Tja, het zat er langzaam aan te komen, alles vervangen bij de motorswap maar net ff wat willen besparen en de koppeling niet mee vervangen. Paar dagen terug rij ik met een vriend naast me de autosnelweg op en trek een beetje door. Ineens schieten de toeren van 2000RPM (trek net op) naar 4500RPM zomder dat de auto versneld. Naar mijn weten een slippende koppeling.. Auto van andere vriend reed achter mij en vroeg mij al waarom mn auto zo stonk.
Maargoed, de koppelimg werkt prima voor daily drive, maar bij wat vermogen merk je dat ie niet meer zo lekker is.
Wat is aan te raden kwa koppeling voor op de 4efte originele bak?
Ik heb me laten vertellen dat een set van een 4AFE 16v 1.6 corolla past en werkt. Maar als ik dan kijk heeft de corolla 85Kw terwijl de slet er normaliter 100 heeft. Kwa prijs weet ik dat die van de rolla op 156,- zit van het merk Blueprint (??) Ook levert valeo een complete set, deze kost 175,-
Origineel kost de complete set 325,- en aftermarket japans 200,-
Dus,
Rolla blueprint 156,-
Rolla Valeo 175,-
Slet origineel 325,-
Slet namaak 200,-
Wat zouden jullie doen?
Kwa comfort wil ik een goede koppeling, dus geen "race clutch" Motorvermogen zal ik niet gek veel meer aan doen in de toekomst, misschien eens een decat of een HKS actuator.
Mvg
Fabian