Techniek > Optisch / Styling

Goede spuiter gezocht - Clueless

(1/3) > >>

JZ:
Ik heb besloten om de gehele wagen over te laten spuiten, maar weet niet goed waar te beginnen, ik hoop wat tips en tricks bij jullie op te halen.

Wensen
Ik wil graag wat dingetjes uit laten voeren zoals het dichtlassen van de antenne en kofferklep slot. Ook wil ik graag voor 2 kleuren gaan en liggen er een achterbumper en voorbumper te wachten die erop kunnen. Ik heb wat roestplekjes op het dak dat echt snel aangepakt moet worden. Daarom wil ik snel beginnen met het spuiten van de wagen. Ook zit er 1 koplamp niet op de juiste plek en dat komt door een oude schade en is niet zomaar ff op te lossen. Demonteren (en monteren) kan ik veel zelf. Met een beetje hulp van het forum moet ik het dakraam er wel uitkrijgen. De voorruit wil ik graag laten doen. En bij de achterklep durf ik het wel weer zelf aan om de ruit eruit te halen. Schuren wil ik niet zelf doen. Ik kan dat niet goed en het schuren bepaalt het eindresultaat. Ik overweeg een (rood) metallic kleur, maar ligt ook weer aan de prijs ;-). De motorkap hoeft niet mee gespoten te worden en ik ben bereid het halve land door te rijden om de juiste match te vinden. Mijn zwager heeft een oplegger, dus ik kan hem grotendeels gedemonteerd afleveren.

In 1x helemaal goed, of in delen?
Ik kan hem in 2x laten spuiten: Koplamp repareren (zit van binnen niet lekker) en dak spuiten + stijlen (voorruit moet er dan uit) en alle vaste delen + op een later moment de rest (deuren, zijschermen, bumpers). Of alles in 1x. Ik gok zelf dat alles in 1x goedkoper is ;-). Waarom in twee delen? Dat is financieel wat makkelijker (Doet minder pijn aan de portemonnee per keer) en lost direct het roestprobleem aan het dak op (wil voorkomen dat het erger wordt).

Weinig interesse in deze job blijkbaar
Ik heb al 1 schade laten herstellen. Kwa prijs best oké. Die jongens voelen aan als beunhazen. Ook was de regengoot blijven zitten. In de regengoot wordt de blanke lak nu zichtbaar. Gemiste kans denk ik dan.. Afspraken maken is lastig met deze partij (bellen niet terug, etc.). Ik ben wat rond gaan rijden en 90% van alle bedrijven zegt: "Doen we niet, we zijn te duur voor je". Ben er bij 1 langs gegaan en die zei: 3000,- minimaal. Terwijl de eerst zei: rond de 2000,-. Daar zit aardig wat verschil tussen.

Binnen 1 jaar aan de bak
Wat is een normale prijs voor het spuiten van de gehele auto? Wie weet een goede spuiter die met mij mee kan denken? Ik hoef niet voor een dubbeltje op de 1ste rang, maar wil ook niet de hoofdprijs betalen. En als ik geld neerleg, dan moet het goed gebeuren. Ik ben echt perfectionistisch. Het is zonde om beunhaas kwaliteit te krijgen. Doel is om de auto binnen 1 jaar te spuiten, dus voor maart 2022. Ik vind het geen probleem om langs meerdere adressen te rijden met de spullen die op de auto moeten om e.a. te bespreken. Ik kan ook foto's sturen om een indruk te geven. Voor mij wegen duidelijke afspraken en het nakomen van die afspraken het zwaarste.

Mijn vraag aan jullie: Hoe pak ik dit verstandig aan?  :o

SkaBla:
Pak het telefoonboek en zoek bij auto spuiters, en bel ze 1 voor 1. Mijn ervaring is, alles in 1 keer laten doen ivm mogelijk kleurverschil. Ik denk dat als je het perfect wil hebben incl het werk dat eraan zit je zeker op zo'n 2000 euro moet rekenen. Iets dat een Starlet in mijn ogen nooit waard is.

JZ:
Geen enkele auto is het economisch waard om over te spuiten natuurlijk, tenzij een bijzondere supercar hebt. Ik ga ze bellen en langsrijden en zal mijn bevindingen hier plaatsen als ik iets heb gevonden. 2000,- vind ik het wel waard. Ik vergelijk met de aanschaf van een nieuwe auto en afschrijvingskosten met deze auto en restauratiekosten, beseffende dat ik nooit meer mijn geld terug krijg. Maar wel in iets opvallends en unieks rij. Dat vind ik leuk en ik denk dat dat het belangrijkste is. Een beetje gek kan nooit kwaad.

Pucca:

--- Citaat van: JZ op april 19, 2021, 19:49:30 ---Geen enkele auto is het economisch waard om over te spuiten natuurlijk, tenzij een bijzondere supercar hebt. Ik ga ze bellen en langsrijden en zal mijn bevindingen hier plaatsen als ik iets heb gevonden. 2000,- vind ik het wel waard. Ik vergelijk met de aanschaf van een nieuwe auto en afschrijvingskosten met deze auto en restauratiekosten, beseffende dat ik nooit meer mijn geld terug krijg. Maar wel in iets opvallends en unieks rij. Dat vind ik leuk en ik denk dat dat het belangrijkste is. Een beetje gek kan nooit kwaad.

--- Einde van citaat ---
Goed gezegd O:) Ik heb het er zelf ook dubbel en dwars voor over, heel eerlijk is er op een P7 Starlet na niet echt een auto onder de 10.000 euro waar ik mezelf in zie rijden dus waarom zou ik er niet al mijn geld instouwen ::)

MarianB:
Het is altijd moeilijk inschatten wat zoiets gaat kosten. Vaak willen ze de auto ook echt even zien om een inschatting te maken. Dus wat je zelf al schrijft, alles mee in de auto en langs gaan is de beste optie. Wij laten de race-auto’s altijd bij Bandeko in Lisse spuiten. Leuke mensen die absoluut mee willen denken en zeker ook een redelijk prijs vragen. Je kan ze eens opbellen en het verhaal uitleggen en dan een keer afspreken om even langs te rijden.
In ieder geval succes, is wel leuk om de auto visueel op te knappen :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie