mei 29, 2023, 08:35:35

Auteur Topic: Civic halfrad?  (gelezen 11445 keer)

Offline R.middel

• SCH forum member
  • **
  • P8 ep82 gtt quadlight clone met 4efte
Civic halfrad?
« Gepost op: maart 22, 2019, 12:22:12 »
Nou ben ik dus bezig met hier en daar wat upgrades te monteren aan de starlet en ben nou ook opzoek naar een civic half rad.
Zo had ik al even vlug gezocht op hrt forum en hier en daar gevraagd.
En nou leek het mij ook wel makkelijk om er direct een topic over te maken mochten er meer interesse voor hebben.

Dus welke civic halfrad is de beste keus voor een
Ep8 met 4efte swap
P8 ep82 gtt quadlight clone met 4efte
Corolla e8 uit 86 als daily

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Civic halfrad?
« Reactie #1 Gepost op: maart 22, 2019, 12:29:53 »
Martin (Rage) gebruikt een normale ej9 radiateur (ongeveer 200pk), ik gebruik een mishimoto half rad van een civic ek (geen idee b of d serie), maar moest de slangen erecht overheen persen.
Werkt verder prima

Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Maderos

• SCH forum member
  • **
  • Maderos
« Reactie #2 Gepost op: maart 22, 2019, 16:16:05 »
Ik heb voor mijn P8 ook een half size rad gekocht bij tuning developments
http://www.tuningdevelopments.co.uk/product_info.php?products_id=289

Verwacht het pakketje deze week nog en ga het uiteraard zsm monteren :)
Hopelijk is het redelijk P&P maar dat laat ik wel weten.
P9 Starlet '97 Turbo
P8 Starlet '91 Turbo
P7 Starlet '89 Turbo

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2019, 19:15:17 »
Die heb ik ook, alleen dan voor de P9 4EFTE (wel of geen turbo maakt trouwens niets uit, fitment is hetzelfde hiervoor)
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
« Reactie #4 Gepost op: maart 28, 2019, 10:03:58 »
ik heb inderdaad een bone stock single core van de sloop geplukt :D en ook op circuit houd hij de temperaturen prima bij.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: april 03, 2019, 22:12:44 »
Heb zelf een triple core half rad met shroudfan bedoeld voor een honda CRX vti.
Destijds via ebay besteld en was echt maar een 125 euro geloof ik.
Had voorheen een stock van een ej coupe d15 waar ik toch niet helemaal tevreden over was.

Kan de koelvloeistof temperatuur in de gaten houden door middel van een  aftermarket meter die ook echt de exacte temperatuur aan geeft in plaats van dom in het midden gaat staan.
Zo lang je blijft rijden blijft die netjes op 90 graden hangen, ga je stilstaan wil die wel eens hoger uit slaan. Ook bij flink gas geven blijft die netjes op 90 graden zitten.

En wat Sidney al zegt slangen moeten er met flink wat kracht overheen. Komt omdat de starlet aansluitingen 28mm zijn de honda aansluitingen 32mm. Beetje vaseline of iets er tussen en dan komt dat ook goed. Originele klemmen passen dan alleen niet meer goed.

Beugeltjes om een civic halfrad te monteren in een starlet zijn trouwens ook op ebay te vinden voor geloof nog geen 30 euro.
Toyota Starlet EP91 1.3 1998 16V Turbo
Toyota Starlet Ep91 1.3 1999 16V 5deurs Glanza replica

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #6 Gepost op: april 03, 2019, 22:23:06 »
Ik heb een alu 2 of 3 rad Honda rad in mijn P7 hangen van all4honda.nl oid. De standaard P7 fan een beetje aangepast, die werkt net zo goed, zo niet beter dan al die aftermarket dingen en is gratis :)
Werkt perfect, de stock P7 rad is zelfs voor een 1.0 afentoe ontoereikend, nu geen enkele koelproblemen meer.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #7 Gepost op: april 04, 2019, 09:21:27 »
Had voorheen een stock van een ej coupe d15 waar ik toch niet helemaal tevreden over was.

Kan de koelvloeistof temperatuur in de gaten houden door middel van een  aftermarket meter die ook echt de exacte temperatuur aan geeft in plaats van dom in het midden gaat staan.
Zo lang je blijft rijden blijft die netjes op 90 graden hangen, ga je stilstaan wil die wel eens hoger uit slaan. Ook bij flink gas geven blijft die netjes op 90 graden zitten.

En wat Sidney al zegt slangen moeten er met flink wat kracht overheen. Komt omdat de starlet aansluitingen 28mm zijn de honda aansluitingen 32mm. Beetje vaseline of iets er tussen en dan komt dat ook goed. Originele klemmen passen dan alleen niet meer goed.

Beugeltjes om een civic halfrad te monteren in een starlet zijn trouwens ook op ebay te vinden voor geloof nog geen 30 euro.

Haha, die standaard meter die niet beweegt. Omdat er geen temperatuur wijziging is. Die meter beweegt echt wel als de motor warmer wordt, maar het standaard koelsysteem en thermostaat werken zo goed, dat die meter niet hoeft te bewegen.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: april 04, 2019, 21:05:43 »

Haha, die standaard meter die niet beweegt. Omdat er geen temperatuur wijziging is. Die meter beweegt echt wel als de motor warmer wordt, maar het standaard koelsysteem en thermostaat werken zo goed, dat die meter niet hoeft te bewegen.

Onzin.
Geeft mijn meter 40 graden aan staat hij al in het midden, geeft hij 120 aan staat hij nog in het midden.
Pas toen ik mijn krukaspoelie verloor en dus geen aandrijving meer had van de waterpomp stond die meteen in het rood.
Toyota Starlet EP91 1.3 1998 16V Turbo
Toyota Starlet Ep91 1.3 1999 16V 5deurs Glanza replica

Offline Maderos

• SCH forum member
  • **
  • Maderos
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2019, 09:46:02 »
Nou de half rad is geplaatst (op de p8), maar het was geen P&P moest echt alles te pas maken. Het is sowieso een halve dag werk als je een brug en het goede materiaal hebt.
Dit is mijn ervaring met die half rad van tuning development, niet echt een quick fix, maar wel voldoening als het eindelijk zit :)
P9 Starlet '97 Turbo
P8 Starlet '91 Turbo
P7 Starlet '89 Turbo

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #10 Gepost op: april 27, 2019, 22:50:13 »
Wtf. Ik had de mijne in een uurtje erin ofzoiets
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #11 Gepost op: mei 02, 2019, 17:58:22 »
Lijkt me idd ook niet moeilijk. Mijn halfrad van TD.uk heeft ook alle benodigde beugels er bij.
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: mei 02, 2019, 19:24:34 »
En als je de beugeltjes zelf in elkaar beunt zou je ook snel klaar moeten zijn :o

Offline Maderos

• SCH forum member
  • **
  • Maderos
« Reactie #13 Gepost op: mei 02, 2019, 20:52:45 »
Het was ook zeker niet moeilijk, Alleen wat meer werk als je het nodige er niet bij krijgt en je wilt
Het wel goed doen.
P9 Starlet '97 Turbo
P8 Starlet '91 Turbo
P7 Starlet '89 Turbo

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #14 Gepost op: mei 05, 2019, 12:37:49 »
Bij een P8 is 1 radiator steun los te schroeven en zo1 hd ik nog ergens een gehaald, dan kan je die 2 steunen op de plek schroeven waar je maar wil. Dan hangt ie zO op z’n plek
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too