Auteur Topic: auto start niet meer  (gelezen 475 keer)

Offline Jelmerellens

auto start niet meer
« Gepost op: augustus 25, 2020, 22:13:20 »
ik hoop dat ik dit post onder de juiste rubriek,

ik ben al enige tijd bezig met mijn starlet P7
ik heb er al van alles aan gedaan, maar sins gisteren start de auto op bijzondere wijze niet meer.
ik heb er gisteren 400 km mee gereden zonder problemen mijn dynamo was wel stuk maar ik heb de accu volledig opgeladen en zo min mogelijk stroom verbruikt.
op de terug reis naar huis heb ik de nieuwe dynamo opgehaald en bij thuiskomst deze meteen ge´nstalleerd.
vervolgens nog zo'n 5 km gereden 1 uur stil laten staan en toen starte hij niet meer

na veel speurwerk heb ik contactspray in de verdelerkap gespoten en nu loopt hij in ieder geval weer stationair, maar zeker niet lekker,

als ik gas geef valt hij meteen uit,
ondertussen de oude dynamo er weer onder gemonteerd maar helaas.

heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken

Offline Pucca

• SCH forum member
  • **
  • Don't matter what you say, I won't listen anyway.
Re: auto start niet meer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2020, 11:35:41 »
Accuspanning al gemeten bij de auto uit en lopend?

Offline Retrofit

• SCH forum member
  • **
Re: auto start niet meer
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2020, 20:41:01 »
Accuspanning al gemeten bij de auto uit en lopend?

Exact, deze zou 13-14 volt moeten zijn als de auto loopt en bij aan het laden is.

@Jelmerellens
Misschien de gelijkrichter ook eens doormeten, weet niet of die op dit model op de dynamo zit of niet. Anders de accu nog eens opladen en kijken wat hij doet als je de dynamo niet aansluit, als het dan werkt zit de fout ergens in het laad systeem.

Bij de P9 heb je een charge warning light, weet niet of je deze ook bij de P7 hebt. Wat ik wel zie bij de P9 2E carburetor setup is dat de choke heater en fuel cut solenoid ook op de dynamo zitten, wel vreemd. Misschien de gelijkrichter?
Toyota EP91 4EFE 1.3 SPI/DOHC 16v 1998 /w electric roof metallic black.
Boek: Toyota Starlet EP9_ Series Jan., 1996 Electrical wiring diagram EWD267Y