Auteur Topic: [How To] Knipperlicht wit maken (oven techniek)  (gelezen 2005 keer)

Offline elektro_freakz

  • Global Moderator
  • ******
  • Berichten: 830
  • BROAAAP TSUTUTUTU
[How To] Knipperlicht wit maken (oven techniek)
« Gepost op: juni 14, 2024, 14:56:45 »
special thx to: Guillaume


Heb de voorste knipperlichten volgens de 'oven-methode' wit gemaakt.

Het is al zooo vaak behandeld, maar hier ook even hoe het bij mij is gegaan:

Stap 1: Haal knippers los van auto: Ze zitten vast met één schroefje, die losmaken. Verder zit de knipper nog vast met een pinnetje, dus even trekken aan de voorkant aan de kant van de koplamp, en hij schiet los.

Stap 2:
Ovenwanten of andere handschoenen klaarleggen. oven voorverwarmen op 100 graden C.

Stap 3:
Lampen in de oven. ongeveer 20 minuten.

Stap 4:
Lampen uit de oven na 20 minuten. Pas op, best heet! als de kit ietwat gesmolten is, dan gaat de lamp open als je hem opentrekt op de plekken waar ik een pijl heb gezet. Vanaf daaruit kun je de hele lamp openen.

Stap 5:
Haal dat stuk oranje er in zijn geheel uit. Doe daarna de lamp weer dicht en stop hem nog even 10 minuten in de oven om de kit weer ietsjes te smelten (zodat je hem daarna weer extra kan aandrukken).

Stap 6:
Heldere lampjes verwisselen door oranje lampjes. Bij mij zaten de pinnetjes op het oranje lampje anders dan de pinnetjes op het heldere lampje. Heb dus één pinnetje van het oranje lampje eraf geschuurd met schuurpapier. Nu past ie wel in de 'socket'

Stap 7:
De lampen even stevig aandrukken, laten afkoelen, en je bent klaar om ze weer terug te zetten!


En dat was het. Al met al heeft het al geregend hier en de lampen zijn waterdicht, ook geen condens. Ben er erg blij mee.
Wie sjneller get lup, des te snjeller geit het kapot