Auteur Topic: Glanza remmen op een standaard fusseearm p7  (gelezen 352 keer)

Offline sjanbob

• SCH forum member
  • **
Glanza remmen op een standaard fusseearm p7
« Gepost op: oktober 30, 2019, 01:46:31 »
Een Glanza remset van de voorzijde past op een p7.
Graag wil ik weten of je ook alleen de schijfremmen en remklauwen op een standaard fusseearm van een p7 kan overplaatsen?

Zijn daarnaast de wiellagers van een Glanza hetzelfde als van een p9?
« Laatst bewerkt op: oktober 30, 2019, 09:45:20 door sjanbob »

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
Re: Glanza remmen op een standaard fusseearm p7
« Reactie #1 Gepost op: oktober 30, 2019, 12:29:23 »
Ik meen dat de klauwen en zadels wel passen, maar de schijven passen niet geweldig omdat de naaf waar de schijf op komt bij een p7 over de hele lengte 54,1mm diameter heeft.

Bij p9 en glanza enz. Is de naaf ook die maat meer het laatste randje waar de schijf op zit is dan ongeveer 55mm, dat betekend dat glanza schijven op een p7 fusee niet goed centreren

Zelf heb ik p9 fusees op mín p7 gezet, dan moet de auto wel opnieuw worden uitgelijnd omdat de fuseekogels op een iets andere plek in de fusee zitten waardoor de sportinfrastructuur veranderd(en de camber overigens ook maar die is minder belangrijk)

Ik hoop dat je wat aan de info hebt :)
'91 Si R.O.S.
'88 P7 1.0

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: oktober 30, 2019, 21:18:53 »
Het camber veranderd dan negatief omdat de wielen (fusees) verder naar buiten komen?

Offline sjanbob

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: oktober 30, 2019, 22:09:33 »
Bedankt voor de reactie. Voor mijn p7 had ik dus een complete Glanza remset gekocht. Nu blijkt een lager kapot te zijn. Met de fusee van een p7 gaat het inderdaad niet werken. De schijfremmen lopen ook tegen de remklauwen aan. Dus ben ik op zoek naar p9 fusee of toch maar de wiellagers vervangen. Het laatse lijkt mij het beste omdat ik niet weet of glanza en p9 hetzelfde zijn. Want dan heb ik links glanza en rechts p9. Ik overweeg voordelige wiellagers van het merk All brake systems. Heeft iemand daar ervaring mee?
https://www.autopartsonline.nl/p/wiellagerset-200482
« Laatst bewerkt op: oktober 30, 2019, 23:22:13 door sjanbob »

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #4 Gepost op: oktober 31, 2019, 09:48:42 »
Het camber veranderd dan negatief omdat de wielen (fusees) verder naar buiten komen?
De onderkant komt inderdaad iets verder naar buiten dus negatieve camber en mij lijkt dat het ook een beetje spoorbreedte verhoogd dan
'91 Si R.O.S.
'88 P7 1.0

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: oktober 31, 2019, 14:54:55 »
Bedankt voor de reactie. Voor mijn p7 had ik dus een complete Glanza remset gekocht. Nu blijkt een lager kapot te zijn. Met de fusee van een p7 gaat het inderdaad niet werken. De schijfremmen lopen ook tegen de remklauwen aan. Dus ben ik op zoek naar p9 fusee of toch maar de wiellagers vervangen. Het laatse lijkt mij het beste omdat ik niet weet of glanza en p9 hetzelfde zijn. Want dan heb ik links glanza en rechts p9. Ik overweeg voordelige wiellagers van het merk All brake systems. Heeft iemand daar ervaring mee?
https://www.autopartsonline.nl/p/wiellagerset-200482

Het OEM partnummer van het wiellager is 90369-35029 en dat past op heel veel modellen Toyota's.
Ik heb zelf pas een van het merk KAVO aangeschaft en gemonteerd en doet het prima.