Auteur Topic: EP91 interieurfilter huis inbouwen  (gelezen 85 keer)

Offline Retrofit

• SCH forum member
  • **
EP91 interieurfilter huis inbouwen
« Gepost op: augustus 31, 2020, 18:38:28 »
Hi,

Vandaag was mijn laatste dag rijden zonder interieurfilter, want ik kreeg dus alweer wat rotzooi in mijn ogen, genoeg is genoeg. Kort project, verder niet echt bepaald veel duidelijkheid over te vinden of krijgen op internet en de forums dus vandaar dat ik dit even deel. Volgens de een zit het er wel in volgens de ander niet. Zelf zie ik dat ze er heel soms in zitten, is net alsof het een extra optie was of een bepaalde uitvoering?
Anyways inbouwen was misschien een half uurtje sleutelen, heel eenvoudig verder geen uitleg nodig.

Origineel.

Na het installeren van de Denso 145810-2610 + 2 nieuwe filters.

Kort wat informatie als jij dit ook wilt doen.

Bouwjaar: 1996-1999 (maakt geloof ik niet bepaald uit mijn auto is van 1998, die van de sloop was van 1999 en de andere auto op de sloop waar ik getest heb of die paste was een van 1996 of 1997 4 deurs)
Huis waar kachelweerstand in zit origineel: Toyota/Denso 87201-10130
Interieurfilter huis incl kachelweerstand: Toyota/Denso 145810-2610

Voordelen: Geen rotzooi meer in je systeem, in je gezicht, filtert toch wel wat vieze rotzooi van vervuilende diesel motoren uit je lucht, waarschijnlijk wel alleen PM10 en roet etc, denk geen PM2.5 deeltjes.
Nadelen: Iets minder airflow (CFM) en iets minder ruimte voor de voeten aan de bijrijder kant. Eigenlijk niet echt nadelen naar mijn mening maar dit is dus wel wat er anders is.

TIP: Met filter installeren, filter met het deel dat in elkaar klikt moet naar links dus de dichte kant naar rechts en let op de klep die erop moet er zitten twee uitsparingen in de filter valt hier met iedere kant onder in.

Wat natuurlijk nu nog leuk zou zijn is om negatieve ionen generator in te bouwen alleen zit je dan met O3 wat me ook niet bepaald lekker lijkt..

Hier een aantal foto's van het ombouwen;
https://imgur.com/a/lNbMciz

:shades:
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2020, 20:43:56 door Retrofit »
Toyota EP91 4EFE 1.3 SPI/DOHC 16v 1998 /w electric roof metallic black.
Boek: Toyota Starlet EP9_ Series Jan., 1996 Electrical wiring diagram EWD267Y