De ecu van een p8 heeft geen echte fuelmap deze bestaat gewoon uit een ordinair getransistoriseerd/ logisch circuit .
Deze is gebaseerd op de Bosch D jettronic.
Dit komt neer op gewoon wat inputs en outputs.
Als er wat veranderd door bijvoorbeeld signaalspanning van de lambdasonde bijvoorbeeld dat ie een arm signaal ziet dan ziet het logische circuit een lage input dus wordt deze hoog op zijn output dus verrijkt.
Koude start verijking en begin van de koude rit wordt bepaald door de koudestartsensor hierin zit een bi metaal die in het koelwater zit en ingeschakeld wordt en deze zorgt in het begin dat mengsel rijker is naderhand bij het berijken van de gewenste temperatuur uitschakelt.
De moderne ecu's hebben wel een fuelmap in de processor/microcontroller staan deze bestaat ook echt uit software die kunt remappen .*
Dat kun je bij de ecu(p8) alleen maar doen op de hardwired manier door de boel te foppen door weerstanden bijvoorbeeld aan te passen .
Bijv signalen te manipuleren zodat je ecu fopt .
Lambdasonde werkt inderdaad pas als ie warm is maar dat komt door zijn eigenschap en het materiaal wat gebruikt is dit geeft pas een spanning af als deze warm is .
Daarom hebben ze bij latere motoren voorverwarmde lambdasonde's gebruikt zodat deze gelijk begint te regelen .
Of je bij p8 van closed loop kan spreken tja dat is ieder zijn eigen redenatie maar dit gebeurd eigenlijk mechanisch.
Dus elektronisch gezien niet .
