Auteur Topic: Linker achter knipper- en gewoon licht doet het niet meer, rechts wel  (gelezen 303 keer)

Offline Kepatogu

• SCH forum member
  • **
Hallo allemaal, ik heb een probleempje met mn starlet p8.
Mijn linker achterlicht en linker achterknipperlicht doen het niet meer.
Ik heb de draadjes van het knipperlicht doorgeknipt en gekeken of er 12 volt op kwam als ik het knipperlicht aanzette maar ik kreeg geen voltmeting.
Het normale achterlicht deed het eerst niet, toen deed hij het nadat ik even aan de draadjes friemelde wel, toen viel hij zachtjes tegen de achterbumper aan omdat ik hem los liet en toen ging hij weer uit en nu krijg ik die ook niet meer aan.
Zekeringen zijn gecontroleerd en bolletjes zien er ook nog goed uit, ook knipperen mijn voor en midden knipperlichten heel snel nu maar dat komt denk ik omdat achter het niet doet, iemand enig idee wat het kan zijn?

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: Linker achter knipper- en gewoon licht doet het niet meer, rechts wel
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2019, 09:37:22 »
Waarom knip je dan de draden door, je had toch even kunnen meten in de fitting zelf?

Ik zou de stekkerverbinding even controleren, en ook de fittingen zelf, soms zijn deze geoxideerd en maken dan slecht contact, en/of het veertje in de fitting blijft dan hangen.
Er kan ook nog een draadje los zijn gekomen van de fitting, aangezien die het wel deed toen je er aan friemelde.

Offline Kepatogu

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2019, 12:44:03 »
Ja het knippen had achteraf niet gehoeven inderdaad, maar er was een stekkertje losgeraakt in de achterbak, die heb ik weer vast gedaan en alles doet het weer, was gelukkig zo gefixt.

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2019, 19:36:55 »
Hallo allemaal, ik heb een probleempje met mn starlet p8.
Mijn linker achterlicht en linker achterknipperlicht doen het niet meer.
Ik heb de draadjes van het knipperlicht doorgeknipt en gekeken of er 12 volt op kwam als ik het knipperlicht aanzette maar ik kreeg geen voltmeting.

W
T
F

:doh: 

Meet je zekeringen nog maar een x door. En niet alleen visueel controleren. Zelfde geld voor de lampjes
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too