Auteur Topic: @thatblackstarlet  (gelezen 2166 keer)

Offline joeysmit14

• SCH forum member
  • **
  • Starlet p8 1.3 Friend '94' + Starlet P7 1.3XL '90
@thatblackstarlet
« Gepost op: juni 26, 2019, 00:15:17 »
Inmiddels rij ik al 2 jaar rond in mijn Starlet P8 uit 1994. Toen ik hem kocht zat hij net onder de 3 ton en inmiddels al op 327.000 kilometer. Ik had de auto eerst gekocht met als doel er mee op vakantie te gaan en hem dan weer weg te doen. Well, that didn't happen. Autogek hart en nieren ben ik tijdens de vakantie enorm gehecht geraakt aan het beestje, en mijn vriendin ook, al wil ze dit niet altijd toegeven.

Omdat ik toch besloten had hem te houden, ben ik hem in de loop der tijd ook maar wat aan gaan passen. Velgen opnieuw spuiten, spoilertje, verlagingsveren. Setje andere velgen en ga zo maar door. In de ongeveer 30.000km die ik er mee gereden heb zijn er eigenlijk maar weinig dingen kapot gegaan of vervangen. De startmotor is vervangen, er is een nieuwe hulpcilinder voor de koppeling op gekomen, de distributie laten doen en voor de apk vorige maand een nieuwe remleiding en een ashoes. Voor de rest het normale onderhoud zoveel mogelijk zelf uitgevoerd.

De auto op de dag dat ik hem gekocht heb

Toen ik hem een tijdje had en de spoiler gemonteerd had en de velgen gespoten.

Op één van de roadtrips, dit keer in Denemarken en met de verlagingsveren eronder

Het werd eindelijk tijd voor een grondige polijstbeurt, en daarnaast de bumpers zwart gespoten en de velgen zilver. Wat een verbetering

Afgelopen meivakantie in Denemarken. Stabilisatorstang gemonteerd een tijdje terug. Dat verschil is wel merkbaar. Veel stabieler op de weg

Veerpootbrug van Arjan91 gekocht en gemonteerd. Openlucht filter voor het leuke geluidje maar die moet ik nog rerouten.

Finally eens een setje leuke wielen op de kop getikt. Werd hoog tijd. En waarom heb ik dat niet eerder gedaan. Bredere bandjes rijden zoveel fijner.

En last but not least. Het begon toch een tijdje te kriebelen voor een p7. Vond het echt een tof modelletje. Dus deze op de kop weten te tikken. Van een mevrouw op leeftijd kunnen kopen. Net een ton gelopen en blokje is in super staat. De bodem is helemaal hard maar rondom toch wel de bekende plekjes bij een p7. Voor nu een beetje poetsen, achterstallig onderhoud oplossen. Er zit qua plaatwerk wel een beetje werk aan. Ik blijf er aan sleutelen zolang ik zin heb, anders mag die binnenkort misschien wel weer weg. Ik zit ook een beetje rond te kijken voor een Corolla G6r. Airco is toch verleidelijk met deze tropische temperaturen.
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2019, 00:24:33 door joeysmit14 »

Offline joeysmit14

• SCH forum member
  • **
Re: @thatblackstarlet
« Reactie #1 Gepost op: oktober 03, 2019, 12:41:10 »
Helaas de grijze p7 moeten verkopen. Ik kwam een behoorlijk nette rode p7 tegen, wel iets meer kilometers maar wel een 1.3 handbak en een stuk netter. Deze gekocht en de grijze dus de deur uit. Dit zijn mijn twee beestjes nu:

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: oktober 03, 2019, 12:41:56 »
toppie  :D

Offline Viktor

• SCH forum member
  • **
  • 2E all the way
« Reactie #3 Gepost op: oktober 03, 2019, 12:55:23 »
Leuk.
Dat moet wel een van de laatst geleverde P7tjes zijn in Nederland.

Offline joeysmit14

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: januari 14, 2020, 16:48:46 »
UPDATE:
Inmiddels zijn we weer enige tijd verder. Aan de rode P7 was aardig wat achterstallig onderhoud uit te voeren. De vorige eigenaar had de uitlaatlijn vervangen vanaf de katalysator maar was vergeten hier een pakking tussen te zetten. Dit resulteerde er in dat de uitlaat alsnog lekte. Op de dag van aankoop meteen vervangen. De waterpomp had hij ook vervangen maar ook hier was er geen nieuwe pakking tussen gekomen maar was de oude hergebruikt. Deze lekte dus alsnog.
Na deze grappen te hebben opgelost kon ik eindelijk normaal met de auto op pad, hoopte ik. De koppeling bleek na 180.000km toch aan zijn eind te zijn en de waterpomp begon wederom te lekken, ditmaal aan de achterzijde waar een buis de pomp in gaat. De koppeling is ondertussen vervangen door een mede-starletliefhebber. De waterpomp heb ik voor nu gelaten voor wat het is omdat de lekkage minimaal is en ik er lastig bij kan komen zonder brug o.i.d.

