Auteur Topic: Eaton M62 charger op Zetec project  (gelezen 5952 keer)

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18079
    • Onderdelen lijst
Re: Eaton M62 charger op Zetec project
« Reactie #25 Gepost op: januari 17, 2008, 11:07:01 »
En een stuk slechter koelen
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Red Hot

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5443
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
Re: Eaton M62 charger op Zetec project
« Reactie #26 Gepost op: januari 17, 2008, 11:17:28 »
Ja, idd. het is een raar verhaal, klopt wel, maar in mijn ogen niet ideaal. Een niet geventileerde schijf moet groter zijn om evenveel hitte af te kunnen voeren. Ok je wil graag heel hete schijven omdat je race remblokken dat goed kunnen hebben? Dan is je setup niet meer geschikt voor op de weg lijkt me zo...

Maar wat dus beter zou zijn als een massieve schijf is een kleinere geventileerde. Dan wordt hij net zo warm, maar omdat hij kleiner is weegt hij minder.

Maar wat bedoel je met massief? Bedoel je geen standaard geventileerde schijf die niet geboord of gegroefd is? Dat is namelijk inderdaad niet nodig wanneer de remmen een behoorlijke grootte hebben te opzichte van het gewicht van de auto.

Offline Rodger Jason

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Eaton M62 charger op Zetec project
« Reactie #27 Gepost op: januari 17, 2008, 12:28:53 »
Nee, het is een niet geboorde, gegroefde of geventileerde schijf. Wordt erg veel gebruikt om hitte in je SCHIJF te krijgen, zodat de blokken aangrijpen. Krom gezegd, blijft een geventileerde schijf gewoon te koud, omdat je te weinig gewicht moet afremmen om voldoende warmte in je schijf te krijgen. Vandaar dat het beter is om een massieve schijf te pakken van betere kwaliteit.  ;)

Offline Red Hot

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5443
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
Re: Eaton M62 charger op Zetec project
« Reactie #28 Gepost op: januari 17, 2008, 12:33:05 »
Ja ok. snap het, maar nog beter zou dan een kleinere diameter schijf zijn en dan wel geventileerd zodat je gewicht bespaard.
MAAR, dat zal niet gaan omdat je vast zit aan de huidige naaf, en je remklauw dan veel te hoog zou staan natuurlijk...
Blijft toch apart, zo'n kitkar :P

Offline Rodger Jason

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Eaton M62 charger op Zetec project
« Reactie #29 Gepost op: januari 17, 2008, 12:37:40 »
Die massieve is JUIST lichter dan die geventileerde, aangezien een geventileerde uit 2 schijven bestaat. En het pas i.d.d. niet.

Offline Red Hot

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5443
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
Re: Eaton M62 charger op Zetec project
« Reactie #30 Gepost op: januari 17, 2008, 19:01:50 »
Ja, dat het niet past is het probleem, dus het is inderdaad een goede optie dan. Maar dat hij lichter is ben ik het niet mee eens als het dezelfde maat schijf is, maar dat zal je niet bedoelen dan. Let wel op dat je een klauw besteld voor de goede dikte van de schijf. Anders kunnen je remblokken er op den duur uit donderen :P

Offline Rodger Jason

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Eaton M62 charger op Zetec project
« Reactie #31 Gepost op: maart 18, 2008, 22:45:45 »
Heb weer een kleine update. Heb nu een inlaat liggen van een Zetec 2.0, ff te leen. Hiervan ga ik een pasplaat maken, zodat ik straks inlaatkelken + een koppelstuk voor de charger kan maken.

Op youtube staat trouwens een filmpje van een Zetec 2.0 + Eaton M45. Ik heb een Eaton M62, dus zal op lagere druk moeten gaan rijden straks. Beter voor het blokkie en beter voor de charger t.a.v. levensduur...

http://www.youtube.com/watch?v=Ghjc_I1wQ-g