Auteur Topic: Sensor op carburateur  (gelezen 754 keer)

Offline MaxSRD

• SCH forum member
  • **
  • P7 1.3 DX 1985 & P8 1.3 XLi 1993
    • Toyota Starlet Subreddit
Sensor op carburateur
« Gepost op: mei 02, 2019, 21:16:56 »
Hallo allemaal,
Met dank aan Thomas heb ik nu een 1.0 carburateur op mijn 1.3 motor, echter is het snoertje van de groene stekker achterop de carburateur kapot. Is dit erg? En waar dient de stekker eigenlijk voor?

Alvast bedankt!

PS.
Ik zal hier maar meteen vragen wat ik kan doen om mijn motor beter te laten lopen...
- Hij loopt alleen "stabiel" met de choke erop, zelfs als hij warm is (toerental is wel enorm hoog), zodra je minder choked valt het toerental naar beneden, loopt hij niet stabiel en valt hij na een tijdje uit.
- De ontsteking kan ik natuurlijk afstellen door hem iets los te schroeven en dan te draaien, zo kan ik hem inderdaad iets beter laten lopen, hoe werkt dit?
- Van de drie smalle uitgangen op het inlaat spruitstuk (plastic tuutjes) is er eentje afgedopt, de ander zit aan de carburateur verbonden en de derde nergens aan. Moet die nog ergens aan vast?
'85 1.3DX
'93 1.3XLi

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: Sensor op carburateur
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2019, 10:56:48 »
Als ie hoog stationair loopt en uitvalt zit er ergens iets niet goed met je vacum, je zegt ook al dat er n slangetje niet aangesloten zit.

Dat groene stekkertje is voor de solenoid die linksachter op de carburateur zit, volgens mij krijgt ie geen benzine als je deze niet aansluit, althans de mijne loopt niet als ik dat stekkertje niet aansluit.

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
Re: Sensor op carburateur
« Reactie #2 Gepost op: mei 03, 2019, 15:46:13 »
Jup, daar moet 12v op als het contact aan staat. Dat is idd een benzineafsluiter, o.a. tegen nadieselen enzo. Als het goed is moet er op de oude 1.3 carb ook een 12v aansluiting zitten.