Auteur Topic: P7 1.3 DX > 2.X.L later  (gelezen 2983 keer)

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 21
P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Gepost op: maart 16, 2019, 07:22:12 »
Hallo allemaal,

Zover staat de Starlet bij de garage voor diverse achterstalligheid.

Ik ga voorlopig met de 2E APK waardig maken en rijden en de S blok bouwen op gemak.

Hierbij wat werk die nu verricht zijn:

- Motorolie + Filter + originele carterpakking
- PCV klep en rubber
kleppen stellen + pakkingen kleppendeksel
- Distributieriemset en keerringen (iemand heeft alleen de riem vervangen maar niet de spanner en meelooprol) oliepompkeerring op bestelling nog
- Waterpomp (lekkend thuis gekomen met vullen) Eerste pomp nog.
- Nieuwe rode koelvloeistof G12
- Hoofdkoppelingscyli nder en slave
- Optisch werk
- carburateur stellen
- Koelsysteem doorspoelen
- Thermostaat vernieuwd(gebroken)
- Brandstoffilter (3.5jaar oud)
- Alle scharnineren insmeren
- remcilinders achter eventueel remschoenen
- Paar kleine roestplekjes
- Verdeelkap en rotor
- aandrijfashoes losgekomen onderweg (tiewrap?)
- linker koplamp lamphouder gebroken
- APK
- Oliepomp o ring lekkage
 - Airco

Motorswap + onderstel + op maat brace



























« Laatst bewerkt op: mei 28, 2019, 01:44:03 door JSP »

Offline Robinho

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 976
    • Sentimo radiatorbekleding
Re: P7 1.3 DX > 2.2L later
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2019, 13:44:06 »
Veel succes!

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 21
Re: P7 1.3 DX > 2.2L later
« Reactie #2 Gepost op: maart 23, 2019, 05:03:18 »
Eerst de kleppen gesteld (geen foto)

remcilinder vervangen beide achter:



originele stuur erin:



kentekenplaat verlichting ook hersteld:



Nieuwe remvloeistof:



Nog een keerring gevonden vd oliepomp maar, ook een originele besteld.



APK gekeurd nu voor twee jaar.

« Laatst bewerkt op: maart 23, 2019, 05:20:42 door JSP »

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 21
Re: P7 1.3 DX > 2.2L later
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2019, 06:39:43 »
Cmc is binnen en nog wat kleine werk aan verricht:






Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24545
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: P7 1.3 DX > 2.2L later
« Reactie #4 Gepost op: april 10, 2019, 13:06:43 »
Goed bezig!
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 21
Re: P7 1.3 DX > 2.2L later
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2019, 00:41:55 »
Ik ben al tijdtje op zoek naar een motor.

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 21
Re: P7 1.3 DX > 2.2L later
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2019, 04:57:47 »
Nog wat onderdelen opgehaald en geinstalleerd zodat ik kan rijden voorlopig zonder zorgen:







Paar goede LEDs voor stads en kenteken verlichting:



Bougies naar NGK gewisseld zaten Bosch in ontsteekt niet meer na een jaar:



CMC en CSC omgewisseld:







Radio bedrading net gemaakt radio geinstalleerd (lichte) en speakers. Pookkogel ook ingesmeerd. Missende schroefjes ook geinstalleerd:







Nette interieur:



LED's erin:





Ook middenpaneel.



Zekeringkast weer net:



Brandstoffilter origineel:


« Laatst bewerkt op: mei 14, 2019, 05:09:41 door JSP »

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17888
    • Onderdelen lijst
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2019, 15:30:58 »
Goed bezig!
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 21
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #8 Gepost op: mei 14, 2019, 17:54:27 »
Origineel knipperlicht relais binnen:





De gebeunde bedrading kan eindelijk eruit. Dit zat eral toen ik kocht.

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 21
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2019, 07:14:15 »
Paar fotos gemaakt snachts en gelijk relais ook gemaakt:





Knipperlichtrelais weer origineel gemaakt er zat een doorgepinde draad toen ik deze Starlet kocht:




Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 21
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #10 Gepost op: mei 22, 2019, 02:01:41 »
Van de week werd de olielekkage erger dus nog een keer de keerring vd krukas vervangen en de oliepomp keerring ook.









Velgen ook gespoten:



Bevestigingsschroev en ook gekocht voor het interieur (20x gekocht) missend:





Ook de carburateur goed afgesteld haal op een 1/2 tank 303km:




« Laatst bewerkt op: mei 22, 2019, 02:28:37 door JSP »

Offline Starlex

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #11 Gepost op: mei 22, 2019, 11:57:03 »
Heb jij een airco??
Aangezien dat in je to do list staat..?

Heeft mijn p9 nog niet eens haha

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 570
  • Gehakt
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #12 Gepost op: mei 22, 2019, 18:11:00 »
Ik haal 303 km op 27 liter :O

Ik zal ook wel een zwaardere rechtervoet hebben  :police:

'91 Si R.O.S.
'88 P7 1.0

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 21
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #13 Gepost op: mei 23, 2019, 02:54:41 »
Heb jij een airco??
Aangezien dat in je to do list staat..?

Heeft mijn p9 nog niet eens haha

Ja, er komt airco in, het wordt passend gemaakt.

Ik haal 303 km op 27 liter :O

Ik zal ook wel een zwaardere rechtervoet hebben  :police:

Ligt aan je voet meer.

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 570
  • Gehakt
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #14 Gepost op: mei 23, 2019, 18:22:36 »
Heb ook wel 195 breed banden eronder wat ook niet mee schijnt te helpen

Als er straks injectie op zit zal het misschien ook nog wel wat beter gaan :)
'91 Si R.O.S.
'88 P7 1.0

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3929
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #15 Gepost op: mei 23, 2019, 18:36:46 »
Heb je ook die kleine keerring achter de poelie van de oliepomp vervangen? die kan ook behoorlijk lekken.

Edit, ja dus ;D

Offline Starlex

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #16 Gepost op: mei 24, 2019, 00:48:21 »
Heb jij een airco??
Aangezien dat in je to do list staat..?

Heeft mijn p9 nog niet eens haha

Ja, er komt airco in, het wordt passend gemaakt.

Keurig

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 21
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #17 Gepost op: mei 24, 2019, 02:20:52 »
Heb je ook die kleine keerring achter de poelie van de oliepomp vervangen? die kan ook behoorlijk lekken.

Edit, ja dus ;D

Zie foto, die was in meerdere stukken ;)

De laatste week verloor ik meer dan 0.5L dus werd tijd.

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3929
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #18 Gepost op: mei 24, 2019, 09:58:43 »
Die stukjes is van de O-ring die achter de oliepomp zit, niet de keerring.

Ik bedoelde dus de keerring die achter de poelie van de oliepomp zit, maar zo te zien had je die ook, dat is de 20 x 32 x 5 in dat zakje van Payen.

Je hebt geluk dat ie past, als je het oudere type oliepomp hebt is die keerring kleiner (18 x 30) en niet meer leverbaar bij de dealer, jou P7 is dan van na '86 waarschijnlijk?

Offline daandc

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 577
  • toyota liefhebber
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2019, 19:46:35 door daandc »
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3929
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #20 Gepost op: mei 24, 2019, 19:40:11 »
Ik heb een mooie website gevonden, daar hebben ze alle soorten en maten keerringen,  O-ringen etc.
https://www.technirub.nl/

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 21
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #21 Gepost op: mei 25, 2019, 00:50:57 »
Hij is nog leverbaar die O ring van de oliepomp via dealer onder het nummer:

96721-24056



De keering van krukas is voor mijn P7:



Ook de oliepompkeerring is nog leverbaar, althans voor mijn chassisnummer nog wel (eind 85 chassis)

« Laatst bewerkt op: mei 25, 2019, 01:05:51 door JSP »

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3929
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #22 Gepost op: mei 25, 2019, 10:22:12 »
Ik zie aan het nummer dat je de juiste keerring voor de oliepomp hebt (tot '86), toen ik deze een tijdje terug wilde bestellen bij de de dealer was die niet meer leverbaar :-[

Alleen de 90029-21007 hadden ze toen nog en die paste dus niet, die is voor na '86 en dus 2 mm groter.

(Vandaar dat ik even reageer op het oliepomp keerring verhaal)

« Laatst bewerkt op: mei 25, 2019, 10:46:34 door Patrix »

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 21
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #23 Gepost op: mei 28, 2019, 00:29:54 »
Bedankt voor de reactie.

90029-21005 >  is via andere leverancies buiten Europa te bestellen.

Verder kan Payen NJ654 de keerring aanbieden. Is de OEM in de payen folie. Er staat een Toyota onderdeelnummer op.



Anders oliepomp overzetten van een latere Starlet is dat ook mogelijk?

90029-21005 > 18x30x5mm > Payen NK121



Wellicht bij Honda Proberen?

91203-KSE-671

Zover ik het weet worden beide door NOK gemaakt dus waarschijnlijk via Honda nog wel te krijgen.




Verder kan ik via een programma originele onderdelen van dezelfde maat onderlings crossen scheelt veel zoeken.
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2019, 05:15:41 door JSP »

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3929
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #24 Gepost op: mei 28, 2019, 11:26:57 »
Het verhaal betreffende mijn keerring is al een tijdje terug hoor, ik heb inmiddels een website waar ze iedere mogelijke maat verkopen.
Een andere (jongere) pomp heb ik overwogen, maar omdat ik toch een passende keerring heb gevonden was dat niet meer nodig.
Het enige minpunt van de standaard keerringen is dat ze niet rechts (of links) draaiend zijn, maar het lekt niet dus dan is het goed.

Omdat ik het liefst originele keerringen heb, heb ik niet zo lang geleden nog een nokkenas keerring gehaald bij de dealer, 16 euro koste me dat :o
Maar dan heb je wel een rechtsdraaiende ;D Een universele keerring kost een fractie van die prijs.

Jij ook bedankt voor je bericht  :)

Ps,
Dat programma voor het crossen van gelijkwaardige onderdelen van diverse merken onderling klinkt wel interessant.

« Laatst bewerkt op: mei 28, 2019, 11:50:25 door Patrix »