Auteur Topic: controle test 4 efte (graag meningen over conditie)  (gelezen 759 keer)

Offline corollaturbo

• SCH forum member
  • **
controle test 4 efte (graag meningen over conditie)
« Gepost op: september 12, 2011, 20:56:14 »
hallo,

ik las veel op forum over problemen met 3de cilinder dus dacht laat ik eens even een compressie testje doen om te zien hoeveel ik nog heb  volgende heb ik gemeten met koude motor:

cilinder 1  10 bar
cilinder 2   9 bar
cilinder 3   9bar 
cilinder 4   9bar 

alle bougie zijn koffiebruin van kleur dus brandstofmengsel lijkt me in orde.
en als olie dop eraf draai begint ie te stuiteren op kleppendeksel.
Rij op 0,8 boost
oliedruk is bij stationair

800-1000rpm 2 bar
1500-2500rpm 3 bar
2500-3500rpm 4,5 bar
4000-5000rpm 5 bar

hij verbruikt heel klein beetje olie maar is wel normaal denk bij turbo auto.
oja de kmstand van blok is even 130.000 km dus lijkt me niet extreem   dus zou me nu zorgen moeten maken? o kan gerust verder toeren anders ga gauw opzoek naar nieuw torretje voordat straks ellende heb.

ps ik had laatst een oilcatscan geplaatst op uitgang van me kleppendeksel en toen even sprintje had getrokken tegen imprezza:P die erg lastig met me had :twisted: lag er beetje olie op me kleppendeksel bij oliedamp afvoer die weer naar je inlaatspruitstuk gaat kan dit komen doordat hij miss ze druk nie kwijt kon en daar eruit gooiede want ik heb nu alles weer terug gebouwd naar oerrgineel en nergens meer last van, 

hoor graag jullie meningen alvast bedankt gr danny

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: controle test 4 efte (graag meningen over conditie)
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2011, 21:19:00 »
blokje klinkt mij ok als ik dit zo lees.

je catchcan had je zo te zien verkeerd zitten. die is bedoeld om de overdruk van je blok op te vangen en daar de olie uit te filteren. de druk loopt dus vanaf je kleppendeksel naar je inlaat. het is normaal dat er uit je kleppendeksel wat damp met olie komt. daarom zet men er een catch can bij.

o.8 bar is wel echt de max met een standaard spruitstuk.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom