Auto > Starlet Showroom

Pucca, de P7 1.3

<< < (24/25) > >>

daandc:

--- Citaat van: Patrix op juli 16, 2021, 20:58:36 ---En niet te vergeten de witte rook uit de uitlaat met de daarbij behorende zoete geur
Starten gaat ook vaak stotterend omdat er water in de cilinder kan komen als ie een tijdje stil heeft gestaan.

Borrelen hoor je niet zozeer, wel kan je luchtbellen waarnemen in je expansievaatje.

--- Einde van citaat ---

Heb vaker gehoord bij meerdere merken auto.s waarvan de koppakking gescheurd is in tussen koelkanaal.

Dan borrelt die wel degelijk het ligt eraan in hoever de pakking kapot en hoe je er op let.

Maar feit is dat je dit kunt meten met de viergas tester hou deze maar boven je radiateur dop en geheid dat je hierin je waarden ziet van onverbrande of verbrande gassen die gedeeltelijk via je koelkanaal de weg zoeken.

Maar meestal pak ik de compressielektester en dan valt dat scheurtje toch door de mand want met een bar of 8 hoor je het wel en heb je beste bubbels in je systeem.

Pucca:
Vakantie met mn vriendin achter de rug dus een poosje geen tijd over gehad om te posten  ::)

Dynamo is er ineens compleet mee opgehouden dus heb ik (helaas) een nieuwe moeten kopen, doet het nu gelukkig weer naar behoren. Hij lekt wel echt bakken olie, ongeveer een liter per 300 km. Koppakking is gelukkig binnen, dus daar ga ik binnenkort mee bezig. Ook een nieuwe radio gehaald want de oude begon kuren te vertonen, en een Pioneer subwoofer onder mn stoel :rofl:
Carbs doen het nog steeds perfect.

daandc:

--- Citaat van: Pucca op augustus 12, 2021, 20:35:53 ---Vakantie met mn vriendin achter de rug dus een poosje geen tijd over gehad om te posten  ::)

Dynamo is er ineens compleet mee opgehouden dus heb ik (helaas) een nieuwe moeten kopen, doet het nu gelukkig weer naar behoren. Hij lekt wel echt bakken olie, ongeveer een liter per 300 km. Koppakking is gelukkig binnen, dus daar ga ik binnenkort mee bezig. Ook een nieuwe radio gehaald want de oude begon kuren te vertonen, en een Pioneer subwoofer onder mn stoel :rofl:
Carbs doen het nog steeds perfect.

--- Einde van citaat ---

Lekt ie echt buitenom of verbruikt ie het ?

Als je dan toch aan de slag gaat zou ik gelijk de klepseals meenemen deze zijn ook wel verhard na jaren.

Pucca:
Puur aan de buitenkant, gelukkig geen rook uit de uitlaat. Kun je klepseals doen zonder kleppen of klepveren te demonteren? Want dat gereedschap heb ik niet liggen :-[

daandc:
Tja deze zitten er wel onder .

Maar de kop heb je er al vanaf liggen en naar mijn weten heb je geen speciaal gereedschap nodig.

Ik trok de klepjes er ook zo uit .

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie