Auteur Topic: P8: Blu Build  (gelezen 3935 keer)

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24579
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: P8: Blu Build
« Reactie #25 Gepost op: oktober 17, 2019, 16:49:56 »
Jup! Alleen jammer dat het langer duurt als in eerste instantie de bedoeling was ....

 ::)
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Esperante

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 48
Re: P8: Blu Build
« Reactie #26 Gepost op: december 09, 2019, 20:21:19 »
Goeiedag... Dat is een tijd geleden!

Nou, weer even bijkletsen. Pak wat te drinken want het is me weer een verhaal geworden...

De motorswap is gelukt! Met behulp van een collega Starlet rijder uit Helmond hebben we de overleden 2E-E uit zijn kooi gehaald, om uit elkaar gehaald te worden en verder te leven in verschillende Starlets. Alleen het kale onderblok, waar ik toch wel een beetje gehecht aan ben, wordt niet meer gebruikt. Deze verwacht ik binnenkort terug te krijgen om vervolgens helemaal opgeknapt te worden en te gaan dienen als decoratie. Ook wordt de overlijdensdatum in het blok gegraveerd, om het toch een beetje speciaal te maken.



En toen mocht de 5EFE op zijn plaats komen... in zijn nieuwe thuis. Onbekend of het blok nog zou lopen, is er begonnen aan de nieuwe kabelboom, terwijl in de garage de voorbereidingen aan het blok gedaan werden. Alles wat vervangen kon worden, zoals distributie en pompen, is gedaan. Wel zo makkelijk als het blok aan de kraan hangt. En toen mocht hij erin, klus was binnen 15 minuten geklaard. Makkelijk zo'n E-type blok. Past precies op de oude motorsteunen. En eenmaal de kabelboom gereed was, is alles aangesloten en het moment van de waarheid. Paar keer even de startmotor op z'n staart trappen, en daarna sloeg het beestje zonder moeite aan! Nog wel erg rokerig, mede door het feit dat de uitlaat ontbrak die intussen omgelast is naar originele P8 specificaties. Paar testritten om te zorgen dat alles heel zou bleven... en dat bleef het niet.

Een van de relais kreeg ruzie met de elektriciteit. Lang verhaal kort; Als de wagen zonder stroom kwam te staan, moest er eerst een puls van 12V op het relais gezet worden voordat alles het weer deed. Dus de auto is in z'n geheel naar degene gegaan die de kabelboom heeft gemaakt, en daar is dit probleem verholpen. Nog een paar keer op en neer door de straat en toen was het zover... Blu mocht naar huis!



Mijn eerste ervaring was; Hee, de radio doet het niet. Ach, die heeft een circuit wagen toch niet nodig. En toen kwam ik aan op de provinciale weg, en toch even gebeld: Mag ik m al op z'n staart trappen? Het antwoord: "Zou me kwetsen als je het niet zou doen." Dus met die instelling vol gas bij het stoplicht weg... WAT. EEN. POWER! Bizar! 1e versnelling proberen grip te vinden op het natte wegdek. 2e versnelling nog steeds wielspin. 3e versnelling de grip te pakken, en je voelt direct het koppel. Ongelofelijk. En toen de snelweg op, om te gaan tanken en de tocht naar huis in te zetten; 2,5u rijden. Snelweg oprit was redelijk droog, dus even gestopt en nog een keer een sprint trekken. 1: Nog steeds wielspin, maar wel veel minder. 2: Grip. En vermogen. Ongekend. 3: GAS, 4! MEER! MEER! MEER! 5: 160 op de teller. En de teller stopte niet totdat we bij de 190 waren. Wow... heel bizar... Dat een simpele motorwissel zo'n verschil kan maken. En toen mocht ik tanken, dus hup. 98 E5 erin. En door... De hele rit naar huis is de lach niet van mijn gezicht gekomen. Tuurlijk, een turbo blok is zeker leuk... maar ik hou niet van turbolag. Ben een koppel persoon, en dit is toch echt een hele stap.



