september 29, 2023, 08:41:06

Auteur Topic: dashboard verwisseld, geen stroom bij radio  (gelezen 6195 keer)

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
dashboard verwisseld, geen stroom bij radio
« Gepost op: januari 15, 2020, 09:07:50 »
Ik heb het dashboard van mn vriendin's auto verwisseld maar krijg geen stroom  uit de stekker van de radio. De sigarettenaansteker krijgt wel stroom en aangezien dat dezelfde zekering is lijkt me dat niet het probleem.

Klopt het dat de geel/blauwe draad constante 12v is en grijs de geschakelde? Heb er een multimeter aan gehangen maar meet er niks. Kan ik ergens een stekker vergeten zijn?

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
Re: dashboard verwisseld, geen stroom bij radio
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2020, 11:55:50 »
Je kan zeker ergens een stekker vergeten zijn, maar dat kunnen wij niet zien ;)
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2020, 11:57:29 »
Je kan zeker ergens een stekker vergeten zijn, maar dat kunnen wij niet zien ;)

haha klopt  ;D vind het alleen zo raar dat de sigarettenaansteker wel werkt maar de radiostekker niet, omdat het lijkt alsof ze op dezelfde 'groep' zitten

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2020, 14:43:13 »
Ja, maar zijn wel verschillende stekkers. De sigaretten aansteker heeft een aparte stekker. De radio stekker komt rechtstreeks van de kabelboom dacht ik? Eventueel alle andere zekeringen doormeten en goed controleren of alle massa punten vastzitten.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline JZ

• SCH forum member
  • **
    • Project Wansmaak
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2020, 21:54:55 »
Ik kan me vergissen, maar het is niet dezelfde zekering (ervan uitgaande dat je een p8 hebt of dat een p8 hetzelfde stroomschema heeft als een p9) De ene zekering is radio en die is gekoppeld met de zekering onder het dashboard (15A). De sigarettenaansteker is gekoppeld met je klokje e.d. en is 20A en zit onder de motorkap. Je klok werkt nog wel als deze zekering eruit ligt, maar minder fel. Ik denk dat dit komt omdat het geheugen van de klok en het contact aan (= klok aan) op 2 aparte groepen zitten. Je binnenverlichting is ook niet meer aan te zetten als deze zekering eruit ligt. Check maar even :). Ben benieuwd naar het resultaat.

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: januari 19, 2020, 15:23:51 »
Die zekering heeft de blauw/gele draad met zilver stipje en als ik die eruit trek gaat de sigarettenaansteker uit, terwijl die draad daar niet heen loopt. De blauw/gele met zilver draad loopt wel naar het klokje en de radio en hier krijg ik maar geen 12 volt op, het klokje brand ook heel zacht. Ik ga zo even kijken of het de zekering van de dome is want die brand ook niet, maar die zekering zit onder de motorkap

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: januari 19, 2020, 15:27:04 »
Ik kan me vergissen, maar het is niet dezelfde zekering (ervan uitgaande dat je een p8 hebt of dat een p8 hetzelfde stroomschema heeft als een p9) De ene zekering is radio en die is gekoppeld met de zekering onder het dashboard (15A). De sigarettenaansteker is gekoppeld met je klokje e.d. en is 20A en zit onder de motorkap. Je klok werkt nog wel als deze zekering eruit ligt, maar minder fel. Ik denk dat dit komt omdat het geheugen van de klok en het contact aan (= klok aan) op 2 aparte groepen zitten. Je binnenverlichting is ook niet meer aan te zetten als deze zekering eruit ligt. Check maar even :). Ben benieuwd naar het resultaat.

omg, je bent een held! het was die inderdaad, 15 ampere is die

Offline JZ

• SCH forum member
  • **
    • Project Wansmaak
« Reactie #7 Gepost op: januari 19, 2020, 15:27:29 »
Zeker wetend de zekering onder de motorkap. Klokje brandt heel zacht omdat ie dus stroom mist ;-).  ;D