Auteur Topic: Hoe kanteldak plaatsen P8  (gelezen 446 keer)

Offline Jaspert

Hoe kanteldak plaatsen P8
« Gepost op: mei 26, 2019, 20:11:07 »
Goeiedag,
Binnenkort wil ik een vrij groot (75x45) kantelraam in mijn p8 plaatsen, gewoon met een slingertje dus niet electrisch. Het past prima tussen de binnenverlichting en de voorspiegel waar ook dikke balken zitten. Dakraam betreft een NOS Ellermeijer F440. 20 jaar in magazijn gelegen en voor €25 kunnen scoren. Topkwaliteit en helemaal compleet👌🏻
Het gat zagen vind ik niet zo spannend, maar hoe werk ik hierna de hemel af? Gezien het z’n spanhemel is die vast zit aan het dak? Er zit een zwarte Kunstof rand met 24 schroefjes bij om hem vast te kunnen zetten, en een grote rubber afwerkingsrand voor binnenin de auto. Moet ik het spanplafond gewoon tussen de bevestiging van het frame schroeven en later afsnijden? Zitten er ook stalen draden in?
Een vergelijkbaar raam is de Hollandia 100.

Offline MzKzM

• Registered Trader
    • JDM parts blog
Re: Hoe kanteldak plaatsen P8
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2019, 09:42:19 »
Enige advies wat ik je kan geven is om een randje van het dakrondom het "gat" omhoog te velsen/zetten om zo een natuurlijke afsluiting tegen regenwater te creeren. Bij mijn dak (Webasto topslider 2 op mjn corolla E9) was dit niet gedaan en ondanks dat het best goed afgekit was zijn er toch een paar pinholes op de rand ingekomen die vervolgens weer gingen lekken. Uiteindelijk heb ik mijn gehele dak incl dakraam vervangen door een zonder dakraam omdat ik het lekken beu was.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2019, 10:12:25 »
Er zitten ook stalen pinnen in die het hemeltje omhoog houden. Je kunt ze wel zien zitten, op de naden.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2019, 11:18:20 »
ik zou hem hier monteren:

Alle ellende die ik heb gehad met auto's met gaten in het dak waar ze niet horen zou ik niet meer willen :)

Offline Jaspert

« Reactie #4 Gepost op: juni 02, 2019, 00:15:55 »
Nou hij zit er inmiddels keurig in! Kwestie van lef hebben.
Heb eerst de hemel los gehaald in de deursponningen en de binnenverlichting er uit,
Tien die draden uit het dak gehaald zodat de hemel slap hangt. Toen was er genoeg ruimte om het gat te zagen met de decoupeerzaag. Zo bleef de hemel intact. Kwestie van draden volledig verwijderen, gat snijden in de hemel en deze tussen de bevestiging schroeven. Super makkelijk. Heb hittevaste kit (cv ketel kit) tussen raampje en dak gedaan dus het zou voor eeuwig dicht moeten zijn.
Resultaat: https://m.facebook.com/groups/1066408666709637?multi_permalinks=2861501067200379&notif_t=feedback_reaction_generic&notif_id=1559169065211836&ref=m_notif

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #5 Gepost op: juni 02, 2019, 14:39:15 »
Is die kit wel flexibel? Anders is het zo weer lek.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #6 Gepost op: juni 02, 2019, 21:21:43 »
Waarom zou je hittebestendige kit gebruiken?
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too