En toen liep het verhaal nog veel gekker: Weten jullie nog die collega Starlet rijder die ik toen in mijn wagen heb laten rijden? Die zo leuk lachte toen ze uitstapte?
Om een heel erg lang verhaal kort te maken: We hebben een Starlet stelletje! We zijn allebei best hard voor elkaar gevallen, en hoe gaaf is het om wakker te worden en twee mega gave Starlets op de oprit te hebben? Beetje privé, tuurlijk. Maar is wel iets wat ik wil delen. Blu heeft mij op m'n eerste eigenaarschap zoveel dingen gebracht en geleerd... en toen liet ik hem in de steek. Twee jaar later kocht ik hem terug, en behandelde ik hem niet echt netjes, om het zo maar te zeggen. En alsnog, heeft hij mij weer dingen geleerd, en gebracht. Dit keer degene die ik hopelijk ooit mijn vrouw mag noemen.



Verdere informatie:
- Ik heb een tellerbak met toerenteller gevonden. Deze heb ik laten installeren door een jonge Starlet rijder uit Bergen op Zoom. Heb dit laten doen omdat hij wist wat ie deed, en ik ben hopeloos met elektriciteit.

- Ik ben ook met de Starlet van de dame naar Engeland geweest op roadtrip. Trein over naar Bournemouth, Birmingham, Londen en weer terug. En toch even een souvenir meegenomen: Fiske Livesport wings in carbon! Tuurlijk had ik het niet nodig... maar wel ontzettend blij mee.

- Ik heb een andere set OZ Superturismo's aangeschaft, dit keer een wit paartje. Vind ik toch net even leuker staan, en deze zijn ook in veel betere staat. Misschien ooit spuiten. Zien we dan wel.

- 3pt strutbar achter gemonteerd.
- Extra Corbeau kuipstoel gekocht voor passagiers op circuit.

« Laatst bewerkt op: december 09, 2019, 20:32:34 door Esperante »

Offline Robinho

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1019
    • Sentimo radiatorbekleding
Re: P8: Blu Build
« Reactie #27 Gepost op: december 10, 2019, 06:20:35 »
Haha mooi verhaal! Heb je de remmen ook nog geupgrade?

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 584
Re: P8: Blu Build
« Reactie #28 Gepost op: december 10, 2019, 11:00:21 »
nog om laten keuren?  :police:

Offline JZ

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 105
    • Project Wansmaak
Re: P8: Blu Build
« Reactie #29 Gepost op: december 11, 2019, 16:04:41 »
Mooie reactie. Ik vind dit persoonlijk de mooiste velgen die er zijn :). Welke maat heb je precies? Heb je nog een foto van de flender flares? En waarom voor Carbon gegaan i.p.v. fibreglass? Ik vind het jammer dat je je knipperlicht kwijt bent, maar het ziet er wel leuk uit! Is deze nou echt breder of niet? Ben wel nieuwsgierig!

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4051
Re: P8: Blu Build
« Reactie #30 Gepost op: december 11, 2019, 20:19:06 »
Leuk verhaal, en 15 pk extra zal je wel voelen idd, maar zo heel erg veel zal het niet schelen?

Offline Esperante

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 48
Re: P8: Blu Build
« Reactie #31 Gepost op: december 29, 2019, 19:24:36 »
Robin: Remmen upgrade wil ik ooit nog doen, maar dat doe ik pas als ik voor het juiste bedrag een setje GT remmen vind. Misschien dan ook gelijk schijven achter... maar of dat echt nodig is? Denk t niet...

Maerijn: Nope. Ding is al zodanig verbouwd dat ik misschien in de knoop kwam bij de RDW. Hopen dat ik dit jaar de keuring nog haal, en dan heb ik twee jaar APK. En tegen die tijd is de Starlet waarschijnlijk zodanig aangepast dat ik m gewoon permanent schors. Of ik heb m de muur al ingereden.

JZ: Dit zijn 15", 6,5J ET38. Foto van de flares kan ik je wel een keertje privé sturen, ben niet zo van fora. 06-eendriedrie-zesnegen-vijfnegennegen. Heb voor carbon gekozen omdat... deze stonden tweedehands nieuw te koop voor 350 pond. Dus goedkoper dan fibreglass laten maken. Plus, dat had ik nog moeten laten spuiten ook. Ze zijn zeker breder, ik denk net zo breed als een GT Turbo bodykit.

Patrix: 15pk voel je zeker. En het maakt zeker een verschil: als je 600pk hebt dan is 15pk niets. Maar die 15pk (en misschien zelfs meer) is ruigweg 20% meer vermogen. Plus meer dan 15% meer koppel. Wereld van verschil.


Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4051
Re: P8: Blu Build
« Reactie #32 Gepost op: januari 24, 2020, 20:48:39 »
Het is idd zo'n 20% extra, dat is toch wel aanzienlijk ja.