Auteur Topic: draagarm rechtvoor vervangen .hoort daar een stabilisatie stang ?  (gelezen 447 keer)

Offline ko de fries

• SCH forum member
  • **
hallo allemaal , ik ga van het weekend de draag arm rechts voor vervangen van een p7 .1.3 automaat uit 1987    iemand nog een goede tip daarover?nu zie ik in de vraagbaak  een stabilisatie stang op tekening staan , maar in mijn starlet zit die niet , hoort die daat te zitten of is ie ook weggelaten bij sommige p7 modelen?rij er al 6 jaar mee ,bij de apk nooit iets overgehoord    wat zijn bij normaal gebruik de voordelen van zo,n stang?  groet ko

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: draagarm rechtvoor vervangen .hoort daar een stabilisatie stang ?
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2019, 11:13:28 »
Alleen de luxere modellen hebben deze stang eronder zitten, die stang zorgt ervoor dat de auto minder overhelt in de bochten.

Je zal de wel weer uit moeten laten lijnen na het vervangen van de draagarm, je stuur zal niet meer recht staan, of je moet geluk hebben.
Je kunt eventueel nog wel iets spelen/schuiven met de drie boutjes waarmee de fusee aan de draagarm zit, op die manier kan je het stuur misschien weer recht krijgen.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2019, 11:23:50 door Patrix »

Offline ko de fries

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2019, 11:23:30 »
hallo patrick   bedankt voor de tip ,had ik nog niet aan gedacht   groet ko

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2019, 11:26:42 »
Stel dat je stuur te ver naar links staat, dan moet je het rechterwiel naar binnen draaien als je de drie boutjes iets los draait, en dan vast zetten.

Als je stuur weer staat zoals die stond voordat je begon, heb je grote kans dat de uitlijning ook weer hetzelfde is.

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: juni 07, 2019, 19:09:03 »
Maar blijft gokken gewoon uitlijnen das het beste . :rofl:
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2019, 12:53:20 »
Ja dat klopt, ik controleer het meestal met twee aluminium profielen die ik op beide velgen klem, en dan meet ik de afstand tussen de wielen (voor en achter het wiel)

Uitlijnen kan in mijn geval niet meer, de spoorstangen zijn niet meer gangbaar.

Maar met de twee bouten van de schokbreker en de drie boutjes van de fusee kogel kun je nog behoorlijk wat spelen, wel een tijdrovend klusje maar heb het tot nu toe nog steeds goed kunnen krijgen.

Als ik al die keren dat ik het los heb gehad had moeten uitlijnen had met dat veel geld gekost (wiellagers 2 x, andere veren, nieuwe schokbrekers)
Tenzij ik alles ineens had gedaan maar dat was op dat moment niet nodig.
« Laatst bewerkt op: juni 08, 2019, 13:00:36 door Patrix »

Offline ko de fries

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: juni 09, 2019, 12:16:35 »
alles goed gegaan ,de oude ging makelijk los en de nieuwe er makkelijk op , op het oog staat alles recht
en als ik bij het rijden mijn het stuur loslaat  gaat ie keurig recht door ,dus ik laat het voorloppig zo
ik houd wel de slijtage van de band in het oog ,mocht die niet gelijkmatig slijten kan ik hem altyd nog laten uitlijnen        nu eerst apk    iedereen bedankt voor het meedenken     groet ko

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: juni 09, 2019, 12:54:32 »
Goed bezig, je kunt het ook vaak merken aan het sturen, als het te zwaar of te licht gaat staat het niet goed.