Auteur Topic: Brandstofsysteem p7 met FTE swap  (gelezen 2573 keer)

Offline Rinke

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 95
Brandstofsysteem p7 met FTE swap
« Gepost op: september 19, 2020, 21:14:22 »
Hi!

Op dit moment ben ik bezig met de ombouw om een FTE in een p7 te hangen.
Nu heb ik 'm inmiddels aan de praat met een brandstofpomp en filter aan het schutbord.
Echter maakt deze zo'n takkeherrie dat ik graag een pomp in de tank wil plaatsen.

Ik heb twee opties in gedachten. Een standaard p7 brandstof tank heeft 2 unit's erin zitten, een voor de fuel level sender en een voor de aanzuig, retour en ontluchtingsbuis. Zou het mogelijk zijn om aan die 2e unit iets te lassen zodat je er een brandstofpomp met filtersok aan kan bevestigen?

Een andere optie die ik overweeg is om een tank van p8 pf p9 te pakken en daarvan de brandstofpomp te gebruiken. Zou zo'n tank onder een p7 passen? en is een standaard brandstofpomp van een p8/p9 voldoende?

Zou het ook nodig zijn om de stalen brandstofleidingen onder de auto te vervangen voor een grote diameter?

Ik hoor graag jullie tips!
EP71

Offline daandc

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 683
  • toyota liefhebber
Re: Brandstofsysteem p7 met FTE swap
« Reactie #1 Gepost op: september 19, 2020, 21:33:48 »
Ik zou de orginele P7 tank eronder houden en een universele brandstofpomp in deze plaatsen .

Zal een beetje knutselen zijn maar is te doen . :)

De leiding zou ik met dezelfde diameter houden die er nu onder zit
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Online DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1607
  • Drive 'er straight sideways!
Re: Brandstofsysteem p7 met FTE swap
« Reactie #2 Gepost op: september 20, 2020, 11:29:48 »
P9 tank gaat onder een p7(p8 weet ik niet, ws ook wel) , je moet iets langere bouten voor de tankbanden gebruiken en er past geen demper meer naast de tank maar je krijgt wel 5l meer tankinhoud en een stille pomp :D

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4244
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Brandstofsysteem p7 met FTE swap
« Reactie #3 Gepost op: september 20, 2020, 19:16:16 »
Je zou die retour leiding kunnen gebruiken, net zoals ik hem onder de kap heb hangen.
Heb de tank ontluchting gebruikt als retour leiding
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Viktor

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1126
  • 2E all the way
Re: Brandstofsysteem p7 met FTE swap
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2020, 22:45:59 »
Een inline pomp, is dat niks dan.

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18066
    • Onderdelen lijst
Re: Brandstofsysteem p7 met FTE swap
« Reactie #5 Gepost op: september 21, 2020, 12:13:57 »
Volgens mij heeft ie dat nu, maar maakt hem teveel lawaai.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4244
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Brandstofsysteem p7 met FTE swap
« Reactie #6 Gepost op: september 21, 2020, 12:14:02 »
Geloof dat die er nu een heeft, echter maakt dat ding onder de motorkap een takke herrie...
Misschien die verplaatsen, mocht ik me er ooit te erg aan storen ga ik kijken hem onder de auto te hangen (wel met bescherm kappen er om heen ofzoiets)
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Rinke

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 95
Re: Brandstofsysteem p7 met FTE swap
« Reactie #7 Gepost op: september 21, 2020, 14:01:58 »
P9 tank gaat onder een p7(p8 weet ik niet, ws ook wel) , je moet iets langere bouten voor de tankbanden gebruiken en er past geen demper meer naast de tank maar je krijgt wel 5l meer tankinhoud en een stille pomp :D

Dank voor de info! Zou een standaard brandstofpomp van een p9 qua druk en lph voldoende zijn voor een stock FTE?

Ik heb nu indd een inline pomp aan het schutbord en die maakt indd veel herrie...
EP71

Online DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1607
  • Drive 'er straight sideways!
Re: Brandstofsysteem p7 met FTE swap
« Reactie #8 Gepost op: september 22, 2020, 10:56:53 »
Geen idee, m'n maatje rijdt met een glanza pomp voor de zekerheid, maar eerlijk gezegd weet ik niet of er veel verschil in opbrengst zit tussen fe en fte pompen.

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4244
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Brandstofsysteem p7 met FTE swap
« Reactie #9 Gepost op: september 22, 2020, 12:20:10 »
Je kunt geloof ik voor de glanza/gtt een uprated pomp krijgen die in de tank gezet kan worden ipv de originele pomp.
Zal even kijken of ik hem kan vinden
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline MzKzM

  • Registered Trader
  • ******
  • Berichten: 300
    • JDM parts blog
Re: Brandstofsysteem p7 met FTE swap
« Reactie #10 Gepost op: oktober 19, 2020, 10:40:58 »
Of je bestelt de Japanse EFI/Turbo brandstofleidingen (77205-10110) en brandstofpomp beugel (23206-11010 of
23206-11020 afhankelijk van het jaartal) waar je dan een in-line brandstofpomp aan kunt maken. Dan heb je en de toevoer, return en ontluchting te pakken en een stillere in-tank pomp. Let wel dat je nog wat slangen nodig zult hebben om alles aan te sluiten, misschien dat die gelijk zijn aan de P8/P9?
De beschermkapjes voor de leidingen zijn gelijk dus die hoef je niet te vervangen. Waar je wel rekening mee moet houden bij gebruik van een carb. tank is dat er hoogstwaarschijnlij k geen "anti-klots" spiraal in zit (zodat de pomp niet droogloopt bij een lange bocht). De complete EFI/ turbo tank aanschaffen kan natuurlijk ook maar loopt nogal in de papieren. (onderdeelnummer 77001-10913 of 77001-10915 normaal & cold spec)
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...