Auteur Topic: Benzine meter kapoet  (gelezen 1217 keer)

massive

• Gast
Benzine meter kapoet
« Gepost op: september 05, 2008, 11:10:54 »
Ik heb tijdje geleden me ledjes in de tellerunit veranderd van groen naar blauw. Daarbij heb ik tijdens de werkzaamheden perongeluk de benzine meter aangeraakt. Deze is toen uit zijn schaalverdeling gegaan, als hij vol is wijst hij vol omhoog en als die leeg is komt die ongeveer tot net iets boven het midden van de schaalverdeling. Hoe kan ik dit weer terug zetten?

Wat ik heb gedaan:
- Metertje weer terug gezet. Ging daarna weer gewoon omhoog.
- Stekkers uit teller getrokken, tank vol getankt. metertje op vol gezet. Stekkers terug. Maar ook hierna ging die weer langzaam naar boven. Dus alsnog niet goed.

Offline Stagttoyo

• SCH forum member
  • **
Re: Benzine meter kapoet
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2008, 11:30:28 »
Ik heb dat met mijn P7 gehad...
Volgens de garage was het een weerstandje...
Ik heb het laten zitten, en ging gewoon tanken als hij bijna op de helft stond..
Want dan was hij leeg  ;)
Starlet P8 GT 1.3                 Sold
Starlet P7 XL 1.0          

Offline thevork

• SCH forum member
  • **
    • http://www.shoarmateam.nl
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2008, 12:12:26 »
ik zou:

- Aftanken
- dash glasplaat loshalen maar de stekkers aan de metertjes laten zitten (of weer aansluiten dus na het loshalen van de plaat)
- auto op contact of starten zodat de meter signaal krijgt van de vlotter en zijn vriendjes
- voorzichtig de meter verzetten (iets terugzetten dus) terwijl de stroom er nog op staat.

volgens mij is dat laatste namelijk wat je mist. Je wilt weten wat de huidige positie volgens het vlottertje is ten opzichte van de waarde die hij nu aangeeft.

My 2 cents
Proud driver of: '89 Supra Turbo 400+hp, '00 IS200
Shoarmateam.nl for your charged car.
checkout www.supradatabase.n l

massive

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 05, 2008, 13:09:53 »
Oh ja, die stond er nog niet tussen. Maar dat had ik ook al geprobeerd.