Auteur Topic: P7 1.3 DX > 2.X.L later  (gelezen 1346 keer)

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15
P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Gepost op: maart 16, 2019, 07:22:12 »
Hallo allemaal,

Zover staat de Starlet bij de garage voor diverse achterstalligheid.

Ik ga voorlopig met de 2E APK waardig maken en rijden en de S blok bouwen op gemak.

Hierbij wat werk die nu verricht zijn:

- Motorolie + Filter + originele carterpakking
- PCV klep en rubber
kleppen stellen + pakkingen kleppendeksel
- Distributieriemset en keerringen (iemand heeft alleen de riem vervangen maar niet de spanner en meelooprol) oliepompkeerring op bestelling nog
- Waterpomp (lekkend thuis gekomen met vullen) Eerste pomp nog.
- Nieuwe rode koelvloeistof G12
- Hoofdkoppelingscyli nder en slave
- Optisch werk
- carburateur stellen
- Koelsysteem doorspoelen
- Thermostaat vernieuwd(gebroken)
- Brandstoffilter (3.5jaar oud)
- Alle scharnineren insmeren
- remcilinders achter eventueel remschoenen
- Paar kleine roestplekjes
- Verdeelkap en rotor
- aandrijfashoes losgekomen onderweg (tiewrap?)
- linker koplamp lamphouder gebroken
- APK
- Oliepomp o ring lekkage
 - Airco

Motorswap + onderstel + op maat brace



























« Laatst bewerkt op: mei 17, 2019, 06:04:50 door JSP »

Offline Robinho

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 940
    • Sentimo radiatorbekleding
Re: P7 1.3 DX > 2.2L later
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2019, 13:44:06 »
Veel succes!

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15
Re: P7 1.3 DX > 2.2L later
« Reactie #2 Gepost op: maart 23, 2019, 05:03:18 »
Eerst de kleppen gesteld (geen foto)

remcilinder vervangen beide achter:



originele stuur erin:



kentekenplaat verlichting ook hersteld:



Nieuwe remvloeistof:



Nog een keerring gevonden vd oliepomp maar, ook een originele besteld.



APK gekeurd nu voor twee jaar.

« Laatst bewerkt op: maart 23, 2019, 05:20:42 door JSP »

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15
Re: P7 1.3 DX > 2.2L later
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2019, 06:39:43 »
Cmc is binnen en nog wat kleine werk aan verricht:






Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24508
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: P7 1.3 DX > 2.2L later
« Reactie #4 Gepost op: april 10, 2019, 13:06:43 »
Goed bezig!
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15
Re: P7 1.3 DX > 2.2L later
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2019, 00:41:55 »
Ik ben al tijdtje op zoek naar een motor.

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15
Re: P7 1.3 DX > 2.2L later
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2019, 04:57:47 »
Nog wat onderdelen opgehaald en geinstalleerd zodat ik kan rijden voorlopig zonder zorgen:







Paar goede LEDs voor stads en kenteken verlichting:



Bougies naar NGK gewisseld zaten Bosch in ontsteekt niet meer na een jaar:



CMC en CSC omgewisseld:







Radio bedrading net gemaakt radio geinstalleerd (lichte) en speakers. Pookkogel ook ingesmeerd. Missende schroefjes ook geinstalleerd:







Nette interieur:



LED's erin:





Ook middenpaneel.



Zekeringkast weer net:



Brandstoffilter origineel:


« Laatst bewerkt op: mei 14, 2019, 05:09:41 door JSP »

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17831
    • Onderdelen lijst
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2019, 15:30:58 »
Goed bezig!
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #8 Gepost op: mei 14, 2019, 17:54:27 »
Origineel knipperlicht relais binnen:





De gebeunde bedrading kan eindelijk eruit. Dit zat eral toen ik kocht.

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2019, 07:14:15 »
Paar fotos gemaakt snachts en gelijk relais ook gemaakt:





Knipperlichtrelais weer origineel gemaakt er zat een doorgepinde draad toen ik deze Starlet kocht:




Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #10 Gepost op: mei 22, 2019, 02:01:41 »
Van de week werd de olielekkage erger dus nog een keer de keerring vd krukas vervangen en de oliepomp keerring ook.









Velgen ook gespoten:



Bevestigingsschroev en ook gekocht voor het interieur (20x gekocht) missend:





Ook de carburateur goed afgesteld haal op een 1/2 tank 303km:




« Laatst bewerkt op: mei 22, 2019, 02:28:37 door JSP »

Offline Starlex

  • Berichten: 3
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #11 Gepost op: mei 22, 2019, 11:57:03 »
Heb jij een airco??
Aangezien dat in je to do list staat..?

Heeft mijn p9 nog niet eens haha

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 553
  • Gehakt
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #12 Gepost op: mei 22, 2019, 18:11:00 »
Ik haal 303 km op 27 liter :O

Ik zal ook wel een zwaardere rechtervoet hebben  :police:

'91 Si R.O.S.
'88 P7 1.0

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #13 Gepost op: mei 23, 2019, 02:54:41 »
Heb jij een airco??
Aangezien dat in je to do list staat..?

Heeft mijn p9 nog niet eens haha

Ja, er komt airco in, het wordt passend gemaakt.

Ik haal 303 km op 27 liter :O

Ik zal ook wel een zwaardere rechtervoet hebben  :police:

Ligt aan je voet meer.

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 553
  • Gehakt
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #14 Gepost op: mei 23, 2019, 18:22:36 »
Heb ook wel 195 breed banden eronder wat ook niet mee schijnt te helpen

Als er straks injectie op zit zal het misschien ook nog wel wat beter gaan :)
'91 Si R.O.S.
'88 P7 1.0

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3774
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #15 Gepost op: mei 23, 2019, 18:36:46 »
Heb je ook die kleine keerring achter de poelie van de oliepomp vervangen? die kan ook behoorlijk lekken.

Edit, ja dus ;D

Offline Starlex

  • Berichten: 3
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #16 Gepost op: Gisteren om 00:48:21 »
Heb jij een airco??
Aangezien dat in je to do list staat..?

Heeft mijn p9 nog niet eens haha

Ja, er komt airco in, het wordt passend gemaakt.

Keurig

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #17 Gepost op: Gisteren om 02:20:52 »
Heb je ook die kleine keerring achter de poelie van de oliepomp vervangen? die kan ook behoorlijk lekken.

Edit, ja dus ;D

Zie foto, die was in meerdere stukken ;)

De laatste week verloor ik meer dan 0.5L dus werd tijd.

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3774
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #18 Gepost op: Gisteren om 09:58:43 »
Die stukjes is van de O-ring die achter de oliepomp zit, niet de keerring.

Ik bedoelde dus de keerring die achter de poelie van de oliepomp zit, maar zo te zien had je die ook, dat is de 20 x 32 x 5 in dat zakje van Payen.

Je hebt geluk dat ie past, als je het oudere type oliepomp hebt is die keerring kleiner (18 x 30) en niet meer leverbaar bij de dealer, jou P7 is dan van na '86 waarschijnlijk?

Offline daandc

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 538
  • toyota liefhebber
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 19:46:35 door daandc »
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3774
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #20 Gepost op: Gisteren om 19:40:11 »
Ik heb een mooie website gevonden, daar hebben ze alle soorten en maten keerringen,  O-ringen etc.
https://www.technirub.nl/

Offline JSP

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #21 Gepost op: Vandaag om 00:50:57 »
Hij is nog leverbaar die O ring van de oliepomp via dealer onder het nummer:

96721-24056



De keering van krukas is voor mijn P7:



Ook de oliepompkeerring is nog leverbaar, althans voor mijn chassisnummer nog wel (eind 85 chassis)

« Laatst bewerkt op: Vandaag om 01:05:51 door JSP »

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3774
Re: P7 1.3 DX > 2.X.L later
« Reactie #22 Gepost op: Vandaag om 10:22:12 »
Ik zie aan het nummer dat je de juiste keerring voor de oliepomp hebt (tot '86), toen ik deze een tijdje terug wilde bestellen bij de de dealer was die niet meer leverbaar :-[

Alleen de 90029-21007 hadden ze toen nog en die paste dus niet, die is voor na '86 en dus 2 mm groter.

(Vandaar dat ik even reageer op het oliepomp keerring verhaal)

« Laatst bewerkt op: Vandaag om 10:46:34 door Patrix »