Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1011 keer)

Offline AutoMaat89

• SCH forum member
  • **
Even voorstellen
« Gepost op: mei 05, 2019, 10:07:40 »
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Richard, het voelt een beetje ongemakkelijk me hier voor te stellen hierin was ik op school ook geen ster.

Ik heb enkele jaren geleden een zwaar auto ongeluk gehad als bijrijder om een heel lang verhaal kort te houden ik kreeg geen verzekerings geld etc etc allemaal raar gelopen en niet boeiend ook, ik kwam uiteindelijk 4jr thuis te lopen hierin raakte ik geďnteresseerd in stoommachine’s, nee niet diegene waarmee we onze badkamer mee schoonmaken. Degene welke op esbit brandstoffen werken en iets kunnen aandrijven. Van wilesco heb ik de d18 met als aandrijfmodellen een complete kermis.
Erg rustgevend en leuk om op te bouwen en te laten draaien.

Goed na een tijdje alles schoongemaakt en in de vitrine gezet,
Ik heb altijd als klein kind af aan interesse gehad in auto’s

Vw was mijn liefde heb dan ook alle polo’s gehad tussen 94/12 (aardig wat)
Meerdere golfjes , maar reed ook fiat/honda/opel/mazda en ik vergeet vast wel iets
Uiteindelijk kocht ik een corolla hatchback met amper km’s van een oude man 1e echte eigenaar.

Deze corolla moest ik later verkopen ivm terug kerende pijn in mijn linkerbeen, maar wat was dit een fijne auto! Inmiddels ging ik samenwonen met mijn huidige vriendin en slonk mijn spaarpotje wat rapper als gepland,

Ik ging op zoek en vond mezelf mijn huidige auto! De toyota Starlet , hij is zilvergrijs van kleur en heb er €250 voor betaald.

Wat kreeg ik voor dit geld?
-een 1.3 Automaat (kan zelf niet langer als 10min schakelen ivm pijn linkerbeen)
-4 slechte banden
-een lekke uitlaat
-verbluffende 59duizend km op de teller nap gekeurd! Blijkt te kloppen!
-een deuk in de voorbumper
-deukjes en kras in het achterscherm

Wat heb ik aan de auto laten doen?
-nieuwe voorspeakers
-nieuwe pioneer dab radio+antenne geplaatst
-subwoofer
-4, 2ehands wielen laten plaatsen met band (14inch)
-cruise control werkt heerlijk
-olie vervangen / filters en distributieriem
-uitlaat laten lassen (slecht gedaan ben ik bang voor)

Plannen voor de auto?
-nieuwe voorbumper
-scherm strak maken
-kuipstoelen (ik zit te hoog en wil steviger zitten)
Hierin zoek ik hulp! Wil dit namelijk op korte termijn laten fixen
-ermee naar spanje deze zomer!
-electronica laten nakijken, radio bleef aanstaan. Hierin is reeds hulp aangeboden
Word enkel kwestie van tijd en dan is dat dat.

Hoe kom ik hier terecht? Op een feestje leg ik mijn dikke sleutelbos neer waarbij kort de starlet word benoemd, hierbij word me verteld dat er een echte starlet fan onderweg is en dat we maar even moesten gaan praten als hij er was. We werden dan ook gelijk aan elkaar voorgesteld haha ,
Ik heb het erg gezellig gehad! Hij liet vol trots foto’s zien van zijn auto Zijn auto is wel echt mega strak en mooi vond ik en nu nog steeds! Hierbij durfde ik de mijne bijna niet te laten zien maar zijn reactie op mijn 1994 p8 maakt me nog blijer dan ik al met de auto was. En om die reden spring ik vandaag hier in het diepe en stel ik me voor op jullie forum! Graag zie ik jullie auto’s en builds en bij een volgende meet graag ook de mensen erachter.

Alvast mijn excuses voor het volgende ik heb nog nooit een Forum bezocht! Weet ook nog niet hoe ik foto’s moet plaatsen, heb geen pc!/laptop dus alles gaat vanaf mijn i-phone😬maar ik zal al snuffelend leren:)

Wens ieder die naar de meet van vandaag is een mooie dag en hoop dat het weer de pret niet zal drukken

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: mei 05, 2019, 19:50:30 »
Heey welkom!
Heb jij een p7 of een p8?
Ik heb zelf een p7 (was ooit een automaat toen oma hem nog had haha), en was op zoek naar een spoilertje.
Ik kreeg de tip eens op dit forum te kijken, nu ongeveer 8 jaar later rijd ik nog steeds met vol plezier in mijn trouwe starletje, nu met 1.3 turbo motor en handbak :)
Hoop dat je net zo enthausast word over dit kleine ding als wij!
Groet Sidney
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: mei 05, 2019, 20:04:33 »
Welkom op het Forum, ik dacht even aan je naam te zien dat je een P7 (89) automaat had aangeschaft, maar het is dus een P8
De '89 zal jouw eigen bouwjaar zijn dan waarschijnlijk.

Heftig verhaal met dat ongeluk, daar heb je nu dus nog steeds last van?
De stoommachientjes ken ik nog wel van vroeger, daarbij moest je zo'n aanmaakblokje onder het keteltje leggen.

Foto's plaatsen kan met Imgur, je upload daar de foto's, vervolgens kopieer je de BBcode die bij de foto wordt weergegeven en deze plak je in je bericht.

Offline AutoMaat89

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2019, 21:27:44 »
Dank voor jullie spontane ontvangst,

Dat is wel een erg dure spoiler geworden Sidney😜 ik zou er zelf ook graag een op mijn p8 zetten.
Vind het wel echt een mooi verhaal dat hij nu gewoon een turbo heeft! Ik droom zelf van een Glanza al heb ik er nog nooit in gezeten laat staan mee gereden haha, staat je ombouw ook op het forum? Lijkt me leuk deze te lezen!

