Auteur Topic: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk  (gelezen 4416 keer)

Offline stephan777

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1179
4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Gepost op: januari 20, 2013, 20:01:22 »
Ik heb dus zitten speuren.

Een e11 Corolla Inlaatspruitstuk wordt vaak toegepast op een starlet 4efe motor. Gaat dit ook passen op een 4efte en ga je dit ook merken?

Ik heb gehoord dat de gasklephuis diameter groter is van een 4efte dan een 4efe.(En dus ook groter dan van een Corolla)
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 21:19:36 door stephan777 »
Proud Glanza TD04 and Starlet P9 Owner

Offline burial

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 306
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #1 Gepost op: januari 20, 2013, 21:12:15 »
Ehm een 4efte e11 bestaat niet, teminste niet orgineel..
En je zegt dat de diameter van een 4efe kleiner is? dus waarom omwisselen??

Offline stephan777

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1179
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #2 Gepost op: januari 20, 2013, 21:21:20 »
Je begrijpt me verkeerd.

Ik heb de tekst aangepast.
Proud Glanza TD04 and Starlet P9 Owner

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14306
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #3 Gepost op: januari 21, 2013, 08:44:10 »
hmm. qua maten zal dat wel passen. of het effect heeft (posifief of negatief) heb ik geen idee van. interresant om eens te proberen denk ik?
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Goops

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 664
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #4 Gepost op: januari 21, 2013, 18:37:45 »
Is al gedaan. De "kelk" na de gasklephuis moet wel groter worden. Voor meer lucht. Een vertiend van me heeft dat gedaan op de fte van zijn neef. Volgens hem merk je wel het verschil. Het is in ieder geval wel te doen. Gasklephuis had hij ook overgezet als ik me niet vergis.

Goops.

Offline StarSlet-driver

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 846
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #5 Gepost op: januari 21, 2013, 22:24:32 »
jah idd gasklephuis past een op een is alleen wat kleiner  :)

Offline ssamsung

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 306
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #6 Gepost op: januari 27, 2013, 22:02:04 »
staat er 1 op M.plaats

Offline 5e colin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1413
  • twitchy right foot left foot breaking
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #7 Gepost op: januari 28, 2013, 14:07:13 »
Is al gedaan. De "kelk" na de gasklephuis moet wel groter worden. Voor meer lucht. Een vertiend van me heeft dat gedaan op de fte van zijn neef. Volgens hem merk je wel het verschil. Het is in ieder geval wel te doen. Gasklephuis had hij ook overgezet als ik me niet vergis.

Goops.

ja de equal lenght corrola mani word somes gebruikt 
die plenum word doorgezaagt waar wie las weld is dan een ronde pijp van 15 tot 20 cm tussen gelast  en een grootere tb opbeveezen en get gat waar de tb aanvijst word gepoort ( optie)
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)

Offline larsGT

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 134
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #8 Gepost op: januari 30, 2013, 10:40:20 »
heb me laten vertellen dat een gasklephuis van een 1.8i celica 1991 ook past.
de diameter is groter en mijn vraag is wat is het effect van een groter gasklephuis ?

Offline sd075

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 827
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #9 Gepost op: januari 31, 2013, 18:01:44 »
Er kan dan meer lucht worden doorgevoerd, nu vraag ik me alleen af.
Is dit dan beter/slechter voor de turbo??
Deze heeft meer werk nodig om een bepaalde druk (let's say ingestelde druk van 0.8 bar) te behalen, gaat deze dan niet over zn toeren/capaciteit draaien??
Meer lucht erin, meer lucht eruit.. weegt dat tegen elkaar op om de turbo nog lekker op te spoelen of krijg je veel last van lag oid??

Een groter gasklephuis heeft nihil/geen nut als het inlaatspruitstuk nog even groot is als origineel.
Bijvoorbeeld, je inlaatspruitstuk is 54mm.
De gasklep is ook 54mm.
Vergroot je de gasklep naar 60mm, zal de lucht vlak na de gasklep worden tegengehouden/gehinderd door de 54mm van het spruitstuk.
Dus voor optimalisatie, sowieso zorgen dat het spruitstuk dezelfde grootte heeft als de gasklep.

Offline larsGT

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 134
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #10 Gepost op: februari 01, 2013, 09:38:00 »
Zo had ik het nog niet bekeken jurrien  ;)
Thanx dat was even wat ik wou weten   ;D

Offline 5e colin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1413
  • twitchy right foot left foot breaking
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #11 Gepost op: februari 01, 2013, 17:02:32 »
Er kan dan meer lucht worden doorgevoerd, nu vraag ik me alleen af.
Is dit dan beter/slechter voor de turbo??
Deze heeft meer werk nodig om een bepaalde druk (let's say ingestelde druk van 0.8 bar) te behalen, gaat deze dan niet over zn toeren/capaciteit draaien??
Meer lucht erin, meer lucht eruit.. weegt dat tegen elkaar op om de turbo nog lekker op te spoelen of krijg je veel last van lag oid??

Een groter gasklephuis heeft nihil/geen nut als het inlaatspruitstuk nog even groot is als origineel.
Bijvoorbeeld, je inlaatspruitstuk is 54mm.
De gasklep is ook 54mm.
Vergroot je de gasklep naar 60mm, zal de lucht vlak na de gasklep worden tegengehouden/gehinderd door de 54mm van het spruitstuk.
Dus voor optimalisatie, sowieso zorgen dat het spruitstuk dezelfde grootte heeft als de gasklep.

een grootere tb heeft altijd nut  zolang je de mani poort achter de tb  geen probleem    het heeft geen nut om een grootere tb the gebruiken als je het gat niet poort
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)

Offline sd075

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 827
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #12 Gepost op: februari 01, 2013, 21:41:18 »
Precies mijn uitleg ;)

Offline larsGT

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 134
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #13 Gepost op: februari 02, 2013, 08:29:16 »
zal is uit gaan zoeken wat er amel mogenlijk is haha.
heb momenteel niet veel te doen op het werk,,, juppie crises:(

Offline ssamsung

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 306
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #14 Gepost op: februari 05, 2013, 16:17:45 »





misschien dat jullie hier iets aanhebben.

(ps ik zou er wel een oil catch bij gebruiken)
« Laatst bewerkt op: februari 05, 2013, 16:29:58 door ssamsung »

Offline 5e colin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1413
  • twitchy right foot left foot breaking
Re: 4EFTE e11 Corolla Inlaatspruitstuk
« Reactie #15 Gepost op: februari 08, 2013, 15:11:44 »
ha goode man dat is het inderdaad 

deeze manni is enkel voor torque  niet voor topend power
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)