Zo dan... Tijdje geleden!Even bijpraten, want er is in de tussentijd een hele hoop gebeurd.
Ten eerste: Ik heb een schroefset gekocht! En geen Made in China rommel, nee dit zijn propere spullen. Gaat om een AST schroefset die vers gereviseerd is, dus eigenlijk nieuw te noemen. Ziet er niet nieuw uit, maar dat ziet toch niemand als het eronder zit. Toch?
Bij de schroefset kreeg ik ook een complete set Tein EDFC mee, om de hardheid vanuit binnenin de auto te kunnen verstellen. En wat rijdt het lekker, on-ge-lofelijk. Net een kart.
Heb nu alleen nog een veerpootbrug achter nodig. Voorkant heb ik op het oog, en wordt voor me vastgehouden. Evenals de stabilisatorstang. Dus dat zal er een keer onder moeten.

Ook heb ik via via zo'n grille gevonden met verstralers erin. Vond het wel geinig, maar ik ben er nog niet helemaal over uit... Heb het ook nog niet aangesloten. Maar ik zou stiekem toch wel een open grille willen hebben. Zo'n Tom's- stijl. Heeft iemand zo'n ding en wil je ruilen, let me know.
Ik heb via iemand op Instagram een hele Starlet groep leren kennen, zullen ongetwijfeld wel mensen van het forum ook in zitten. Tijdje mezelf stil gehouden maar voel me intussen een geaccepteerd lid. Was ook aanwezig op een Starlet meeting bij de Mac in Veenendaal, waar ik wat mensen heb leren kennen en vooral meer te weten ben gekomen over de wagens. En eindstand ook een collega-Starlet rijder in de circuitslet laten rijden. Een raceauto hebben is leuk, maar de ervaring delen is nog veel leuker. Want de glimlach op haar gezicht toen ze uitstapte... onbetaalbaar.

Ik was zo blij met de schroefset, dat ik een tijdje met de vriendin gewoon ben gaan rijden, en we zien wel waar het schip strandt.
Onthou deze zin voor later.We zijn een kleine 200km wezen rijden door leuke boswegen, strandwegen en over bochtige dijkjes. Onderweg wat foto's gemaakt, maar niets wat ik hier echt te delen heb. Daar heb ik een Instagram voor (@galantevo). Hartstikke mooi natuurlijk, en op diezelfde avond kreeg ik te horen dat ik mijn andere wagen, een Galant, weer mocht ophalen na een bak revisie. Top!
Busje gehuurd omdat er op de zaak niets beschikbaar was, aanhanger eraan en de Galant opgehaald. Als een kind in een snoepwinkel ging ik weer achter haar stuurwiel zitten, en mocht ik de V6 weer aanslingeren. De rillingen stonden op mijn rug... heen en weer in de straat (want ja, WOK melding) en toen opgeladen. Auto op de zaak afgezet, ruimte zat om te stallen / sleutelen en de bus weer ingeleverd bij het verhuurbedrijf. Toen weer in de Starlet terug naar huis, en ik was in een goede bui dus het gaspedaal mocht even op de grond. En alweer... als een kind in de snoepwinkel. Op z'n verse schroefset, compleet gestript interieur (sindsdien is alles eruit behalve dashboard) en gloedjenieuwe stickers. en toen kwam ik thuis...

Ik zette de wagen klaar om in te parkeren... en de motor begon iets hoger stationair te lopen. Vreemd... maar niets van aangetrokken en ingeparkeerd. Mooi in een keer strak langs de stoep, dikke prima. En ik zette de auto uit.....
KNAL! Een seconde later kwam de rook onder de motorkap vandaan, en toen ik me pas realiseerde wat er waarschijnlijk gebeurd was stond de straat, en de cabine, blank van de rook. Dus de brandblusser uit de wagen gepakt, en vlot de motorkap open gemaakt. Het was alsof Snoop Dogg zich onder de kap had verstopt, want wat een rook kwam eruit. Ik vreesde het ergste... en als ik eerlijk ben heb ik een traantje laten rollen. Mijn Starlet, mijn eerste trots. Is ze dan toch overleden...? Is het klaar? Maar met janken kom je nergens, dus ik ben toch maar op onderzoek uit gegaan. In het donker, in de regen, om half 12 s'nachts. Ondertussen liep er vloeistof onder de wagen vandaan... wat zou dat zijn? Even proeven gaf me al snel het antwoord: Koelvloeistof. Zal de koppakking het begeven hebben? Het blijkt dat de overdruk slang over de jaren heen zich heeft volgewerkt met roest, en hierdoor heeft de Starlet zijn warmte toch maar eruit geforceerd door middel van, inderdaad, de koppakking op te blazen.
Maar, elke klap heeft z'n gouden randje. Zo heb ik even rondgevraagd en gekeken wat mijn opties waren, en na een weekje plannen was het plan daar. De motor zou naar Helmond gaan om uit elkaar te gaan, nieuwe koppakking erin en gelijk alles verversen. Want ze moet op 13 oktober weer rijden en ik heb zelf geen tijd om eraan te werken. Totdat ik een link doorgestuurd kreeg. Ik klikte op deze link, en het bracht me naar een Facebook advertentie. Voor een motorblok... en 5efe? Wat is dat? Gaat nooit passen, ik heb een 2E. Maar toch bleef het in mijn achterhoofd zitten, en ben er toch wat over gaan lezen. Blijkt dus dat dit blok in een Paseo thuishoort, maar dit blok past ook in een Starlet zonder veel werk! Verrek!!!
Dus ja, dan gooi je de plannen om en ga je weer met een bus-henger combinatie een auto vervoeren. Dit keer een Starlet. Op zondagnacht 5u ging de wekker, om zoals gepland een halfuur later de machtige 5 cylinder diesel te starten van het werkpaard wat zich voor de Starlet begaf. Dit paardje zou mij, mijn vriendin, en mijn Starlet naar Belgie brengen. De tocht heeft 3.5u geduurd, heb onderweg twee nieuwe mensen leren kennen die meegelift zijn van Amsterdam naar Eindhoven, om tot slot uit te komen in Lummel. Waar ik begroet werd door een vrolijke Belg, en die had aan zijn motorkraan mijn vers aangeschafte 5efe hangen! Wat was ik blij met dat ding, niet normaal. Dus hup, gevaarte achterin de bus en de reis vervolgen naar Helmond. Weer een uurtje sturen later aangekomen bij bestemming, bij iemand thuis die veel over Starlets weet. En die is dus terwijl ik dit bericht aan het typen ben mijn nieuwe 5efe erin aan het lepelen. Spannend!