Auteur Topic: P7 1.3 DX > 2.X.L later  (gelezen 4940 keer)

Offline Viktor

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1075
  • 2E all the way
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #25 Gepost op: mei 28, 2019, 13:44:53 »
ik heb inmiddels een website waar ze iedere mogelijke maat verkopen.



Maar welke dan?  :?

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4023
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #26 Gepost op: mei 28, 2019, 14:36:44 »
Ik heb een mooie website gevonden, daar hebben ze alle soorten en maten keerringen,  O-ringen etc.
https://www.technirub.nl/
(Deze post was al een stukkie terug in het topic.)

Verzenden is trouwens ook nog tegen laag tarief (briefpost)

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 25
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #27 Gepost op: mei 29, 2019, 00:49:49 »
Het verhaal betreffende mijn keerring is al een tijdje terug hoor, ik heb inmiddels een website waar ze iedere mogelijke maat verkopen.
Een andere (jongere) pomp heb ik overwogen, maar omdat ik toch een passende keerring heb gevonden was dat niet meer nodig.
Het enige minpunt van de standaard keerringen is dat ze niet rechts (of links) draaiend zijn, maar het lekt niet dus dan is het goed.

Omdat ik het liefst originele keerringen heb, heb ik niet zo lang geleden nog een nokkenas keerring gehaald bij de dealer, 16 euro koste me dat :o
Maar dan heb je wel een rechtsdraaiende ;D Een universele keerring kost een fractie van die prijs.

Jij ook bedankt voor je bericht  :)

Ps,
Dat programma voor het crossen van gelijkwaardige onderdelen van diverse merken onderling klinkt wel interessant.

Ik heb ondertussen een email gestuurd naar een lokale Honda motorfiets dealer eens kijken wat ze ervan kunnen vinden. Dan kan je nog steeds originele onderdelen gebruiken want, het komt van dezelfde fabrikant maar, dan in een Honda verpakking.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2019, 03:42:12 door JSP »

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 25
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #28 Gepost op: juni 03, 2019, 00:22:03 »
90029-21005 >





Is nog beschikbaar bij Honda.
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2019, 00:40:42 door JSP »

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 25
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #29 Gepost op: augustus 16, 2019, 00:52:53 »
Vorige maand nieuwe benzinefilter erop gezet:

Waarom deze? Omdat deze doorzichtig is kan je de kwaliteit van de benzine zien.

Plus deze is niet 45 graden maar 90 graden van elkaar de in en uitgangen is makkelijk om met de benzineleidingen uit te komen.





toerenteller ingebouwd:

« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2019, 00:59:13 door JSP »

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 572
  • Gehakt
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #30 Gepost op: augustus 16, 2019, 09:36:45 »
Heb je ook een foto/video van die toerenteller werkend?
Ziet er cool uit!
'91 Si R.O.S.
'88 P7 1.0

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 554
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #31 Gepost op: augustus 16, 2019, 09:45:03 »
wat een leuk filtertje! hoe heb je hem gemonteerd?

Offline 86EP70white

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 209
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #32 Gepost op: augustus 16, 2019, 11:52:19 »
Gemonteerd middels de originele klem als ik het zo zie :D
'86 Toyota Starlet P7
'70 Volkswagen Kever 1302S

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4023
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #33 Gepost op: augustus 17, 2019, 10:04:09 »
Heb je ook een foto/video van die toerenteller werkend?
Ziet er cool uit!
Daar heb ik ook weleens aan gedacht, die dingen passen precies in dat vakje.
Alleen staat zo'n digitaal tellertje nooit stil volgens mij, cijfers verspringen continu.

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 25
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #34 Gepost op: oktober 29, 2019, 03:32:11 »
Zo flink aan de Starlet vh weekend gewerkt.

Klepdichtingen, klepspietje (want er zat een verkeerd in?), koppakking,kopbouten kleppen stellen, kop ontvetten, radiateur dop remschoenen, tandriem spanner veer, de tandriem zelf (Mitsuboshi).

Ik wist zeker dat het niet de zuigerveren zijn omdat in het onderblok geen onderdruk was dus was het of de klepdichtingen of de koppakking.

Eerst de klepseals vervangen geen uitkomst toen de koppakking vervangen. Olieverbruik was weg. Laatste 1000km moest er 2 keer 1L worden bijgevuld werd tijd.
























































































« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2019, 03:38:46 door JSP »

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 554
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #35 Gepost op: oktober 29, 2019, 10:46:51 »
goed bezig  :D

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24561
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #36 Gepost op: oktober 29, 2019, 19:02:44 »
Weinig te zien aan die koppakking? Of zie ik het niet goed op die foto?
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4023
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #37 Gepost op: november 02, 2019, 08:26:15 »
Goed bezig, maar zoveel olie kan ie haast niet verbruiken door een lek in de koppakking, er zit maar één kanaaltje waar de olie doorgaat
Tenzij ie daar heel erg lek is geweest, dan lekt de olie of naar buiten of in de cilinder, rookte ie erg en/of was ie nat aan de buitenkant van het blok?

Het gaatje wat je met je vinger aanwijst is idd het oliekanaal, en het ziet er wel beschadigd uit daar, had je wel goede oliedruk?
« Laatst bewerkt op: november 02, 2019, 08:44:31 door Patrix »

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 25
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #38 Gepost op: november 02, 2019, 20:22:15 »
Bedankt voor de reactie,

Oliekanaal zat een haarscheurtje in.

Daardoor lekte die naar de cylinder toe en kreeg de motor veel blauwe rook. Klepseals ook vervangen.
« Laatst bewerkt op: november 03, 2019, 22:31:50 door JSP »

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 25
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #39 Gepost op: november 08, 2019, 00:07:40 »
Nog wat oude foto's gevonden van de vorige eigenaren.


















Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4151
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #40 Gepost op: november 08, 2019, 12:13:55 »
Ik heb een extra setje knipperlichten en achterlampen op de sloop gehaald, was 10x makkelijker haha
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 25
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #41 Gepost op: november 10, 2019, 21:51:57 »
Ik heb een extra setje knipperlichten en achterlampen op de sloop gehaald, was 10x makkelijker haha

Dit had de vorige eigenaar gedaan, Toen ik deze auto ging bekijken was het al standaard