Auteur Topic: TRD uitlaat  (gelezen 4605 keer)

Suglanza

  • Gast
TRD uitlaat
« Gepost op: februari 16, 2008, 23:34:32 »
hoi,

ik was gisteren samen met een groepje tuners. waarvan 2 ook starlet drivers zijn( echt snelle boys) en zei hebben dus gezegd dat de TRD uitlaat die ik op me Glanza heb niet voor een turbo auto is. :(  dus heb ik het vandaag aan de hand van het serie nummer opgezocht en blijkt dat het voor een 3a machine moet zijn(exiv, carina enz) :'(  heeft het neg. effecten voor me auto? en hoe zit het als ik begin om hem te tunen gaat het wel kunnen met deze uitlaat?
en als de pijp wegmoet waarop moet ik letten om een goeie uitlaat te kopen??

thanks

Randall

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24617
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: TRD uitlaat
« Reactie #1 Gepost op: februari 17, 2008, 01:57:28 »
wat is de diameter en wat voor demper(s) zitten eronder?
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Mikey

  • Gast
Re: TRD uitlaat
« Reactie #2 Gepost op: februari 17, 2008, 02:54:21 »
Is heel je uitlaat van trd of alleen de einddemper?

Fujitsubo!
Blitz (worden niet gemaakt) Fensport heeft er misschien nog wat liggen!

Evil Genius

  • Gast
Re: TRD uitlaat
« Reactie #3 Gepost op: februari 17, 2008, 12:25:27 »
Mickey, Blitz uitlaten worden wel degelijk nog gemaakt voor de Glanza. Deze zijn via Japan, lees Takakaira, gewoon te bestellen. Losse einddempers van Blitz worden wat moeilijker, maar in mijn ogen is het beter om de CAT-back versie van de Blitz te nemen als je voor Blitz wilt gaan. Dit omdat de diameter van de Blitz uitlaten ook groter zijn.

Blitz Nür Spec - R
Type: Cat-back
Pijpdiameter: 60-70 mm
Tipdiamter: 114.3 mm
Prijs: $586 Exclusief ongeveer alles.

Suglanza

  • Gast
Re: TRD uitlaat
« Reactie #4 Gepost op: februari 17, 2008, 16:00:29 »
thanks voor de reply.
het volgende staat op de trd site:

 CORONA EXiV,
CARINA ED(Except 4WS model) CARINA ED (Except 4WS model)  ST202 ST202  3S-GE 3S-GE  93.10-98.4 93.10-98.4  17400-ST020 ST020-17400  C C  88, 000 88, 000  Pipe dia. ?60.5??100 Single tail Pipe dia. ?100 Single tail, ?60.5
Tail end cut angle 15°Slanting cut Tail end cut angle 15 ° Slanting cut  

weet niet zo goed of het toch goed is .
ik hoor wel.

Mikey

  • Gast
Re: TRD uitlaat
« Reactie #5 Gepost op: februari 17, 2008, 17:09:28 »
Citaat van: "Evil Genius"
Mickey, Blitz uitlaten worden wel degelijk nog gemaakt voor de Glanza. Deze zijn via Japan, lees Takakaira, gewoon te bestellen. Losse einddempers van Blitz worden wat moeilijker, maar in mijn ogen is het beter om de CAT-back versie van de Blitz te nemen als je voor Blitz wilt gaan. Dit omdat de diameter van de Blitz uitlaten ook groter zijn.

Blitz Nür Spec - R
Type: Cat-back
Pijpdiameter: 60-70 mm
Tipdiamter: 114.3 mm
Prijs: $586 Exclusief ongeveer alles.

Kon ze toen niet meer bestellen iid geval voor de ep82 bij Blitz zelf. Fensport heeft een voorraad. EP91 uitlaten zal misschien dan nog wel, en die van Blitz zien er wel chick uit. Blitz UK heeft iid geval niets op voorraad (toen).
Fujitsubo en kakimoto zullen wat moeilijker aan te komen zijn.

Offline Red Hot

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5443
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
Re: TRD uitlaat
« Reactie #6 Gepost op: februari 17, 2008, 18:00:25 »
Jongens, beetje ontopic blijven. Dat gebrabbel kan ook op msn.

@suglanza: De uitlaat is gewoon te gebruiken. Het gaat om de diameter in die is voor zo ver ik het zie 60.5mm?
Dat is meer dan groot genoeg.

Loopt de uitlaat helemaal tot aan de voorkant van de auto, of is het alleen het laatste stuk?

Suglanza

  • Gast
Re: TRD uitlaat
« Reactie #7 Gepost op: februari 17, 2008, 18:14:52 »
het is alleen de muffler!
dus ik wou nu een 2.5 duim pijp gaan zetten vanaf voorin(bij de muffler shop) kan dat dan wel? dus ik kan dan gewoon beginnen te tunen met deze uitlaat ?

Offline Red Hot

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5443
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
Re: TRD uitlaat
« Reactie #8 Gepost op: februari 17, 2008, 18:25:00 »
60.5mm is bijna 2,4". Die tiende " is echt niet belangrijk. Je kunt dus gerust ook een 60mm pijp van voor naar achter laten maken met je huidige einddemper.

