Auteur Topic: C stijl kappen plaatsen.....potversnot  (gelezen 2722 keer)

Allard

• Gast
C stijl kappen plaatsen.....potversnot
« Gepost op: augustus 02, 2007, 16:01:22 »
Geachte Starletliefhebbers,

Van Skabla heb ik een paar mooie C stijl kappen gekregen. Ik besloot vanmiddag eens even flink los te gaan in de voiture. Achterklep open, hoedenplank eruit, bank naar voren en LOS!. Ik kreeg de kap waarin de hoedenplank rust makkelijk los. Gordel was ook een eitje. Alles los en toen gebeurde het.....het klapraampje. Het scharnier waarmee je hem sluit zit muur en muur vast. WD40 erop...wachten....n ee, oeps stukje uit de schroef (niet ernstig) maar voor mij reden om te stoppen voordat ik de hele schroef om zeep help. Heeft iemand een idee hoe ik deze schroef los krijg. Min schroevendraaier (wel een goeie geen mickey mouse) ging bijna dood. Wie kan me helpen.

Groet,
Allard

Anonymous

• Gast
Re: C stijl kappen plaatsen.....potversnot
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2007, 16:06:39 »
Die schroeven kunnen inderdaad erg vast zitten. Ik zou zeggen een uurtje in de wd40 laten zwemmen en met een goed passende kruiskop losmaken.  :)  Goed gereedschap is het halve werk he  :)

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2007, 16:41:07 »
Ik doe doe altijd met een goed passend bitje op de (kleine) ratel en dan wil ie vaak wel! :)
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Rodger Jason

• Admin
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2007, 18:05:41 »
Ff de schroevendraaier op de schroef zetten en met een hamer een klein tikje geven zodat ie los schiet. Daarna met de juiste schroevendraaien loshalen.

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2007, 19:55:15 »
flinke tik mag ook, en zeker goed aandrukken voordat je gaat draaien....
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Allard

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2007, 21:50:12 »
Ik zal morgen of overmorgen even naar mijn schoonpa. Die heeft een installatiebedrijf en vast een betere schroevendraaier dan die ik gebruik. Daarnaast is hij net King Kong in zijn armen :D Dus hij krijgt ze vast los. Dan bewerk ik ze eerst even met WD40.....Toch bedankt voor jullie reacties :) ik zal foto's posten als het allemaal klaar is.

Offline kees

• Registered Trader
  • Full GT Turbo spec
    • Swaps and wiring
« Reactie #6 Gepost op: augustus 07, 2007, 13:50:42 »
Citaat van: "Allard"
Ik zal morgen of overmorgen even naar mijn schoonpa. Die heeft een installatiebedrijf en vast een betere schroevendraaier dan die ik gebruik. Daarnaast is hij net King Kong in zijn armen :D Dus hij krijgt ze vast los. Dan bewerk ik ze eerst even met WD40.....Toch bedankt voor jullie reacties :) ik zal foto's posten als het allemaal klaar is.

Ik heb ze bij mij ook pas geplaatst. En met een rateltje met schroefbit werkte het perfect!!
EP82 - Turbo jonguh, verrekte mongol / AE101 2.0 16v  BEAMS Redtop, ZZW30 & AE111 Levin BZ-G

Powered and wired by: ------ http://www.groundspeed.nl -

Allard

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2007, 21:46:58 »
Zo! Vandaag even bij mijn oom geweest. Autootje even nagekeken. Remmen waren nog goed, de lagers waren alleen al 15 jaar in hetzelfde vet aan het zwemmen. Lagers bekeken, alles opnieuw in het vet en klaar was Bert (mijn oom dus)....Daarna meteen de C stijl kappen geplaatst. anderhalf uur werk. Wat een gesodemieter om alles tussen de rubbers te krijgen. Iets in een rubber krijgen is nooit zo moeilijk, zelfs in het donker lukt me dat nog  :P, Maar goed ze hangen :) en het staat enig  :P  Ik zal nog even foto's plaatsen. Bedankt voor jullie hulp

Deze mag op slot
 :slotje: