Techniek > Turbo Only

Jam racing ECU of FPR met FCD?

(1/1)

elektro_freakz:
Zoals de titel beschrijft,

JAM racing ECU of beter gaan voor FPR met een FCD?
Ik wil graag rond de 0,8 bar gaan rijden. Maar wel veilig.
Emanage blue of ander zie ik niet zo zitten. Kabelboom ombouwen of zelf remappen gaat me net te ver.

Blok is gereviseerd
Fmic
Hks bov
Hdi boost controller
HKS Actuator
Wepr spruitstuk
Wepr downpipe
Racekat
2,5 inch rvs uitlaat

Maderos:
Hallo,

Heb zelf geen ervaring met JAM ecu, maar denk dat je met 0.8 bar wel wegkomt met alleen een FCD.
Mijn ervaring is dat rond de 1.0 bar het mengsel arm wordt, dit is met een ct9h, 98 benzine en decat.
Als je echt veilig wilt rijden zou je een wideband kunnen inbouwen, dan de turbodruk langzaam opschroeven en het mengsel in de gaten houden.
Het is ook wel handig als de restrictie in  het uitlaatspruitstuk weg is.
Wat mij wel opvalt is dat heel vaak op MP een JAM ecu staat en als deze verkocht is, dezelfde ecu vaak een tijdje later weer aangeboden wordt.

elektro_freakz:
Vreemd verhaal van die ecu's, nog nooit eerder gehoord in iedergeval.
Wellicht alleen de FCD dan plaatsen. Enig idee vanaf welke boost een FPR nodig is?

Maderos:
Ik weet ook niet waarom dezelfde ecuís op MP  te koop worden gezet. Valt mij gewoon op, kijk nogal vaak op MP.
Als je naar 0,8 bar gaat heb je genoeg aan een FCD.
Rond de 1 bar zal je waarschijnlijk een FPR nodig hebben.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie