Auteur Topic: Inhouden/stotteren  (gelezen 1589 keer)

Offline pph

• SCH forum member
  • **
Inhouden/stotteren
« Gepost op: april 23, 2022, 15:22:05 »
Goedendag,

Onze P7 met 1e heeft een vaag probleem. Bij een koude start loopt hij prima en is er niks aan de hand. Zodra je de motor uit zet en daarna weer start houdt hij met rijden erg in, stotteren, sputteren etc. Dit gaat dan ook niet meer over. De volgende dag is het bij een koude motor weer goed. De Bougies zijn vervangen, kabels, rotor etc. ook niet zo lang geleden. Ook de bobine hebben we vervangen omdat we dachten dat het daar aan lag. Het was eerst wel veel erger, hij wilde niet eens meer lopen. Sinds de Bougies en bobine is het wel verbeterd. Maar het lijkt toch meer een brandstof probleem. Brandstoffilter is ook vervangen. Heb de laatste tankbeurten ervoor wel e10 getankt  omdat er in de buurt niet voor een schappelijke prijs premium te krijgen is. Normaal deed ik het om en om. Heb nu weer 2x super getankt en zal dat ook blijven doen. Weet iemand of het ook echt door de brandstof komt en wat er mogelijk nog aan te doen is?

Groeten Stefan

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
Re: Inhouden/stotteren
« Reactie #1 Gepost op: april 25, 2022, 11:03:35 »
Mogelijk veroorzaakt door E10. Of je contactpunten eens vervangen/afstellen.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline pph

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2022, 17:57:56 »
Bedankt, contactpunten heb ik liggen alleen moet even hulp vragen ergens, heb altijd moeite met het afstellen van dat soort dingen anders vraag ik de garage even. Vond net een ander topic waar het probleem wel erg veel op lijkt en er ook naar contactpunten word verwezen. Had eerder nog even een filmpje gemaakt. Het is nu wel dusdanig erg dat er niet meer mee gereden kan worden.

https://youtu.be/M8TY-Ht0M3E

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2022, 13:42:26 »
begin maar eens met je contactpunten, 90% zeker dat dat het is
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline pph

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2022, 19:52:30 »
Bedankt, we waren voor langere tijd weg dus hij heeft een maand stil gestaan. Vandaag tijd gehad om er mee bezig te gaan.

Toch zelf begonnen met de contactpunten. Met jouw handige handleiding erbij die op het forum te vinden is.
Alleen ik loop ermee vast. Hoe ik het ook afstel, hij wil niet aanslaan. Hij krijgt ook geen vonk. Zet ik de oude terug (die inderdaad compleet versleten is) geeft hij wel een teken van leven. Ik heb ze allebei op precies dezelfde manier ge´nstalleerd en gedemonteerd met elke keer hetzelfde resultaat. Zie ik iets over het hoofd?

Offline pph

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2022, 19:54:47 »
Heb alle stappen precies zo gevolgd als omschreven, draadje raakt de verdeler verder niet, aardedraadje etc. Heb ook gecontroleerd of hij met draaien van de krukas los komt en weer dichtgaat etc. Sta een beetje voor een raadsel  :ermz:

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2022, 21:13:42 »
Waarschijnlijk is door de nieuwe dikkere contactpunt de ontsteking niet op tijd rotor verdraaien zal dan de oplossing zijn .

Heb ze vaker afgesteld mooiste is met de strobo ff vacuum los en stellen maar.
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline pph

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: juni 22, 2022, 22:13:39 »
Ja dat wilde ik inderdaad erna doen, maar omdat er stond, als hij niet loopt moet je het opnieuw proberen. Alleen gaat dat natuurlijk om het stellen van je huidige.
Ik zal het morgen eens proberen bedankt!

Offline pph

• SCH forum member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: juni 22, 2022, 22:14:58 »
Althans iemand vragen of de garage voor de laatste afstelling van de vervroeging etc. Want heb geen strobo
Maar wilde hem eerst weer gewoon lopend hebben.

Offline pph

• SCH forum member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: juni 23, 2022, 19:08:27 »
Heb vandaag wat op gevoel geklooid met de onsteking en ineens liep hij. Dus het lag wel daaraan bedankt! Kan in hieruit verder.

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #10 Gepost op: juni 24, 2022, 18:53:17 »
Vaak ben je te bang gewoon die ontsteking verdraaien tot ie loopt.

Kapot gaat ie er niet van alleen je accu kan op gegeven moment leeg zijn. :twisted:
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!