Auteur Topic: Tolueen  (gelezen 2645 keer)

Evil Genius

  • Gast
Tolueen
« Gepost op: december 05, 2007, 22:41:27 »
Heren op nederlandse site van extreme-machines kwam ik een topic tegen over Methanol. Nu zeggen zei daar dat je veel beter Tolueen kan gebruiken. Als ik het zo doorlees klinkt het allemaal best logisch maar ik wil toch even wat ideeŰn erover horen. Het schijnt knap moeilijk te zijn om hier aan te komen. Maar het is volgens mij goedkoper dan octaanbooster in de winkel kopen.

Linkje naar de site

Offline Red Hot

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5443
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
Re: Tolueen
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2007, 23:44:29 »
Leuk spul, maar heb je zin om dat std. iedere week in je tank te gooien?
Misschien wel leuk om wat op voorraad te zetten wanneer je blok aardig wat boost draait en je gaat een keer een circuit dag doen op een hete zomer dag.

Evil Genius

  • Gast
Re: Tolueen
« Reactie #2 Gepost op: december 05, 2007, 23:50:49 »
Ik tank 1x in de twee weken :P

Offline djurny

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 343
Re: Tolueen
« Reactie #3 Gepost op: december 06, 2007, 18:15:37 »
amateurs  :P
ik tank 2 keer per week!
maar waarom geen waterinjectie? is ook een stuk goedkoper!
Evil Genius zegt "Zonder meer dingen aannemen, onder het motto het heeft een T▄V keurmerk

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24617
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Tolueen
« Reactie #4 Gepost op: december 06, 2007, 18:28:19 »
Citaat
Ik denk zelfs dat als je van 98 naar 100 zou gaan (boost kan dan trouwens ook verder omhoog) je toch minimaal een 50 pk zou kunnen winnen.


:?
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Red Hot

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5443
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
Re: Tolueen
« Reactie #5 Gepost op: december 06, 2007, 19:56:41 »
Ja, sjap, je begrijpt het niet.

Wat het octaan doet is de klopvastheid verhogen. Je kunt dus de boost veilig een stuk hoger zetten EN je moet een stand alone computer of emanage (of iets in dat straatje) en de boel opnieuw laten mappen.
Dat gaat je dus behoorlijk wat geld kosten en is zeker niet 1 van de eerst dingen die je doet als je wilt gaan tunen. Er is nog veel meer dat je beter eerst kunt doen wat goedkoper is, beter resultaat geeft, en je zoiezo toch eerst zou willen doen.

En btw. die 50pk gaat over een 2liter blok. Daar hoef je met de 1.3 niet aan te denken.

Offline djurny

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 343
Re: Tolueen
« Reactie #6 Gepost op: december 06, 2007, 23:18:07 »
idem voor waterinjectie :) inlaat temp gaat naar beneden en de vochtdruppeltjes in de cylinder zorgen ook voor lagere temperaturen, dus hogere klopvastheid :)
Evil Genius zegt "Zonder meer dingen aannemen, onder het motto het heeft een T▄V keurmerk

Sagittarius

  • Gast
Re: Tolueen
« Reactie #7 Gepost op: december 07, 2007, 11:59:43 »
en je zuigers blijven mooi glimmen

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24617
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Tolueen
« Reactie #8 Gepost op: december 07, 2007, 18:17:44 »
kan iemand me dan ff kort uitleggen wat die waterinjectie inhoudt?!
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

marc0

  • Gast
Re: Tolueen
« Reactie #9 Gepost op: oktober 13, 2008, 12:00:54 »
water (verneveld) die ervoor zorgt dat de lucht IN je blok koeler is..
Je spuit in principe gewoon water (in nevel vorm) je blok in, simpeler kan ik het niet verwoorden.

En voor de oplettenden, JA het is een topic kick. Maargoed, er is een vraag die onbeantwoord blijft  :)

Offline dijkie

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 279
Re: Tolueen
« Reactie #10 Gepost op: oktober 15, 2008, 20:18:16 »
Even heel kort en heel simpel.

Water is puur om de inlaatlucht te koelen.

Met methanol ga je het octaangehalte verhogen (dus ook de klopvastheid) wat op zijn beurt ook weer de pingelgrens verlegd, waardoor je weer met bijv dezelfde set-up met een hogere compressie of turbodruk kunt gaan rijden.

Waarom denk je dat bijv dragsters vaak op pure methanol rijden?

En NOS is alleen maar extra zuustof (komt door de reactie die optreedt) waardoor meer brandstof wordt bijgespoten wat weer resulteert in meer vermogen.


William
BOOST = FUN

Anonymous

  • Gast
Re: Tolueen
« Reactie #11 Gepost op: oktober 15, 2008, 20:18:52 »
+ koeling van de inlaatlucht

Offline dijkie

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 279
Re: Tolueen
« Reactie #12 Gepost op: oktober 15, 2008, 20:33:18 »
Jup


William
BOOST = FUN

Mikey

  • Gast
Re: Tolueen
« Reactie #13 Gepost op: oktober 16, 2008, 09:04:52 »
Maar hoeveel methanol moet erin op 20l benzine om het octaan van 98 naar 105 te brengen?

Offline dijkie

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 279
Re: Tolueen
« Reactie #14 Gepost op: oktober 16, 2008, 12:57:52 »
+/- 10 % methanol toevoegen bij de benzine










William
BOOST = FUN