Wel heb ik rondom de dempers vervangen voor een set Monroe dempers met verlagingsveren. Aan de voorzijde heb ik de originele veerschotels gebruikt maar aan de achterzijde heb ik er voor gekozen om de veerschotels van een P8 facelift te gebruiken om nog iets lager te komen. Ik ben erg tevreden met het resultaat en merk goed het verschil tussen de 30 jaar oude dempers en een nieuw setje. Ook optisch vind ik het een stuk beter, zeker in combinatie met de zomervelgen die ik onder mijn P8 had. Deze staat overigens nu op een setje wintervelgen.

De plannen voor beide auto's voor de komende tijd liggen al klaar.
P7:
- Stabilisatorstang aanschaffen en monteren
- Katalysator verwijderen (leuker geluid en anders past een stabilisatorstang niet heb ik gehoord)
- Klein stukje bodem lassen (Zit een gaatje in ter grootte van een euromunt, vermoedelijk krik verkeerd gebruikt).
- De auto polijsten en in de was zetten.
- 1 voorspatbord opnieuw spuiten en nog wat kleine punten bijwerken.

P8:
- kouki achterlichten opknappen en monteren
- Bumpers opnieuw spuiten, worden lelijk
- Subwoofer en achterspeakers plaatsen
- Klein plekje op voorspatbord herstellen en de auto kleien/polijsten

Hieronder een aantal fotootjes, geniet er van

« Laatst bewerkt op: januari 14, 2020, 16:54:08 door joeysmit14 »

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #5 Gepost op: januari 14, 2020, 20:06:51 »
Ziet er goed uit! Je kan ook een rode bies in de verdiepte rand van je bumpers plakken.

Offline JZ

• SCH forum member
  • **
    • Project Wansmaak
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2020, 21:58:28 »
Bruut! Echt een hele mooie auto! Wat zijn dat voor velgen? Nog nooit eerder gezien. Staat supermooi!

Offline joeysmit14

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: januari 19, 2020, 23:40:27 »
Bruut! Echt een hele mooie auto! Wat zijn dat voor velgen? Nog nooit eerder gezien. Staat supermooi!

Eerlijk gezegd geen idee wat voor velgen het zijn. Kon niet echt een merk vinden. Ik had ze eerst onder mijn andere Starlet. Ik moet wel de chrome rand even aanpakken want die wordt wat lelijk. Maar goed daar is t een project voor. Thanks voor het compliment

Offline joeysmit14

• SCH forum member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: maart 27, 2020, 22:57:10 »
Inmiddels begint de lente weer tevoorschijn te komen en dat betekent ook dat de autootjes weer fris en fruitig er bij moeten staan. De P8 begon te mekkeren om een nieuwe waterpomp dus deze heeft hij gekregen. Ook ben ik eindelijk overstag gegaan en heb ik koukies aangeschaft. Daarnaast heb ik mijn Ronal R8 velgen voorzien van nieuwe banden en zijn die onder de P8 gekomen. Hierbij dan het resultaat:

De P7 mocht niet achterblijven dus die heeft een nieuwe homokineet gekregen en een polijstbeurt.

De P8 heeft nu eerst weer wat hij nodig heeft om een tijdje er tegenaan te kunnen. Misschien ga ik nog wat hobbyen om het lakwerk wat beter te krijgen. Maar vooral een auto om gewoon het dagelijkse vervoer mee te doen. Ik wil nog wel witte zijknippers en een dikker pijpje voor de uitlaat.
Voor de P7 is het een iets ander verhaal. Ik moet de audio nog opnieuw aansluiten en daar heb ik weinig kaas van gegeten. Daarnaast wil ik het voorspatbord aan de bestuurderskant, de keienvanger en de motorkap nog herstellen want het lakwerk is niet best. De wielranden moeten nog gepolijst worden en de kleine roestplekjes behandelen maar voor de rest is het een nette auto zo.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: maart 28, 2020, 06:44:50 »
Zeker een nette P7 verder, mooi rood nog en de velgjes staan ook goed.

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #10 Gepost op: maart 29, 2020, 18:30:07 »
Mooi stel samen!
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too