Mikey

  • Gast
Re: TRD uitlaat
« Reactie #9 Gepost op: februari 17, 2008, 20:28:19 »
Ik heb 2,5 inch en de buiten diameter is 68mm.

En met een kleine einddemper krijg je wel meer koppel.

Suglanza

  • Gast
Re: TRD uitlaat
« Reactie #10 Gepost op: februari 17, 2008, 23:06:45 »
ok thanks.
het zal weer een ander koppijn worden om een 60mm pijp te vinden maar zal checken.
een andere ontwikkeling is dat ik morgen een HKS muffler krijg, even kijken wat z'n diameter is :twisted:  en ook nog in watve conditie het is want het is reeds gebruikt. maar zolang ik het morgen krijg lat ik jullie weten hoe het zit dan kunnen jullie me wel adviseren.

alvast bedankt heren!!

Randall

Offline Rodger Jason

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: TRD uitlaat
« Reactie #11 Gepost op: februari 18, 2008, 09:12:38 »
2,5" is een standaard maat en bij elke ijzerboer te krijgen.

Offline Red Hot

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5443
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
Re: TRD uitlaat
« Reactie #12 Gepost op: februari 18, 2008, 12:58:57 »
Vaak wel ja. 60mm zullen ze zoiezo hebben, en dat scheelt dus maar een tiende inch.

Suglanza

  • Gast
Re: TRD uitlaat
« Reactie #13 Gepost op: februari 18, 2008, 22:45:44 »
zo ik heb de hks uitlaat gekregen vandaag!
front = 91mm
achter end = 125 mm

dus weet niet als het kan lukken. gaarne jullie advies hierover. ik heb wel aardig zin om hem te zetten het ziet er leuk uit alleen moet ik binnen bekleden want er is alleen een stuk demper in dus wil ook graag weten als er nog iets in moet komen.

Randall

Mikey

  • Gast
Re: TRD uitlaat
« Reactie #14 Gepost op: februari 18, 2008, 22:56:45 »
3" pijp wel erg dik voor 135 pk maar zet ff wat pics neer!
binnen bekleden?

Offline Red Hot

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5443
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
Re: TRD uitlaat
« Reactie #15 Gepost op: februari 19, 2008, 11:31:42 »
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Er is een stuk dempingsmateriaal uit?

Even over de keuze tussen de 2 dempers. Het zal voor de performance niks uitmaken. De HKS zal een stuk meer herrie maken.
Keuze is dus vooral of je meer geluid wilt of niet.

Offline E11 turbo

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 707
Re: TRD uitlaat
« Reactie #16 Gepost op: februari 19, 2008, 18:53:31 »
Citaat van: "Rodger Jason"
2,5" is een standaard maat en bij elke ijzerboer te krijgen.

dit is niet helemaal waar, je hebt namelijk verschillende maten 2,5" als je zuivelbuis pakt (het beste voor uitlaten) die is meestal 1.5mm tot 2mm dik en daar is 2,5" buitenwerks idd 68 mm maar als je industrie buis van 2,5" pakt kom je op een maat van 60,3 binnewerks uit maar die is wel 2,4 mm dik dus ligt er een beetje aan welke buis de uitlaat boer of ijzer boer op vooraad heeft

owja en zuivelbuis is veel duurder dan Industrie buis

Offline Red Hot

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5443
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
Re: TRD uitlaat
« Reactie #17 Gepost op: februari 19, 2008, 21:22:45 »
Sebastiaan vroeg of ik het volgende wou toevoegen:

Citaat
Om jou even als mod aan te spreken over die discussie, heb wat toe te voegen.

buis in inchmaten word gemeten vanaf de binnendiameter, wandikte's kunnen verschillen per soort, maar binnendiamer is zo goed als altijd 2,5 inch.
Dit gaat erom wat de standaard is waarvolgens het gemaakt/getoetst is,via DIN of ISO normen bijvoorbeeld, of wat specifieker, MIL standards.

Daarnaast zijn en veel meer soorten rvs als industrie buis en zuivelbuis. wat de prijs natuurlijk bepaald. Vind het nogal kort door de bocht genomen door zuivelbuis en industriebuis als enige "soorten"te noemen.

Wat buis vooral duur maakt is de manier waarop het gemaakt is, getrokken of gewalst.gelaste buis, de eerste is veel duurder en word veel toegepast in industriëen waar je met hoge drukken te maken hebt.

denk voeg even een stukje toe aan het verhaal

Offline Rodger Jason

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: TRD uitlaat
« Reactie #18 Gepost op: februari 19, 2008, 21:54:55 »
Citaat van: "Mikey"
En met een kleine einddemper krijg je wel meer koppel.

Je bedoeld spruitstuk i.p.v. demper. Een kleiner spruitstuk geeft bovenin meer koppel.

Een einddemper is er puur om geluid te dempen en heeft bij een open demper nauwelijks/geen invloed op je karakteristiek van je motor.

Hier is een tooltje om alles uit te rekenen:

http://www.solcon.nl/paknijff/fotos/Uit ... kening.xls