Techniek > Interieur & Audio

'beveiliging' versterker

(1/5) > >>

Anonymous:
heb versterker in mn starlet gehangen, was hard nodig, heb hem uit mn vaders auto gehaald, waar hij toch niet meer nodig was.
In die auto deed hij het altijd vrij aardig, en nooit problemen mee gehad,
nu hij in de starlet hangt is het echter minder geworden, als het volume enigszins omhoog gaat, en er komt een bas, dan klikt de versterker een keer, en slaat hij de bass over, hierna gaat hij weer gewoon verder, tot de volgende bass.
de versterker is2x 100W/50WRMS van velleman
de boxen zijn 2x 240W/120WRMS van jbl

klinkt toch vrij waardeloos zo.
waar kan dit aan liggen?
of is het gewoon puur dat de versterker niet meer vermogen kan leveren.

ps. in d versterker zitten 2 draaiknoppen voor sensitivity, deze heb ik nou bijna helemaal omlaag moeten draaien, omdat hij anders constant 'uitgaat'

mister_fix_it:
IK denk: nieuwee versterker kopen. 1tje met wat meer vermogen.

Anonymous:
was ik al bang voor :(

Anonymous:
misschien ligt het aan je kabels.
dat je misschien dunnere kabels als je vader hebt zitten aan je versterker.
Mocht dat niet het geval zijn, dat je misschien je pa zijn kabels gelijk hebt meegenomne naar je sje, moet je even kijken naar je accu. Het hoeft niet leeg te zijn maar wat kan die accu naar je versterker sturen bij een Bass of kijken naar je speakers, misschien dat ze beter zijn als die van je pa en dat je hierdoor een zwaardere versterker moet kopen of van een betere merk wat eigenlijk niet echt bestaat.
En niet te vergeten dat in een Sje de muziek anders klnkt, voorbeeld, ik had een woofer in mijn wagen maar die klonk voor mij niet hard genoeg heb ik het in een maat van mij zijn opel astra gezet (verkocht eigenlijk) en daar gaat dat ding kei hard.
Dus toen dacht ik ook van K**.
kijk eerst alles na en dan horen we het weer van je .
 Kijk ook goed naar je massa.

Anonymous:
het kan zijn dat als je je versterker teveel stroom weg trekt en daar door ""uitgaat" of een bass overslaat

dit kan je voorkomen door er een condensator tussen tezetten

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie