Techniek > Turbo Only

Krukaslagers 4efte

(1/4) > >>

yoored:
Ik ben voor mijn 4efte opzoek naar volledige set krukaslagers. Helaas is mijn krukas ingelopen en moet ik overgaan op 0.25mm overmaat lagers.
Origineel Toyota hebben ze volgens mij niet in overmaat.
Acl bearings zijn goed verkrijgbaar alleen hebben die als nadeel dat ze iedere 40.000km gecontroleerd of vervangen moeten worden. Dat is niet echt ideaal. Taiho lagers zijn de lagers die Toyota volgens mij origineel ook gebruikt en die zouden wel een overmaat moeten hebben maar weet niet of iemand weet waar die goed te krijgen zijn?
Of weet iemand nog andere opties...

Maerijn:
Gaat het om een standaard blok / standaard boost? Ik denk dat je prima voor ACL kunt gaan. Zelf vind ik de inspectie interval niet echt logisch, bovendien spreken ze zichzelf tegen:

These bearings are also a must for anybody forging an engine as Toyota bearings are not made from the same materials, which is worrying as your new internals should be protected as best they can to provide you with your power goals for a longer period of time.

Dus een forged motor zou beter beschermd zijn, maar moet wel ge´nspecteerd worden?  :ermz: wat heb je er dan aan  :P

yoored:
Ja standaard Toyota lagers zijn stuk duurzamer dan acl dus klopt hun benadering niet helemaal lijkt mij ook.
Het blok heeft volgende aanpassingen:
Komt wossner zuigers in met pec drijfstangen.
Wepr ramhorn spruitstuk + downpipe
Ct9 hybrid 3rd gen
Frontmount intercooler
Jam ecu
Verstelbare brandstofdrukregela ar
Turbo druk: 0.9 bar

Setup zal verder zo blijven, zit alleen wel te denken over stand a lone ecu.

Heeft iemand ervaring met acl bearings?

Maerijn:
Heb zelf met een 4EFTE blok 30.000 km /1 jaar gereden met ACL krukaslagers, geen problemen gekregen.

Maderos:
ACL doet het bij mij ook prima, heb complete lagersets in een 4efte (250 pk), 5efte(210 pk), 5efte (180 pk) en 5efe (standaard).

leuke setup heb je, alleen als je met een ct9h blijft rijden op 0,9 bar zou ik niet adviseren om voor forged zuiger en drijfstangen te gaan(erg duur), dit kan makkelijk op standaard internals. Tevens is een standalone ecu niet nodig (is wel leuk).
Mijn ervaring (2x) is dat boven de 195 pk de drijfstangen krom gaan, dus als je daar boven gaat zitten zou ik dat hele pakket wel doen.
Een wideband is dan ook wel wenselijk.

Gr

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie