Auteur Topic: Te koop: Toyota Starlet 1.3SXL  (gelezen 6845 keer)

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1607
  • Drive 'er straight sideways!
Te koop: Toyota Starlet 1.3SXL
« Gepost op: september 29, 2019, 16:31:35 »
Te koop aangeboden:
Mijn Starlet 1.3SXL

Staat onderdeel/product:
Gebruikt, obv :)

Prijs en prijsvoorwaarde:
1750 euro

Extra Info:
Bouwjaar 1987
APK tot februari 2020

Ik heb iets gezien wat ik graag wil kopen, dat heeft helaas als gevolg dat de Starlet het veld moet gaan ruimen. Ik ga hier ws. enorm spijt van krijgen, je krijgt mij wel uit een Starlet, maar de Starlet nooit uit mij....  :P

Ik wil mijn Starlet dus verkopen, korte speclist:

Originele NL 1.0SXL met het 'luxe' interieur, 5bak en voorlip met de volgende aanpassingen:

- 1.3S Spoiler
- 1.3S Stabistang
- 1.3S Remmen (die nog niet doen wat ik wil, maar daar kijk ik sowieso  nog naar, kan evt ook met Corolla/Yaris '255mm big brake kit' komen)
- 1.3S voorstoelen die vrij goed matchen met het SXL interieur in goede staat.
- 1.3S toerenteller dashboard en klokje
- Koni rood achter en verlagingsveren rondom (evt tegen meerprijs op een volledige set Koni geel te zetten, had ik klaar liggen om te monteren, is er nog niet van gekomen)
- Camberplates
- Whiteline stabstang achter
- Turbo S facelift sideskirts. Origineel wit, toen groen geverfd en ik heb ze zwart gespoten, maar niet echt heel netjes. Zitten gemonteerd met rivnuts ipv die rare originele dingen, werkt net zo goed, maar stukken makkelijker te monteren.
- Turbo S achterklepgreep. Het valt niet op, maar het is een leuke gimmick
- Mooie audio installatie die niet teveel opvalt evt over te nemen, bestaande uit een set Focal 10cm speakers + tweeters, 6 kanaals digitale crossover speciaal ingesteld op de auto en te programmeren naar gelang je wensen/behoeften , 4x35W Alpine versterker en actieve Acton sub in de koffer, alles onder de kofferbakvloer weggewerkt. De 90s Alpine radio houd ik heeeel graag zelf aangezien ie behoorlijk zeldzaam is.

En dan de reden waarom deze Starlet wat duurder is dan de 'normale' P7s...

'TRD' motor gedyno'd op 85 pk met:

- Spaghetti spruistuk 4-1 met volledige 2" uitlaat van voor naar achter met 2 dempers (zat er nog niet op bij de dyno run)
- 2 40mm DCOE Webers met een goede afstelling waarmee hij prima rijdt. Met wat werk zal er meer vermogen in zitten, maar hij rijdt zo goed op dit moment dat ik er vanaf gebleven ben.
- Gepoortte en geflowde kop
- TRD 300/280 graden nokkenas + klepveren
- 3,5kg vliegwiel met nieuwe koppeling
- Civic halfrad 2 row

Motor heeft 6000km geleden onderhoud gehad, nieuwe distributieriem, waterpomp, bougies, kabels etc. etc. etc.
In mijn projecttopic kun je zien dat ik wat problemen heb gehad met de vorige motor, die zijn met v2.0 opgelost. Motor loopt als een zonnetje weer.

De motor loopt fantastisch en levert vermogen vanaf 4000 rpm tot 7500-8000. Daaronder is ie er ook prima bij, maar je voelt hem goed wakker worden boven de 4k :)

Starlet zal op 15x7 wielen staan met hele goede 195/45/15 banden, de 14" Hayashi's heb ik te lang naar gezocht om ze mee te verkopen :)

De koets is in redelijke staat, met roest onder tankklep en de 2 bakken achter de achterwielen (gaan ze allemaal). De deuren en voorschermen zijn matig (maar zitten 2 perfecte, witte,  deuren en schermen bij als je ze wilt). Ik verwacht geen enkele problemen bij de komende APK hierop, maar zou wel wat aan gedaan mogen worden in de toekomst. De auto is het waard in mijn ogen.

Al met al een leuke auto, met een bak (inmiddels) zeldzame onderdelen.
Heb de auto in 2014 bij Goops gekocht en 5 jaar zonder problemen rondgereden in het ding, de enige problemen heb ik zelf veroorzaakt :)
Met een beetje liefde kan deze Starlet nog jaren mee, ik ben er mee door Europa gereden, Zandvoort, Goodwood circuit etc. etc. Nooit problemen gehad.

Foto's:






Dit zijn de wielen die gemonteerd zullen zijn bij verkoop:


Contact info:
PM, mail, whatever :)

Locatie:
Goirle, bij Tilburg

Verzenden & verzendvoorwaarde:
Ik heb niet genoeg postzegels, dus ophalen heeft de voorkeur.