Auteur Topic: [Opgelost / Howto] Trekhaak monteren Starlet P8  (gelezen 509 keer)

Offline FkoNL

• SCH forum member
  • **
[Opgelost / Howto] Trekhaak monteren Starlet P8
« Gepost op: augustus 31, 2019, 18:10:49 »
Omdat ik graag een trekhaak wil achter mijn P8 heb ik 1tje gekocht, hij ziet er precies zo uit als uit dit verkoop topic:

http://starlet-forum.nl/index.php?topic=22892.0

Nu heb ik 2 vragen:

1. Hoe monteer ik deze? Het lijkt erop dat je de bumper er af haalt, de bevestigingsplaten plaatst en dan de trekhaak vast zet, klopt dat?
2. Is de electra makkelijk te doen? Gelezen dat dit het beste via de kofferbak kan, tips?

Een handleiding zou ook fijn zijn maar die heb ik nog niet kunnen vinden.. alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2019, 11:43:19 door FkoNL »

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
Re: Trekhaak monteren Starlet P8
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2019, 10:15:18 »
inderdaad de bumper er af, en de 2 platen waar je in vastbout in je kokerbalk leggen.
Ik weet niet of er al gaten zitten voor de bouten als je eerst nog geen trekhaak had, dit kan iemand anders misschien wel zeggen.
De draad voor de elektra gaat bij de draadjes voor je kentekenverlichting naar binnen

Offline FkoNL

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2019, 10:55:36 »
Top, dat wilde ik even weten. De gaten zitten er al, netjes met rubber dopjes er in. Vandaag of morgen maar even stoeien ermee :). Thanks!

Offline FkoNL

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2019, 14:19:08 »
Update:

Bumper is goed losgekomen. Daarna zag ik dat de 2 sleep ogen aan de achterkant in diezelfde balken vastzitten als waar de trekhaak plaat in moet. De 2 sleep ogen nu losgemaakt, alleen hoe krijg ik de plaat waar de sleep ogen aan vast zaten er uit? Daarnaast zie ik niet alle juiste gaten zitten dus waarschijnlijk moet er nog een gat geboord worden. Dat komt later.

Een foto voor de duidelijkheid, het gaat dus om de rode U vormige plaat met bouten erop.

Update 2:

Hij zit, je hoeft die U vormige plaat er niet uit te halen. Het is de bedoeling dat je dit er naast gebruikt. Nu nog de elektra en waarschijnlijk toch twee gaten boren.

De trekhaak:

Bouten + gat rechts achter:

Bouten + gat links achter:

Update 3:

Hij zit, gaten geboord en zit nu helemaal vast.

Bouten rechts achter:

Bouten links achter:

Electra doorvoer (is nu afgedekt met ducktape tegen lekkage omdat de rubbers niet meer passen):

Bumper terug:

Electra, 2 groen, 1 wit, 1 rood, 1 aarde:

Die moeten hierbij denk ik?

Nog tips voor de electra?
« Laatst bewerkt op: september 01, 2019, 17:55:52 door FkoNL »

Offline FkoNL

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: oktober 18, 2019, 11:42:56 »
Uiteindelijk alles goed aangesloten, het 'schema' van de trekhaak is een vrij oude, wel nog een afbeelding van gevonden.

en bijbehorend schema

De kleuren van de auto heb ik uit het werkplaatshandboek. Was allemaal duidelijk, alleen de draad van het rechter knipperlicht loopt niet achterlangs (logischerwijs) en moet je van net voor het rechter knipperlicht halen. Verder zit alles netjes in de buurt.