Bedankt voor de reacties!
Het wordt een 5EFE 1st gen motor die ik eerst standaard laat, moet met die dikkere drijfstangeng genoeg zijn voor 200pk en forgen kan later ook nog wel en daarnaast is de swap en alles er omheen al genoeg werk voor eerst

Voor 200pk durf ik het ook wel aan met die 4EFE bak en aandrijfassen.
Zet er meteen een high performance koppeling in, hoef ik die later ook niet meer nieuw te halen.
Wat ik me nog even afvraag:
Wat veel gebeurd is dat de compressie van de 5efe wordt verlaagd door lage compressie zuigers van de 4efte.
Als het verder geen problemen oplevert verlaag ik de compressie liever met een dikkere koppaking
De standaard 5EFE koppaking is 1mm en op internet zie ik dat ze ook verkrijgbaar zijn in 1,3 1,5 en 1,9
Wat is de juiste dikte?
Volgens mijn berekening kom ik met 1,5mm op een CR van 8,9:1 uit
en met 1,9 mm op een CR van 8,6:1
Verder:
Kan iemand me een goede en goedkope ECU aanraden?
en kan ik mijn 4EFE kabelboom gebruiken om die 5EFE motor te laten draaien op een vrij programmeerbare ECU?
Jim