Auteur Topic: Vocht in de koplamp.  (gelezen 506 keer)

Offline KoBo

• SCH forum member
  • **
Vocht in de koplamp.
« Gepost op: oktober 07, 2019, 17:47:34 »
Vorig jaar zou het afkeur zijn geweest:vocht in de rechterkoplamp(bestuurderskant).
Deze was drooggemaakt en goedgekeurd.
Verder niet meer naar om gekeken.

Tot vandaag dan.
Eens kijken hoe het los moet. Via de zoekfunctie las ik over stelschroefklemmetj es.
Nou die zat mij te vast en te bang om deze te breken, zo gelaten.
Een klemmetje om het lamp glas en houder heen. Nou dan moet er iig nog 1 of meer zijn.
Achter het knipperlicht?
Ja dus👍

Het verbaasde mij hoe makkelijk dat vastzit want ik had verwacht de hele unit er uit te moeten halen. Eigen niet goed gezien hoe dit moet...

Naja, het glas er af. Geen rubber oid. Dat is 'raar'?

Het glas schoongemaakt en omdat ik geen goede kit had liggen, het zo weer teruggezet.

Mijn vragen zijn:
#1: Hoort daar, tussen glas en unit, rubber te zitten?
#2: Is er een andere mogelijkheid waardoor er vocht in blijft? Afwateringsgaatje oid?

P9 1999
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2019, 21:46:35 door KoBo »
Starlet P9 1999 met mankementjes.
Net zoals ik, maar ik ben er ook nog :-)

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
Re: Vocht in de koplamp.
« Reactie #1 Gepost op: oktober 08, 2019, 08:55:01 »
Vorig jaar zou het afkeur zijn geweest:vocht in de rechterkoplamp(bestuurderskant).
Deze was drooggemaakt en goedgekeurd.
Verder niet meer naar om gekeken.

Tot vandaag dan.
Eens kijken hoe het los moet. Via de zoekfunctie las ik over stelschroefklemmetj es.
Nou die zat mij te vast en te bang om deze te breken, zo gelaten.
Een klemmetje om het lamp glas en houder heen. Nou dan moet er iig nog 1 of meer zijn.
Achter het knipperlicht?
Ja dus👍

Het verbaasde mij hoe makkelijk dat vastzit want ik had verwacht de hele unit er uit te moeten halen. Eigen niet goed gezien hoe dit moet...

Naja, het glas er af. Geen rubber oid. Dat is 'raar'?

Het glas schoongemaakt en omdat ik geen goede kit had liggen, het zo weer teruggezet.

Mijn vragen zijn:
#1: Hoort daar, tussen glas en unit, rubber te zitten?
#2: Is er een andere mogelijkheid waardoor er vocht in blijft? Afwateringsgaatje oid?

1: Er hoort fabrieksaf een kit of rubber te zitten, je zou het oude kunnen weghalen en nieuwe aanbrengen rondom want ik denk dat er snel weer vocht in komt zo
2: geen afwateringsgaatje maar misschien de lampjes of het grote rubber achterop de lamp zit los.

Offline KoBo

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: oktober 08, 2019, 09:17:15 »
Dankje.
De andere kant heeft dus ook geen rubber, maar geen last van vocht. Zijn deze los te koop dat je weet of gewoon een vloeibare warmte bestendige kit, gebruiken?
Ik zal zodadelijk aan de gang gaan met de afsluiting bij de lampjes/rubbers.

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: oktober 08, 2019, 10:12:09 »
Ik had een random kit van werk gepakt die normaal voor brandstoftanken van vliegtuigen wordt gebruikt (lol) en dat werkte prima  ;D Ik denk dat siliconenkit ook wel werkt

Je kan de rubbers van het kleine en grote lampje even eraf halen en schoonmaken in een soppie, meestal zijn deze een beetje vies. En vervolgens met siliconenspray behandelen, dan gaan ze weer even mee :)

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #4 Gepost op: oktober 08, 2019, 16:32:52 »
Koplampen horen een groot rond rubber te hebben. Heb er nog wel een aantal liggen.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline plakjes

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: oktober 09, 2019, 17:19:12 »
ik weet niet of dit over een p8 gaat.
maar ik ben ook een paar jaar voor de keuring met een fohn bezig geweest.
maar op een gegeven moment zat er wel erg veel vocht in.
Toen het glas van de koplamp gehaald (volgens mij zat er een grijs rubber op het koplamphuis) alles weer vast gezet met siliconenkit er tussen en daarna nooit meer last van gehad.

Offline KoBo

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: oktober 20, 2019, 08:19:10 »
Goed schoonmaken van lampglas en de rubbers ingespoten met siliconenspray zijn tot nu toe de oplossing geweest.

Dit laat ik even zo en anders gaat er nog doorzichtige kit rondom het lampglas.
Of dat helpt, geen idee want de andere koplamp, ook rubber randloos, heeft dit probleem niet😊