Auteur Topic: remvloeistof zakt maar het is overal droog?  (gelezen 342 keer)

Offline plakjes

• SCH forum member
  • **
remvloeistof zakt maar het is overal droog?
« Gepost op: november 30, 2019, 00:55:36 »
Nou zoals het onderwerp al zegt het remvloeistof niveau zakt dus langzaam maar er is nergens iets nat.
Wielremcilinders zijn droog, remslangen zijn ook droog, ook de leidingen nagelopen (ook die van voor naar achter) kan ik ook niks vinden.
Ook onder de motorkap alle leidingwerk gecontroleerd ook rond en de remdrukverdeler zelf is alles droog.
Bij de hoofdremcilinder/ rembekrachtiger is het ook droog en de remmen functioneren ook prima.
Ik heb ondertussen al meerder keren bij moeten vullen en er is nog steeds nergens iets te vinden.
Heb het potje toch zeker al 4 keer van minimum tot de max gevuld.
Bij de voorremmen is ook niks te zien, achter zijn de remslangen en wielremcilinders een paar jaar terug nog vervangen.
aan de remklauwen is iig in mijn tijd nooit wat gereviseerd maar ook daar is dus geen zichtbare lekkage.

dus nu hoop ik dat iemand hier een idee heeft waar ik het moet zoeken?
is het misschien mogelijk dat de hoofdremcilinder lek is en dat de remvloeistof in de bekrachtiger terecht komt?

Groeten plakjes

Offline Viktor

• SCH forum member
  • **
  • 2E all the way
Re: remvloeistof zakt maar het is overal droog?
« Reactie #1 Gepost op: november 30, 2019, 09:24:21 »

is het misschien mogelijk dat de hoofdremcilinder lek is en dat de remvloeistof in de bekrachtiger terecht komt?

Ja daar zat ik ook al aan te denken.
Aan de andere kant, dan zou je wel drukverlies op het rempedaal moeten ervaren, toch?

Je zou de schroeven waarmee de hrc aan de rembekrachtiger vast zit, een paar slagen los kunnen draaien, als er dan nog geen olie tussenlangs zeikt, heb je dat uitgesloten.

Offline plakjes

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 30, 2019, 11:24:25 »
Ja dat is het rare er aan, ik verlies behoorlijk vloeistof maar hij remt nog net als voorheen.
En ik zie nergens lekage :(
Maar dat ga ik iig proberen.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: november 30, 2019, 19:00:05 »
Mocht het in de bekrachtiger komen dan hoeft het er niet meteen uit te lopen als je de boutjes losdraait, er kan behoorlijk wat olie in zo'n ding

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #4 Gepost op: december 01, 2019, 15:16:19 »
Het kan niet in de bekrachtiger lopen, dus als je de 2 moertjes los draait, dan moet je meteen de lekkage kunnen zien.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline plakjes

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: december 01, 2019, 17:01:36 »
Maar waar blijft die remvloeistof dan, want dan zou ik daar toch een spoor moeten zien of vettigheid voelen?

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #6 Gepost op: december 01, 2019, 18:12:31 »
Je kan proberen om iemand te laten pompen en gelijktijdig zelf de verschillende punten langs te lopen.

Offline Viktor

• SCH forum member
  • **
  • 2E all the way
« Reactie #7 Gepost op: december 01, 2019, 21:53:11 »
 Je zou ook nog even achter de stofhoesjes vam de remcilinders achter kunnen kijken of het daar droog is.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #8 Gepost op: december 02, 2019, 09:20:46 »
Maar waar blijft die remvloeistof dan, want dan zou ik daar toch een spoor moeten zien of vettigheid voelen?

Als je even die 2 moertjes los draait, dan weet je het.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline plakjes

• SCH forum member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: december 02, 2019, 14:42:03 »
Je zou ook nog even achter de stofhoesjes vam de remcilinders achter kunnen kijken of het daar droog is.

Dat heb ik al gedaan, was ook droog.
Maar als je daar meer als een halve liter remvloeistof kwijt raakt zou je verwachten dat je het met de trommel er op ook aan de buitenkant had gezien ;)

Offline plakjes

• SCH forum member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: december 02, 2019, 14:43:03 »

Als je even die 2 moertjes los draait, dan weet je het.

Ja dat ga ik sowieso doen.

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #11 Gepost op: december 02, 2019, 19:05:34 »
Dat is meer dan een paar potjes vol. Heb je ook alle overgangen getest? Van flexibele remslangen met leidingen? Ik blijf erbij, begin met uitsluiten, start met het kijken tijdens dat iemand het pedaal bedient en loop alle leidingen en remdelen na.