Auteur Topic: P9 Carter / olie dingetje  (gelezen 346 keer)

Offline WhizzCat

• SCH forum member
  • **
P9 Carter / olie dingetje
« Gepost op: november 05, 2019, 22:17:12 »
Hallo allemaal,

Meteen maar met de deur in huis, hoe anders ... vanavond heb ik mijn P9 op de brug gehad (foto's volgen asap). Constatering is dat in ieder geval de pakking van de carterpan lekt, dus dat is prima te fixen (vloeibare pakking, toch?).

Daarnaast heb ik de volgende foto gemaakt:

Het lijkt er op dat er tussen de versnellingsbak en de carterpan ook wat olie lekt. Ik kan alleen nergens vinden wat voor pakking/keerring ik daar voor moet hebben. En is dat ook makkelijk te vervangen? Met mijn rare hoofd en Google skills denk ik krukaskeerring en dan zie ik b.v. dat er links en rechtsdraaiende zijn, maakt dat nog iets uit dan, als het die al is?

Jullie input wordt zoals altijd ontzettend gewaardeerd!

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
Re: P9 Carter / olie dingetje
« Reactie #1 Gepost op: november 05, 2019, 22:52:10 »
Daar zit inderdaad de krukaskeerring boven, er is maar 1 type (links en rechtsdraaiend is zeker een ding, maar een Toyota motor draait altijd rechtsom en daar zijn de keerringen ook op gemaakt). Vervangen is niet heel moeilijk, maar wel veel werk. De hele versnellingsbak en koppeling moet er dan af end an pas kun je er bij.

Offline WhizzCat

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 06, 2019, 10:56:12 »
Kak, daar was ik al een beetje bang voor, nou ja. Keertje in de vakantie dan maar, dank!

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #3 Gepost op: november 06, 2019, 16:47:45 »
Misschien heb je geluk en is het de carterpan die daar lekt, maar ik verwacht dat het toch de krukaskeerring is

Offline WhizzCat

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: november 07, 2019, 08:38:27 »
Ach, die moet sowieso even los want de pakking is hoe dan ook lek-achtig, dus dan zullen we daar even naar kijken :-) Zou mooi zijn, maar ik vrees dat ik het met je eens ben gezien de lekkerij.