Auteur Topic: EP91 mechanische deur vervangen met electrische  (gelezen 899 keer)

Offline ToyotahBoy

• SCH forum member
  • **
EP91 mechanische deur vervangen met electrische
« Gepost op: februari 07, 2020, 19:06:31 »
Hoi,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de binnenkant van een mechanische deur kan vervangen met een electrische (zelfde bouwjaar alleen luxere of andere uitvoering). Kan dit of moet ik hiervoor de hele deur vervangen omdat de binnenkant van de deur het plaatwerk waar alles op vast zit gemonteerd anders is?

Dit vroeg ik me af omdat ik een setje centrale deurvergrendeling in mijn auto wil gaan bouwen. Dat is zo'n universeel setje. Nu wil ik liever alles orgineel houden en geen liever geen universeel setje erin zetten als dit mogelijk is. Zo niet dan pak ik wel een universele set, toch voor het gemak stukken fijner.

Edit: valt me wel nu in dat ik geen kabel gat heb gezien bij de scharnieren van de deuren heb gezien, deze zal ik dan nog zelf moeten maken of hoe zie ik dat voor me? Hmm..

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
Re: EP91 mechanische deur vervangen met electrische
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2020, 20:56:35 »
Als je een beetje creatief bent zijn die universele setjes prima in te bouwen je zal alleen zelf wat beugeltjes moeten maken .
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline ToyotahBoy

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: februari 09, 2020, 01:53:41 »
Als je een beetje creatief bent zijn die universele setjes prima in te bouwen je zal alleen zelf wat beugeltjes moeten maken .

Bedankt voor je reactie. Zal maandag sowieso eens naar de sloop toe gaan. Moet nog een wat delen halen voor mijn starlet. Zal dan eens kijken hoe of wat. Universeel setje is inderdaad wel ok. Was zelf aan het denken om eentje van AliExpress te bestellen niet een die mega cheap is maar een iets betere. Die met een namaak vw passat key zien er wel leuk uit. Alleen dat alarmsysteem zet ik dan wel standaard uit want die staan wel een beetje bekend voor vals alarm te geven (geen zin in).

Offline R.middel

• SCH forum member
  • **
  • P8 ep82 gtt quadlight clone met 4efte
« Reactie #3 Gepost op: februari 09, 2020, 20:09:39 »
De deuren zijn als het goed is hetzelfde, wat ik wel zeker weet is dat als je een electrische ramen set uit een sloop auto haald is dat je de complete kabelboom moet hebben en niet alleen het stukje in de deur.
P8 ep82 gtt quadlight clone met 4efte
Corolla e8 uit 86 als daily

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #4 Gepost op: februari 10, 2020, 12:25:24 »
Plus het relais en zekering. En gaten boren in de deuren en carrosserie voor de bekabeling. Maar het past 1 op 1
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline ToyotahBoy

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: februari 13, 2020, 23:26:48 »
De deuren zijn als het goed is hetzelfde, wat ik wel zeker weet is dat als je een electrische ramen set uit een sloop auto haald is dat je de complete kabelboom moet hebben en niet alleen het stukje in de deur.

Klopt ook. Heb op de sloop twee starlets gezien P9 waar ik veel onderdelen uit heb gehaald. En een P8 ofzo weet het niet zeker. Die had bij de bestuurder kant een elektrisch raam daar zat inderdaad vanuit de kabel boom een stekker en gat in de chassis (deur was helaas al weg). Kan ik dus vergeten eigenlijk tenzij ik gaten wil boren voor een universele set. Meh laat maar dan.

Airbag heb ik van de P9 af gekregen. Was inderdaad aan de linkse kant bij het kapje de schroef eruit draaien. Dit heb ik met een ratel en een torx kopje eraf gekregen. Was eigenlijk vrij simpel was alleen bang dat de airbag zou knallen maar gelukkig niet gebeurd. Schroef zat wel bizar hard vast 12nm torqued, zeker. Met een schroevendraaier bij het stuur bijna niet te doen.

Heb inmiddels al het schakelmechanisme vervangen en schakelen gaat nu ook een stuk soepeler ! :)

Offline kees

• Registered Trader
  • Full GT Turbo spec
    • Swaps and wiring
« Reactie #6 Gepost op: februari 14, 2020, 13:36:39 »
Plus het relais en zekering. En gaten boren in de deuren en carrosserie voor de bekabeling. Maar het past 1 op 1

Is de P9 facelift dan voorbereid net zoals de 1993 P8 modellen ? Dus dat je alleen alles in deur, de relais en de deurkabelboom hoeft te hebben?

Ik wil het binnenkort in 1999 red edition gaan bouwen als ik de spullen vind
EP82 - Turbo jonguh, verrekte mongol / AE101 2.0 16v  BEAMS Redtop, ZZW30 & AE111 Levin BZ-G

Powered and wired by: ------ http://www.groundspeed.nl -

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #7 Gepost op: februari 14, 2020, 19:27:15 »

Klopt ook. Heb op de sloop twee starlets gezien P9 waar ik veel onderdelen uit heb gehaald. En een P8 ofzo weet het niet zeker. Die had bij de bestuurder kant een elektrisch raam daar zat inderdaad vanuit de kabel boom een stekker en gat in de chassis (deur was helaas al weg). Kan ik dus vergeten eigenlijk tenzij ik gaten wil boren voor een universele set. Meh laat maar dan.

Airbag heb ik van de P9 af gekregen. Was inderdaad aan de linkse kant bij het kapje de schroef eruit draaien. Dit heb ik met een ratel en een torx kopje eraf gekregen. Was eigenlijk vrij simpel was alleen bang dat de airbag zou knallen maar gelukkig niet gebeurd. Schroef zat wel bizar hard vast 12nm torqued, zeker. Met een schroevendraaier bij het stuur bijna niet te doen.

Heb inmiddels al het schakelmechanisme vervangen en schakelen gaat nu ook een stuk soepeler ! :)

Een airbag knalt niet zomaar . ;D

Net zoals bij de nieuwere div merken auto's accupool los halen 10 min wachten en kun je deze gewoon los halen er zit namelijk een kortsluitbrug in de stekker zodat er niks kan gebeuren .
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!