Auteur Topic: Toooot, de beige P8  (gelezen 331 keer)

Offline berthavekes2

• SCH forum member
  • **
Toooot, de beige P8
« Gepost op: november 26, 2019, 15:02:19 »
Wie ben ik?
http://starlet-forum.nl/index.php?topic=25055.0

Ik vind het leuk om in mijn vrije tijd en weekenden bezig te zijn met de auto.
Vanwege m'n beperkte budget (student) probeer ik upgrades goedkoop te houden, maar wel zo dat ik er blij mee ben.

Start kilometerteller: 197.988km

8 sept 2019
De spiegels waren verkleurd en beschadigd, dus deze eerst weer netjes zwart gemaakt.
Ook gelijk de kentekenplaat weer iets recht gemaakt, deze was helemaal verbogen.
Een wasbeurt was ook niet geheel overdreven, dus gelijk maar even de spons en emmer gepakt.

11 sept 2019
Bij de bestuurdersstoel was een deel van de stof los en gaan rafelen.
Het meest simpele was om een set stoelhoezen te bestellen. Heb deze bij de Lidl webshop gevonden.
Het patroontje spreekt me wel aan, en de rode strepen passen mooi bij de rode streep op het plastic aan de buitenkant van de auto (of wat er nog van over is).

25 sept 2019
Mijn Starlet is heel erg kaal, en had dus ook standaard geen audio systeem.
's middags een setje speakers bij de MediaMarkt gehaald en deze met m'n broertje in de hoedenplank gemaakt.

Voor de fun ook even de subwoofer uit m'n speedboot gehaald en die in de kofferbak gezet ;D.

26 sept 2019
Via Marktplaats in Amsterdam een (Chinese) radio kunnen ophalen voor 25.
De sigarettenstekker en asbak heb ik losgeschroefd, en het stuk plastic (tussen deze en de 1din radio mount) heb ik weggezaagd, zodat er ruimte is voor een 2din radio.

De radio kwam ook met een achteruitrijcamera, deze monteer ik later.

4 oct 2019
Via het forum een setje 15 inch velgen kunnen kopen van Sparkie voor 40.
Kon de rit mooi combineren aangezien ik de zelfde dag ook velgen heb gehaald voor de boottrailer.

5 oct 2019
Zaterdag gelijk de nieuwe velgen eronder gezet. Wat maakt dat een verschil met die brede sloffen eronder!

7 oct 2019
Op internet heb ik gelezen dat je je bumpers weer (deels) terug kan brengen naar hun oorspronkelijke kleur dmv een verfbrander.
Op het eerste gezicht zie je duidelijk verschil, maar na een paar weken zon vervagen ze weer erg.
Ook gelijk even de achteruitrijcamera aan de bumper gezet en deze aangesloten.

20 oct 2019
Op vakantie bij het bungalowpark nog een P7 tegengekomen. Jammer dat ie wat roestverschijnselen heeft.

25 oct 2019
Om 11:23 precies heeft Toooot de 2 ton gehaald.
200.000km!!

28 oct 2019
De valvecover en heatshield zien er niet zo fris meer uit, tijd om te op te knappen.

Eerst alles schuren, ontvetten, en in de primer zetten.
Heatshield heb ik gedemonteerd, valvecover had ik geen pakking voor, dus laten zitten.

Poosje laten drogen, en dan tijd voor mat zwart.

De 12 valve efi sticker heb ik natuurlijk afgeplakt, deze zag er nog netjes uit en wou ik graag bewaren.
Wat kleine dingen heb ik ook rood gemaakt, zoals de hijsogen van de motor.

Dan alles weer terug monteren.
Er komt nog een rode streep op de valvecover, foto's volgen nog.

29 oct 2019
Ik merk dat de nieuwe velgen en banden nog wel eens willen aanlopen als ik met meerdere personen iets te lomp over een drempel of bruggetje ga.
Door een tip hier op het forum, en op internet er over gelezen te hebben, een setje veerwegbegrenzers gekocht.
Sommige zijn hier op tegen, omdat het schijnt dat je auto hierdoor slechtere eigenschappen ofzo krijgt, maar ik merk hier weinig tot niks van al rijd ik alleen of met mijn vriendin.
Al zitten we met z'n 4e in de auto, merk je af en toe wel dat de veren de begrenzerblokjes raken, maar de banden lopen niet meer aan, en daar gaat het om.

