Auteur Topic: Glanza motorkap & koeling  (gelezen 1997 keer)

Offline Gourmetski

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3072
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
Glanza motorkap & koeling
« Gepost op: januari 13, 2016, 11:53:43 »
Een Glanza S heeft een NA motor, die krijgt koeling vanuit de voorkant van de auto.
Een standaard Glanza V heeft een turbo met een scooped-hood. Deze krijgt koeling vanuit de voorkant en vanuit de TMIC.
Klopt dit?


Stel dat je een P9 voorziet van een 4EFTE (Glanza V motor) en een een FMIC, kan je dan een Glanza S motorkap gebruiken of krijg je dan alsnog koeling problemen en kan je beter een Glanza V motorkap gebruiken?


Ik vind de Glanza S motorkap wel heel mooi en dit zou het eventueel mogelijk maken om een Glanza V sleeper te maken.
Ik wil heel graag weten of dit mogelijk is of dat dit af word geraden ivm koeling issues. (of dat het de mening van een persoon is dat dit heiligschennis is  :P )
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1606
  • Drive 'er straight sideways!
Re: Glanza motorkap & koeling
« Reactie #1 Gepost op: januari 13, 2016, 12:14:00 »
die scoop is alleen maar voor de intercooler bovenop, met een fmic zou die S kap geen probleem moeten zijn.

Offline elektro_freakz

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 816
  • BROAAAP TSUTUTUTU
Re: Glanza motorkap & koeling
« Reactie #2 Gepost op: januari 13, 2016, 12:24:59 »
Volgens mij valt het wel mee kwa koeling. Eventueel zou je het gewoon kunnen proberen als je de normale kap erop hebt. Wordt ie te warm weet je het snel genoeg.. :twisted:
Wie sjneller get lup, des te snjeller geit het kapot

Offline Gourmetski

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3072
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
Re: Glanza motorkap & koeling
« Reactie #3 Gepost op: januari 13, 2016, 12:32:58 »
Good news =D
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Bryan-4E-FTE

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1756
  • Today Tomorrow Toyota!
Re: Glanza motorkap & koeling
« Reactie #4 Gepost op: januari 13, 2016, 12:46:13 »
Je kan gewoon een S kap gebruiken als je een FMIC monteert.
Alleen zal je met een Glanza front echt geen sleeper hebben xD

Offline elektro_freakz

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 816
  • BROAAAP TSUTUTUTU
Re: Glanza motorkap & koeling
« Reactie #5 Gepost op: januari 13, 2016, 13:13:07 »
Als je een sleeper wil moet je gewoon een 4efte mk1 in een europese p9 leggen ^^
Wie sjneller get lup, des te snjeller geit het kapot

Offline Bryan-4E-FTE

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1756
  • Today Tomorrow Toyota!
Re: Glanza motorkap & koeling
« Reactie #6 Gepost op: januari 13, 2016, 21:05:48 »
wat ik niet snap heh.
Waarom MK1
In mijn MK3 GTT blok zitten ook dikkere drijfstangen (dikker als de glanza)

Offline elektro_freakz

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 816
  • BROAAAP TSUTUTUTU
Re: Glanza motorkap & koeling
« Reactie #7 Gepost op: januari 13, 2016, 23:51:08 »
Ach, mijn mening is niet bindend hoor ^^ weet toevallig dat dat een goed blokkie is. Heb zelf een van een glanza maar dan met de dunnere drijfstangen. Zolang je origineel rijdt boeit t niet veel
Wie sjneller get lup, des te snjeller geit het kapot

Offline RicoW

  • Registered Trader
  • ******
  • Berichten: 2847
  • Skyline From Hell
Re: Glanza motorkap & koeling
« Reactie #8 Gepost op: januari 14, 2016, 04:52:53 »
Sowieso is het nooit wetenschappelijk bewezen dat mk1 gtt's sterker zijn...
Alleen de verhalen: Juuuuh!!! ik gooide 10 minuten 1.2 bar er tegen en hij doet het nog!
En: Noooooh! boostte 1x 1.5 bar en nu is mijn glanza blok geklapt!

wat evengoed andersom kon gebeuren hoor. Op het oog zien ze er dikker en zwaarder uit, maar de kans is groot dat glanza drijfstangen net zo sterk zijn door andere gebruikte legeringen.
Enige dat wel een feit is: is dat de compressie van een Mk1 4e-fte hoger is. net zoals de ct9b van glanza blok 1 schoepje meer heeft en dus meer lucht verplaatst.

Offline Rodger Jason

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Glanza motorkap & koeling
« Reactie #9 Gepost op: januari 14, 2016, 09:48:39 »
Als je persť hogere compressie wil, mik je er toch een dunnere koppakking tussen....  ::)