Auteur Topic: ae86 ep81/ep91 topic  (gelezen 52346 keer)

Offline ae86

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 551
    • http://www.castaert.eu
Re: ae86 ep81/ep91/4x4 ? topic
« Reactie #325 Gepost op: februari 14, 2011, 12:14:49 »
yep, avensis 4x4
Moet ik echter wel een erg nette vinden, van een sloper uitgaan is niet mijn ding, de basis moet goed zijn.
Vandaar ook de melding in advertentie gezocht nette avensis ...
Alles ligt al klaar ;D
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2011, 19:23:09 door ae86 »

Offline Gerrit P

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1170
Re: ae86 ep81/ep91 topic
« Reactie #326 Gepost op: februari 14, 2011, 17:28:21 »
Niet kunnen vinden in gevraagd maar aan wat voor bj. en bijzonderheden moet de Avensis voldoen?

Offline ae86

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 551
    • http://www.castaert.eu
Re: ae86 ep81/ep91 topic
« Reactie #327 Gepost op: februari 14, 2011, 19:20:57 »

Offline Gerrit P

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1170
Re: ae86 ep81/ep91 topic
« Reactie #328 Gepost op: februari 14, 2011, 21:55:21 »
Okay, gezien. Misschien heb ik wel iets voor je. Moet eerst overleggen met de baas (moeders)

Offline ae86

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 551
    • http://www.castaert.eu
Re: ae86 ep81/ep91 topic
« Reactie #329 Gepost op: februari 15, 2011, 06:16:48 »
 :ermz: :shades: ;D O:)

Offline ae86

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 551
    • http://www.castaert.eu
Re: ae86 ep81/ep91 topic
« Reactie #330 Gepost op: september 09, 2011, 19:36:24 »
FF oud topic kicken  ;)
Recent een nieuwe koppelingset gestoken, de oude slipte door bij 1.3 bar druk  :twisted:
Ik reed dus al een tijdje met weinig druk.
Ik heb daarvoor een eigen(lees Nobudget) drukregelaar gezocht waar ik de druk tussen +0,30 tot  +1,3  kon regelen.
In het uitgebreide magazijn van de baas  :shades: heb ik vervolgens een Festo LRMAQ-6 gevonden.
.
Het ding kost inkoop 4 tientjes en regelt binnen in de auto de druk.
Nu rijdend kan ik de druk tussen 0.3 en 1.3 bar regelen, dus als iemand een cheap ass drukregeling wil maken.
Oja, voor die 1.3 bar overdruk heb je wel een andere ECU nodig O:)
Heeft er iemand een vermogensuitdraai van een 4efte met 1.3 bar? Ik heb het gevoel dat hij bij 3000 tpm een koppel piek heeft.

Ook vandaag de olie en fliters vervangen door een ander type, de Q8 excel 5w40 kon ik niet meer goedkoop kopen, dus nu een mobil 5w30 full syntheet erin, het lijkt wel of ze (p8 en P9) mooier lopen op deze olie.
Iemand nog 20 ltr kopen ?  7 euri de ltr, ik heb nog 50 ltr staan. ;D

Offline Evjatar

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3495
Re: ae86 ep81/ep91 topic
« Reactie #331 Gepost op: september 09, 2011, 19:40:09 »
Dat is wel een net apparaatje dan. Geen problemen met dat het niet goed regelt oid?

Offline bob.

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1239
  • Corolla E12 T-Sport
Re: ae86 ep81/ep91 topic
« Reactie #332 Gepost op: september 09, 2011, 20:26:23 »
1.3 bar  :o

Offline ae86

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 551
    • http://www.castaert.eu
Re: ae86 ep81/ep91 topic
« Reactie #333 Gepost op: september 10, 2011, 09:26:09 »
De druk wordt keer op keer afgeregeld naar de ingestelde waarde, tot zover nog geen problemen mee gehad.

1,3 bar tussen 3000 en 4000 tpm , van 2000 tot 3000 loopt de druk mooi op en boven de 4000 kan de stock ct9 het niet meer bijbenen en draait dan tot max tpm 0,9 bar.

Die 1,3 bar rijd ik alleen kortstondig ! zou zonde zijn van het blok dat verders gewoon een blokje is, met dacht ik 35000 km op de klok.
Wel zorgd de JAM ervoor dat er altijd voldoende brandstof is, zo rond de 11 AFR en gaat er alleen maar BP ultimate in.
Dt is trouwens ook de reden dat ik de olie er elke 2000 km uitgooi, ik wil niet teveel brandstof in de olie.
Ik ga iig niet als een mongool het blok uitmelken door bv eens 20 km volgas te rijden, de top btw 230 gps km.

De drukregelaar is trouwens draadloos verbonden met een gat in de tank, bij 1,3 bar loopt het brandstof niveau zo vlug terug dat er wel een gat in moet zitten  :twisted:
Bij 1,3 bar kom ik ongeveer 350 km ver op een tank, bij 0,3 haal ik makkelijk 480 km

Offline Evjatar

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3495
Re: ae86 ep81/ep91 topic
« Reactie #334 Gepost op: september 10, 2011, 09:53:49 »
Een top van 230 met 1.3 bar dus?
Niet meer? Toen ik bij martin in de auto zat ging t wel wat harder, en hij had m op 1 bar staan...

Offline bob.

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1239
  • Corolla E12 T-Sport
Re: ae86 ep81/ep91 topic
« Reactie #335 Gepost op: september 10, 2011, 10:27:42 »
top ligt wel hoger hoor.. op 1 bar kan ik 'm de toeren begrenzer in krijgen met oem ecu. Nu met de blitz ecu moet ik weer eens duitsland in  :twisted:

Offline ae86

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 551
    • http://www.castaert.eu
Re: ae86 ep81/ep91 topic
« Reactie #336 Gepost op: september 10, 2011, 22:01:40 »
Top is 230 bij 0,9 bar (is druk boven de 4000 tpm) en harder zal ie wel kunnen, maar ik hou hem niet te lang aan  :twisted: ik lees al teveel verhalen van kapotte fte's  ::)
Mijn plezier met de fte zit in zijn 2 en 3, dan loopt hij eruug lekker ;)

Offline NaviNL2005

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2697
    • 4EFTE.NL
Re: ae86 ep81/ep91 topic
« Reactie #337 Gepost op: november 09, 2011, 13:20:11 »
Handmatige boostcontrollers zijn maar simpele dingetjes ook hoor, vooral als je een bleedvalve oid pakt. Is gewoon een klepje tussen het slangetje van je actuator naar je turbo.

Een bleedvalve is een kraantje met 1 ingang en 2 uitgangen. De hoeveelheid lucht die per uitgang de bleedvalve verlaat is regelbaar (maar het totaal is altijd 100%). Hiermee is het mogelijk een hoeveelheid lucht af te blazen uit het systeem.
Tesla Model X 100D - EP71S 4E-FTE
Tesla Model S 85 - Sold
AE82 GT 4AGTE @ 133.9 WHP - 179NM - Sold. (www.4efte.nl) www.uptimed.nl

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24527
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: ae86 ep81/ep91 topic
« Reactie #338 Gepost op: november 10, 2011, 11:19:38 »
Een bleed valve laat altijd lucht ontsnappen, waardoor de boost veel minder snel opbouwd dan een electrische boost controller die de actuator dicht houd, tot de ingestelde boost bereikt is.
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too