11 nov 2019
De trommelremmen werken nog goed, maar van buiten zagen ze er nogal oud uit door de roestige / bruine kleur.
Ik heb besloten deze ook maar rood te verven.
Toen de wielen er toch af waren, ook maar de veren geverfd om het plaatje compleet te maken ;D.

15 nov 2019
Op werk hadden we een overschot aan aardappelen (niet door mij).
Gelukkig was er een collega in Dirk filiaal Katwijk die de aardappelen wel wou overnemen als ik ze zou komen brengen. Zo gezegd, zo gedaan.
Auto vol met 160kg aan kratten aardappelen richting Katwijk vanaf Ter Aar.

Hij was behoorlijk afgelaaien, maar kon er gelukkig nog wel zelf in zitten...

De oude koplampen hadden een nogal gele gloed, waar ik niet zo fan van was.
Ook hadden ze een nogal lage lichtopbrengst, en aangezien ik ook redelijk vaak 's avonds rijd, toch maar even andere lampen in gezet.

Van de Action voor nog geen 4.
Op de verpakking staat H4 Xenon look, maar het zijn eigenlijk gewoon normale lampen, die een ietsjes blauwe gloed hebben.
Ik ben erg blij met deze lampen, ze geven goed licht, en zeker met groot licht aan op de provinciale weg door de polder een goede aanwinst!

20 nov 2019
Ik vermoed al een poosje dat m'n uitlaat een beetje lekt net voor de einddemper.
Via Marktplaats voor 40 een universele einddemper kunnen vinden.

De spullen om het te bevestigen heb ik besteld en zijn binnen. Nu alleen nog de tijd vinden (of maken) om alles onder de auto te monteren.

25 nov 2019
Momenteel heb ik het redelijk druk met school, dus is het een beetje zoeken naar tijd om met de auto bezig te zijn, helaas :'(
Ondertussen wel  wat onderdelen besteld:
 - distributieriem, uit voorzorg, maar zal redelijk aan het einde van z'n leven zijn gezien de laatste keer dat ie vervangen is in 2013 was, en er al iets van 65k km met deze is gereden.
 - multieriem, komt wat geluid vandaan, na wat testen bleek het aan de riem te liggen, dus gelijk maar mee besteld.
 - thermostaat, na een uur rijden is de motor volgens het metertje in m'n dashboard nog steeds niet op temperatuur, ik ga de thermostaat vervangen en kijken of dat het probleem was, en anders kijken we verder.
 - achterruitenwisser, deze was erg droog, en met veel regen werkte hij niet zoals ik graag had gewilt.

Ik houd jullie voor de rest op de hoogte van wat er met Toooot allemaal gebeurt! :)
« Laatst bewerkt op: november 26, 2019, 15:08:44 door berthavekes2 »

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: Toooot, de beige P8
« Reactie #1 Gepost op: november 26, 2019, 18:59:48 »
Lekker bezig, ziet er goed uit allemaal.
Nog een tip om de bumpers weer mooi zwart te krijgen, haal een flesje gekookte lijnolie en poets ze daar goed mee op, bij mij blijven de bumpers nu al 2 jaar mooi zwart

Offline JZ

• SCH forum member
  • **
    • Project Wansmaak
« Reactie #2 Gepost op: november 29, 2019, 15:01:51 »
Echt slim zo'n din 2 radio :). Lekker bezig!

Offline junksculp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: november 29, 2019, 19:46:52 »
Lekker bezig, ziet er goed uit allemaal.
Nog een tip om de bumpers weer mooi zwart te krijgen, haal een flesje gekookte lijnolie en poets ze daar goed mee op, bij mij blijven de bumpers nu al 2 jaar mooi zwart

Dit is een super tip, gekookte lijnolie heb ik nog staan. Ga morgen meteen aan de slag.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: november 30, 2019, 18:56:42 »
Goed uitpoetsen, en zeker niet te dik want het droogt nu erg langzaam omdat het koud is.

Offline junksculp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: december 01, 2019, 01:06:45 »
Goed uitpoetsen, en zeker niet te dik want het droogt nu erg langzaam omdat het koud is.
Nogmaals bedankt. Zodra ik het heb aangebracht plaats ik een foto.