Auteur Topic: 4 efe 4efte  (gelezen 1805 keer)

Offline corollaturbo

• SCH forum member
  • **
4 efe 4efte
« Gepost op: september 26, 2011, 19:16:07 »
hallo,

ik heb 4 efte in me corolla hangen en had daarvoor een 4 efe erin maar daar heb ik toen getunede cilinderkop van liggen (grote kleppen en zittingen,inlaat en uitlaatkanalen geflowed enzovoort terwaarde van even 650,- en was benieuwd of de kop van 4 efe zelfde is als 4 efte (voordat ik me auto uit elkaar haal en dan tot de conclusie kom. 
alvast erg bedankt voor lezen van me reactie mvg

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: 4 efe 4efte
« Reactie #1 Gepost op: september 26, 2011, 20:17:35 »
de kop is voor zover ik weet hetzelfde. zit alleen in het kleppendeksel een extra ontluchtings aansluiting. maar die kun je zo overzetten.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline thevork

• SCH forum member
  • **
    • http://www.shoarmateam.nl
« Reactie #2 Gepost op: september 27, 2011, 17:00:00 »
Bekijk anders de koppakkingen van beide motoren, daar kan je vast aan zien of het allemaal past, ook qua olie- en waterkanalen.
Proud driver of: '89 Supra Turbo 400+hp, '00 IS200
Shoarmateam.nl for your charged car.
checkout www.supradatabase.n l

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #3 Gepost op: september 27, 2011, 17:18:42 »
Volgens mij is de kop anders. Andere nokkenas, andere compressie verhouding. Moet ook haast wel, want het verschil tussen een turbo en non turbo is voor de kop vrij groot.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #4 Gepost op: september 27, 2011, 17:22:01 »
compressie verschil zit em in de zuigers. pakkingen zijn voor zover ik kon zien gelijk
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline corollaturbo

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: september 27, 2011, 17:49:31 »
eeey ok dus wordt nog even kijken, ik hoop het wel want jaa die kleppen zijn toch weer groter dus krijg mischien weer beter flow en repons met gasgeven.     
Ik wou me 4efte eigelijk niet uit elkaar trekken voordat eigelijk weet ivm die nu ook al lekker loopt. Maar mocht er iemand nog iets meer over weten hoor heel graag alvast iedereen bedankt die me advies gegeven heb

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #6 Gepost op: september 27, 2011, 18:19:07 »
alles wat ik zie aan pakkingen, riemen etc. is voor een 4E blok. niet specifiek de fe of fte
inlaat, uitlaat, koppakking. de 4e koppakking past ook op de 2e-e kop kwam ik achter.

Offline corollaturbo

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: september 27, 2011, 22:58:02 »
ok dat is wel mooi dan:P maar ik zag dat koppakking van een 4 efe 0,8mm dik is en van 4 efte 1,2 mm dik
zou dat enigste verschil zijn want dan verlaag je de compressie ivm met de turbo? :ermz:

Offline Evjatar

• SCH forum member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: september 27, 2011, 23:14:59 »
Ja compressie wordt verlaagd. Turbo blaast er meer lucht in dan een 4efe kan aanzuigen, dus hogere compressie is niet nodig.

Offline corollaturbo

• SCH forum member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: september 28, 2011, 13:43:10 »
dus inprincipe moet gewoon 4 efe kop op de 4 efte passen lijkt mij als de pakking zelfde zijn enzo, ik snap waarom er de kleppendeksel anders dan 4 efte dat is puur voor carterdruk en montage plaats. 

ps: wat is de max druk dat je ken draaie met orginele ct9? 1.0 bar??

Offline Evjatar

• SCH forum member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: september 28, 2011, 14:55:44 »
1 bar ja, daarna gaat het snel bergafwaarts en moet je gaan denken aan een TD04 turbo, en een complete herbouw van je blok met forged onderdelen

Offline corollaturbo

• SCH forum member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: september 28, 2011, 15:31:29 »
ok ik zat te denken aan ct9 hybrid erop te monteren want reviseren van ct9 is bijna net zo duur als ct9 hybrid..   
maar dan wil ook gelijk me koppakking van 1.2 mm er tussen knalle met combinatie van die andere kop.(mits dat het zelfde is).     
en dan moet wel 1,1 bar kunnen gaan draaien safe lijkt mij.. heb nu greddy boostcontroller er tussen en pak nu 0,89 bar max , ik heb uit de standaard uitlaatspruit aangepast door bult uit cilinder 3 te vijlen en alle uitgangen even vergroot.
maar een wepr is al onderweg ;D
maar mischien koop er wel 4 efte blok erbij en ga daar mee aan de slag (maar dat is even zien).

Offline Evjatar

• SCH forum member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: september 28, 2011, 15:34:44 »
Een hybrid heeft normaal een grotere wastegate, en een groter schoepenwiel, en kan dus meer druk aan. Let wel op dat je bij 1 bar ook wat aan de brandstof moet doen, omdat de stock ecu dat niet goed gaat bijregelen dan.

Offline corollaturbo

• SCH forum member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: september 28, 2011, 16:01:32 »
ik heb al brandstofdruk regelaar er tussen zitten en nu op 0.8 bar is de verbranding zeer goed ietsje te rijk maar dan word blok wat minder warm. nu zat even op speedvision te kijken naar setje nieuwe drijfstangen en zuigers alleen is hier veel variatie van want is zuiger mm want je kan 74 74,5 75 mm kiezen dan moet ik blok zeker laten opboren? want als iemand mij kan vertellen want precies nodig heb en de maten van orgineel blok dan ga er mischien over denken om blok van de winter helemaal opnieuw te bouwen.. het sleutelen lukt me wel maar ben nog niet 100% thuis op toyota front ivm de maten en werkwijze haha(hiervoor altijd duits-spaans vullis getuned) haha. 

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #14 Gepost op: september 28, 2011, 17:10:15 »
de maten voor de zuigers is inderdaad stock en overmaats. de kleinsten passen zo in het stock blok, niet nodig om op te boren.
ik heb al een paar keer gehoord dat mensen liever niet tot 75 opboren i.v.m. de dunne wand/koppakking die dan overblijft tussen de zuigers.
bij het forgen zijn ook de drijfstangen zeer belangrijk. de stock stangen gaan niet veel verder dan 1 bar (glanza stangen) omdat ze redelijk dun zijn.
1e generatie gtt stangen zijn een stuk dikker en kunnen wat meer hebben. beste is overstappen naar forged stangen als je op jacht gaat naar veel vermogen.
met een forged blok kun je een td04 gaan draaien op bijv. 1.6 bar. maar dan is wel aardig wat aan fueling computer spul nodig. liefst stand alone.