot »

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #12 Gepost op: februari 08, 2004, 12:50:19 »
he, om nog even terug te komen op het verhaal van die raam motor, heb m uit elkaar gehaald, maar alles was nog goed alleen het rubberachtige wiel wat in de motor zit die draaide door onder belasting. heb dus een ander motortje gehaald op de sloop. is van een corolla uit 96 uit een achter deur :) pas perfect en is nog stil ook!!
dus voor iedereen die er problemen mee heeft: corolla motortje werkt ook, alleen moet je de stekkers even over zette

martin