Auto > Starlet Showroom

Robin's Starlet

(1/2) > >>

Starlet_Matchboxx:
Hallo!
Hier mijn project pagina van mijn 1992 starlet sport!

Het motortje dat iets anders gaat worden

De voorkant nog zonder verstrallers, kenteken, en witte pinkers

Het frontje

De velgjes die nog gespoten worden en uiteindelijk vervangen worden met sportieve velgjes

De achterkant nog zonder spoiler en kouki's

En het interieur waar altijd hoezen over hebben gezeten

Dus dat is mijn starlet. Ik heb al wat sleutel ervaring met 5 oldtimer brommers, en een 1988 mini cooper restauratie (Deze is momenteel nog gaande) De bedoeling met deze starlet is om hem te gebruiken voor mijn eindwerk volgend jaar. Hierbij pak ik een 5efe voor te reviseren, turbo opzetten, en in de starlet plaatsen. Thuis doe ik dan verlagen, remmen, en de rest.

Maar eerst zijn er een paar reparatie's nodig.
Zo kan ik de auto met een schroevendraaier starten, of met de huissleutel, eigenlijk gewoon met eender wat  ;D
Ook is het lastig de auto te sluiten omdat het slot hapert.

Qua modificaties zou ik graag een interieur van een Honda CRX erin doen, en mooi geluid systeem (Pioneer en JBL), kouki's, LED verlichting, Centrale vergrendeling en nog wat dingen.

Alvast bedankt voor het lezen,
en tot volgende posts!

JZ:
Leuk project! Succes!

Starlet_Matchboxx:
Zo, even een kleine update. Om te beginnen heb ik dus geen starlet sport, maar een xli. Via het forum ben ik daar dus achter gekomen...
Als eerste heb ik de achterruitenwisser platgelegd. Dat was me een aardig werkje voor de as uit het tandwiel te krijgen. Maar het is gelukt!

Ik heb een adapter kit gekocht voor het montage systeem van de starlet op te bouwen naar een normaal klik systeem. Zo kan ik Bosch ruitenwissers gebruiken. Op de foto is het niet zichtbaar, maar ik heb de ruitenwisser armpjes ook gespoten zodat ze mooi terug zwart zijn. Ook de ruitenwisser aan de voorkant zijn terug mooi zwart.

Het volgende was een LED ombouw. Voor alle lampen, behalve de koplampen, heb ik led'jes van aliexpress gekocht. Na een paar aanpassingen zijn alle lampen LED!

Om bij de verlichting te blijven, heb ik dan ook de voor pinkers wit gemaakt met de oven techniek.

Aangezien de starlet van Duitsland afkomstig is, heeft deze hoogtverstelling in de koplampen. Maar aan de bestuurderszijde werkte deze niet/slecht. Dus heb ik de hele neus eraf gehaald voor bij de motors te komen.

Hier heb ik niet meteen foto's van. Deze volgen nog

Nu ben ik bezig met centrale vergrendeling in te bouwen. Niet origineel starlet, maar een kitje van ali. Deze komt met 2 afstandbedieningen, 4 motors, bevestigingsspul, een hele kabelboom (Waar overigens veel werk aan is voor hem bruikbaar te hebben...) En natuurlijk het elektronische ding/kastje voor alles aan te sturen. Ook kun je er de pinkers, en toeter op aan sluiten zodat deze mee klikken als je de auto open of dicht maakt.

Tot nu toe heb ik alleen de bestuurder motor in de deur zitten. Maar ik moet nog gaten boren voor de kabels juist te leggen. Maar daar wacht ik nog even mee, tot ik een geschikt hoesje vind dat tussen de deur en carrosserie gaat.

Het mooie is dat je ook een schakelaar kunt aansluiten voor alle deuren in 1 keer te openen. Aangezien het geen nut heeft om de originele armsteun met ingebouwde schakelaars te vinden. Ben ik opzoek naar een schakelaar van een 82/83 Celica knop

Ohja, bijna vergeten. Maar ik heb ook een spoiler gekocht. Iemand een goed idee om deze wit te spuiten? Had namelijk gelezen dat deze snel de lak doet breken. Nu heb ik met de spuiter van mijn moeder's mini gesproken, en die zei dat er een elastisch spul bestaat dat in de lak vermengd zou kunnen worden. Iemand ervaring?

SkaBla:
ik heb mogelijk nog wel onderdelen liggen van duitse koplampen, mocht je nog iets nodig hebben

JZ:
Ik heb ook centrale vergrendeling ingebouwd :). Is erg leuk om te doen en niet super moeilijk hoor. Ook met Aliexpress spul. Alleen het alarmsysteem niet van Ali gehaald. Overigens heeft dat alarm systeem kuren. Soms gaan de deuren niet open of dicht en soms weer wel. Met de handmatige knop werken ze wel. Geen draadbreuk dus.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie