Auteur Topic: Orginele P7 wieldoppen herstellen.  (gelezen 1340 keer)

Offline Don Vittorio

Orginele P7 wieldoppen herstellen.
« Gepost op: augustus 15, 2019, 13:02:15 »
Hallo mensen,

Ik heb vorige week orginele P7 wieldoppen bemachtigd! Maar ze zien er een beetje onverzorgd uit.
Ik wilde de wieldoppen eerst foīnen zodat het weer mooi egaal zwart word, en dan de witte 'toyota' letters weer verven.
Weet iemand toevallig wat de beste manier is om deze weer mooi wit te krijgen, en wat ik daarvoor gebruik?

Alvast bedankt!

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
Re: Orginele P7 wieldoppen herstellen.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2019, 16:24:49 »
Ik heb die kleinere kapjes die tussen de bouten klikken. Ik weet niet of de wieldoppen van hetzelfde of een ander plastic zijn maar de föhn techniek werkte niet op die kapjes, ik heb ze zwart moeten spuiten.

De lettertjes heb ik met een tandenstoker en gewone witte grondverf die toevallig nog in de kast stond ingevuld
Deze foto ging eigenlijk om de "12 valve" sticker maar een van de kapjes is nog net in de hoek te zien:

Op mijn lichtmetalen velgen heb ik zelf centerkapjes gemaakt met een 3d printer, deze heb ik op dezelfde manier afgewerkt:

Offline Don Vittorio

Re: Orginele P7 wieldoppen herstellen.
« Reactie #2 Gepost op: september 23, 2019, 12:46:50 »
Dankje voor de tip!

Ik heb ze inmiddels hersteld, met poetsen, siliconen spray, en witte Krijtberf van een stift (niet de beste optie maar dat was het enige wat ik momenteel had)
Toch zien ze er niet slecht uit!

Hier het resultaat

https://ibb.co/ZJ46rxw