Auteur Topic: Effect band breedte  (gelezen 302 keer)

Offline MaxSRD

• SCH forum member
  • **
  • P7 1.3 DX 1985 & P8 1.3 XLi 1993
    • Toyota Starlet Subreddit
Effect band breedte
« Gepost op: maart 08, 2019, 22:48:44 »
Hallo allemaal
Ik was vandaag gaan zoeken naar bredere banden en heb een mooie set gevonden met 180 banden (standaard 145). Echter begon ik mij af te vragen of ik er wel iets aan zou hebben qua wegligging, aangezien hij verder standaard is (wil nog verlagen en sport schokdempers eronder maken). Wat denken jullie, zal ik het merken?
'85 1.3DX
'93 1.3XLi

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
Re: Effect band breedte
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2019, 08:35:59 »
Ik heb zelf 185/60R14 er onder liggen met 30mm verlaging. Grip op droog wegdek is echt merkbaar beter maar naar mate de banden slechter worden heb je wel sneller de neiging om te slippen bij veel regen, zowel bij optrekken als remmen, doordat de oppervlakte druk lager is dan bij de smalle bandjes. Zolang je je banden bijhoudt en bij regen je rijgedrag daar op aanpast is het zeker een verbetering.
De verlaging is met die bandenmaat ook geen probleem, alleen als het wiel volledig om staat bij inparkeren loopt hij heel ligt aan.

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
Re: Effect band breedte
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2019, 09:47:59 »
Ik rijdt met 195/50R15 op mijn p7 die niet verlaagd is.
De velgen die ik gebruik zijn 15x6ET45 velgen van een of andere slopel

bij mij loopt de voorkant zeer licht aan als ik helemaal instuur bij inparkeren.
verder loopt ie van achter binnne heel licht aan als ik debiel scherp door een bocht ga.

beide van deze problemen komt door de banden maat die een beetje groter is dan ideaal en de ET die te hoog is.

officieel zeggen mensen hier vaak ET38 tot ET42 als ik het me goed kan herrineren.
als de ET hoger is staat de velg verder naar binnen dit zorgt dus voor het aanlopen.

'91 Si R.O.S.
'88 P7 1.0