Auteur Topic: David's P9 - Nieuwe velgen!  (gelezen 3191 keer)

Offline david

• SCH forum member
  • **
  • P9
David's P9 - Nieuwe velgen!
« Gepost op: april 02, 2014, 16:33:35 »
Hallo allemaal,

Nu ik mijn nieuwe velgen (met nieuwe bandjes) heb gemonteerd is het wel tijd voor een showroomtopic dacht ik zo. Hier wat foto's van de nieuwe schoenen ;)

Autec Zenit 15" ET36 6,0J met Fortuna banden

De banden maken nog best wel wat lawaai dus misschien dat ze nog een keer gebalanseerd moeten worden (?).

Verder ben ik super blij met de look van de velgen tegenover de oude Yaris T-Sport velgen die flink in de wielkasten verdwenen:

Misschien dat ik de Yaris velgen verkoop maar dat hangt af van het bod. Zo niet houd ik ze voor (misschien) een setje winterbandjes wanneer de tijd en geld rijp is.

Verdere overwegingen/plannen zonder haast
- Ik ben me aan het oriŽnteren op nieuwe schokbrekers met als doel verlagen van de auto
- Ik denk dat ik een keer de logootjes en de 'grill' van de voorbumper zwart ga dippen (Plastidip), kijken hoe dat staat...
- Kleine versterker voor beter geluid
- Andere naafdoppen met het Toyota logo erin
- Ruitenwissers een nieuw likje zwarte lak geven

Dat was hem weer  :D

Offline Goops

• SCH forum member
  • **
Re: David's P9 - Nieuwe velgen!
« Reactie #1 Gepost op: april 02, 2014, 18:58:19 »
Hey, David. Balanceren gaat niet helpen bij geluid van de banden. Wel als ze trillen.
Zou terug gaan naar het bedrijf wat je ze gekocht hebt.

Goops.

Offline joris

• SCH forum member
  • **
  • POSTERT
« Reactie #2 Gepost op: april 02, 2014, 22:27:37 »
Gecupte banden komen vaak voor bij V-profiel banden. Heb er bij mijn mazda ook last van.
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline RicoW

• Registered Trader
  • Skyline From Hell
« Reactie #3 Gepost op: april 02, 2014, 22:38:25 »
lijkt me sterk met hagelnieuwe banden Joris ;)
denk eerder dat O Fortuna hier aan te wijten is...

Offline PatrickStarlet

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2014, 13:19:45 »
ziet er strak uit man, auto staat ook nog mooi in de lak!  :D

Offline david

• SCH forum member
  • **
  • P9
« Reactie #5 Gepost op: april 29, 2014, 09:47:30 »
Thanks Patrick, en bedankt allemaal voor het advies.

Ik ben uiteindelijk terug gegaan naar de winkel om te klagen over het geluid van de banden. Daar konden ze niks aan doen. Uiteindelijk was er nog iets aan de hand met de wielen, dat merkte ik toen ik op de snelweg 110-130 reed. Het stuur trilde dan best wel. Er waren geen centreerringen aanwezig... Wist ik veel dat dat erop moest, dit is voor mij namelijk de eerste keer dat ik velgen monteer en de winkel heeft mij hierover niks vertelt... Die zijn gelukkig zonder betaling gemonteerd.

De auto rijdt nu top. Ik zou echter volgende keer toch weer een band van hogere kwaliteit nemen (de Toyo's die ik voorheen had bevielen prima) omdat deze wel wat geluid maken.