Scherp gezien Patrix , 89 is mijn eigen bouwjaar en de p8 komt uit 1994 ik vond de naam automaat wel passend voor het forum beetje dubbelzinnig,,

Ja het ongeluk ligt verder ver achter me alleen mijn linker knie doet elke dag veel pijn en soms loop ik hier wat ongemakkelijk bij , ik kan een operatie krijgen maar ik ben dan weer een jaar uit de roulatie en dat wil ik mezelf niet meer aandoen. Ik werk sinds een jaartje weer nu en wil me daarbij op mijn toekomst richten.
Klopt als een bus! Ik vind ze echt geweldig

Ik gaat mijn best doen dit uit te vogelen Wil de starlet graag laten zien!

Offline AutoMaat89

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: mei 06, 2019, 21:42:14 »

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: mei 06, 2019, 23:35:19 »
Welkom! Het autootje ziet er heel netjes uit.

https://i.imgur.com/dMasTmc.jpg 1e poging
Probeer voor je 2e poging je link op deze manier te formuleren:
[img]https://imgur.com/dMasTmc.jpg[/img]
Dan krijg je dit als resultaat :)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: mei 07, 2019, 17:01:19 »
Goed begin voor 250 euro dacht ik zo ;) en ook nog eens een lage km stand

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #7 Gepost op: mei 07, 2019, 19:30:38 »
Mooie wagen! Ik hoop dat je er veel plezier mee kan beleven.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #8 Gepost op: mei 07, 2019, 22:26:51 »
Waarom was ie zo goedkoop?
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline sjanbob

• SCH forum member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: mei 08, 2019, 09:53:40 »
Ziet er goed uit!
Leuk dat je ermee naar Spanje wilt gaan.

Offline AutoMaat89

• SCH forum member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: mei 09, 2019, 17:52:09 »
Dankjewel Veening en bedankt ook voor de tip dat is idd veel beter zo ipv een link te zien,

@PatrixJa het begin was leuk, wat ook spannend was ik heb de auto ongezien gekocht🙈de km stand en eerdere Toyota ervaringen maakte het voor mij de gok waard.

Dankjewel @Robinho! Ik ga ervoor👍

@SkaBla, de auto werd ter apk aangeboden deze had bij de garage een kostenplaatje boven de €1000,-
De garage vroeg de eigenaar naar zijn plan, waarop de eigenaar vertelde deze te laten ophalen door de sloop, iemand waarmee ik vroeger veel omging werkt bij de garage waar deze man kwam. Hij vroeg of hij de auto mocht kopen als project en dat gebeurde voor €50,- maakte ze een deal toen mij dit ter oren kwam belde ik hem direct op en zei hem voor mijn prijs te willen kopen. Hij bracht diezelfde avond nog de papieren van de auto en ik betaalde in goed vertrouwen een week later stond de auto aan huis bij mij.

@Sjanbob dankjewel! Ja vind ik ook al vind ik dit tegelijk ook erg spannend! Foto’s van deze trip zullen volgen , ik zal nog even elders een topic aanmaken voor meer foto’s / vooruitgang

Iedereen heel erg bedankt voor jullie berichten het motiveert me echt de auto in goede staat te gaan brengen en koesteren😎

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #11 Gepost op: mei 09, 2019, 20:38:41 »
Leuk nieuws automaat89 zo ben ik ook aan mijn eerste starlet (kp60) gekomen .

Zo krijgt ie toch nog een 2e of 3e leven .

Ongetwijfeld krijg je hier een dot plezier van ik heb geen dag spijt dat ik een starlet heb gehad .

Veel plezier met de slet
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline AutoMaat89

• SCH forum member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: juni 10, 2019, 21:42:10 »
Inmiddels komt de zomervakantie steeds dichterbij,
Wegens de vele opmerkingen “je bent gek”
Deze trip te maken met een auto zonder abs/airco.

Is het nu toch zover gekomen dat de vrouw een jongere auto wilt rijden samen met mij.
Met minimaal airco / cruise control / abs.

Nu ben ik erg benieuwd naar een eerlijke mening over wat mijn auto nu waard zou zijn?
Hier abs / airco op bouwen word allemaal wel erg aan de prijs als het al haalbaar is.
Vandaar dat wij samen op zoek willen naar een jonger exemplaar...

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: juni 11, 2019, 12:29:31 »
Jammer dat je afstand gaat doen van de Starlet, airco en abs is een luxe en niet echt prioriteit nummer 1 als je het mij vraagt.
Vroeger reden ze ook met een D Kadettje naar Spanje ;D

Voor een juiste prijs voor de auto kun je even rondkijken op Marktplaats etc.

Offline Karlb98

• SCH forum member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: juni 13, 2019, 20:06:22 »
Eerlijk is eerlijk, de vrouw krijgt altijd haar zin. Maar om dan je starlet in te ruilen voor wat anders... Zonde!

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #15 Gepost op: juni 13, 2019, 21:38:53 »
je kan beter haar inruilen kost je minder dan de starlet. :twisted:
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
« Reactie #16 Gepost op: juni 13, 2019, 23:38:14 »
Waarom zou je zonder abs en airco niet op vakantie kunnen? Ben half Europa al door geweest met de Starlet.
Maar 1 keer serieus pech gehad, maar dat was de waterpomp. En die kan op alle autos kapot.
Was ook nog eens mijn eigen schuld. Heb ik in de 100.000 km dat ik die auto had nooit vervangen.
- Starlet p8 Gxi, '95 (Daily)