Auteur Topic: sticky, ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods  (gelezen 2023 keer)

Offline 5e colin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1413
  • twitchy right foot left foot breaking
sticky, ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods
« Gepost op: augustus 11, 2012, 15:56:56 »
 Ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods
well lads and lasses this is to show u the difrence between the rods we have availeble in our turbo cars
from left to tight is the very strong gt rod .in the midle the very skinny glanza v rod and on the right the monster of the generation 1 5efhe rod whish will take some amount of boost anywhere inbetween 1.2 to 1.6 bar off boost upto the oem redline

first side by side laying down .not much to say here



now laying on there side now u can tel why evrybody wants the gt rods in there 4efte and evrybody wants the monster 5efhe in there 5es


ENJOY
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)

Offline RicoW

  • Registered Trader
  • ******
  • Berichten: 2847
  • Skyline From Hell
Re: sticky, ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2012, 09:43:20 »
oemph those V rods are damn skinny  :o :o

Offline 5e colin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1413
  • twitchy right foot left foot breaking
Re: sticky, ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2012, 12:04:00 »
oemph those V rods are damn skinny  :o :o

inderdaad 

op een paar forums zeggen ze dat die even sterk zijn  als die van de gt, maar in mijn ervaring zeker niet
GT RODS ALL THE WAY
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24617
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: sticky, ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2012, 15:22:04 »
Als je ze zo langs elkaar legt, dan ziet iedereen wel dat de GT rods sterker zijn. Mooie vergelijking zo.
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline sd075

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 827
Re: sticky, ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2012, 15:22:57 »
Als ze van hetzelfde materiaal gemaakt zijn kan dat nooit waar zijn, gewoon dat verschil in dikte alleen al lol.

Offline ae86

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 551
    • http://www.castaert.eu
Re: sticky, ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods
« Reactie #5 Gepost op: oktober 03, 2012, 20:28:44 »
Leg eens drijfstangen van een honda motorfiets van 20 jaar terug en die van 2012 eens langs elkaar.
De 2012 zal lichter dunner en waarschijnlijk sterker zijn, niet alles is wat het lijkt.
Alhoewel er weinig GT drijfstangen zijn die als wokkel op de werkbank staan te pronken  :rofl:

Offline 5e colin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1413
  • twitchy right foot left foot breaking
Re: sticky, ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods
« Reactie #6 Gepost op: oktober 03, 2012, 20:34:41 »
ja inderdaad  gt stangen zijn heel sterk  het is de fte piston dat het zwakke punt is in dat combo  rond 1.2 bar breeken de ringlands en de rods blijven heel
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: sticky, ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods
« Reactie #7 Gepost op: oktober 03, 2012, 22:49:20 »
Die 5E rods moeten wel dik zijn immers zijn stuk langer en dus buigzamer. Wat de reden is geweest om in een glanza flutstangetjes te zetten..

Offline 5e colin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1413
  • twitchy right foot left foot breaking
Re: sticky, ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods
« Reactie #8 Gepost op: oktober 04, 2012, 00:01:17 »
????????? wie weet dat  het is alemaal om geld te bespaaren zeeker
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)

Offline StarSlet-driver

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 846
Re: sticky, ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods
« Reactie #9 Gepost op: oktober 04, 2012, 20:27:50 »
volgens mij was dat om dat dat een glanza zwaarder is
extra schoep in de ct9 en dunnere drijfstangen is minder gewicht
dus sterk genoeg voor standaard 4efte ,want lichtere drijfstanger zijn dus (eerder op toeren ) heb ik eens gelezen dat is de reden is ,want de glanza is 100 kg zwaarder op papier ,dus moest de fte kunne tippen aan de gt

dit heb ik een keer gehoord of gelezen dus verbeter me als het niet zo is !
 :)

Offline Evjatar

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3496
Re: sticky, ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods
« Reactie #10 Gepost op: oktober 04, 2012, 20:55:40 »
De turbo heeft inderdaad 1 schoep meer, vanwege het gewicht

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18066
    • Onderdelen lijst
Re: sticky, ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods
« Reactie #11 Gepost op: oktober 04, 2012, 23:15:06 »
Jongens, leer je een beetje te gedragen. Niet zo trollen en niet zo happen. Dank u
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline 5e colin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1413
  • twitchy right foot left foot breaking
Re: sticky, ep82 vs ep91 vs 5efhe conrods
« Reactie #12 Gepost op: oktober 05, 2012, 00:29:25 »
volgens mij was dat om dat dat een glanza zwaarder is
extra schoep in de ct9 en dunnere drijfstangen is minder gewicht
dus sterk genoeg voor standaard 4efte ,want lichtere drijfstanger zijn dus (eerder op toeren ) heb ik eens gelezen dat is de reden is ,want de glanza is 100 kg zwaarder op papier ,dus moest de fte kunne tippen aan de gt

dit heb ik een keer gehoord of gelezen dus verbeter me als het niet zo is !
 :)

het extra vinnetje op de turbo en 400 gram in gewicht maakt niet op voor even snell te zijn     wat je zegt daar klopt wel echt niet hoor  de extra vin geeft een klijn beetje meer torque maar de gt ct9 heeft meer topend en ik blijf er bij  de v motoren zijn gewoon een goedkopere versie van de gt motor  is dat niet wat er altijd gebeurd bij alle manufactors   ze maken iets en dan gaan ze die goodkooper maaken in de bouwcost ?
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)